Rozrywka

„Color Purple” to drugi co do wielkości debiut w Boże Narodzenie

  • 26 grudnia, 2023
  • 3 min read
„Color Purple” to drugi co do wielkości debiut w Boże Narodzenie


„Kolor fioletu”, tętniąca życiem adaptacja musicalu, który stał się ukochanym filmem i hitem na Broadwayu, zdominował sprzedaż biletów w Boże Narodzenie.

Film przekroczył oczekiwania i wyniósł 18 milionów dolarów z 3152 kin w Ameryce Północnej. To największe świąteczne otwarcie filmu od 2009 roku i drugie co do wielkości otwarcie bożonarodzeniowe wszechczasów.

Sprzedaż biletów wystarczyła, aby w poniedziałek wyprzedzić dwie inne nowości, dramat wyścigowy Neona „Ferrari” i inspirującą historię sportową reżysera George’a Clooneya „Chłopcy w łódce”. Warner Bros. w imponujący sposób utrzymał trzy pierwsze miejsca na krajowych listach przebojów, a „Aquaman i zaginione królestwo” i „Wonka” zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Wzmocniony pozytywnymi recenzjami i znakomitą oceną „A” w serwisie CinemaScore, „The Color Purple” jest pierwszym musicalem od pewnego czasu, który odbił się szerokim echem w kasie. Film, wspierany przez Warner Bros. i wyreżyserowany przez Blitza Bazawule’a, zebrał w ciągu jednego dnia więcej niż najnowsze historie kinowe – w tym „West Side Story” (10,5 mln dolarów), „In the Heights” (11 mln dolarów), „Drogi Evan Hansen” (7,5 mln dolarów) i „Koty” (6,6 mln dolarów) – zarobione w weekendy otwarcia. Oczywiście „Kolor fioletu” zyskał na premierze w Boże Narodzenie, jeden z najpopularniejszych dni w roku dla kin. Jest to jednak obiecujący początek dla budżetowanego na 100 milionów dolarów musicalu, który w nadchodzących dniach powinien zyskać pozytywne opinie.

Warto przeczytać!  Co kryje się w świecie Jaya-Z? Przeglądaj wystawę The Book of Hov w Brooklyn Public Library!

Wygląda na to, że „Kolor fioletu” pozostanie de facto wyborem dla rodzin przez pozostałą część sezonu wakacyjnego, który w przeciwnym razie byłby nudny. Zwyciężczyni „American Idol” Fantasia Barrino ożywia perypetie, cierpienia i triumfy Celie, czarnej kobiety mieszkającej w Gruzji na początku XX wieku. Taraji P. Henson, Danielle Brooks, Colman Domingo i Halle Bailey uzupełniają obsadę.

„Chłopcy w łódce”, opowiadający prawdziwą historię drużyny wioślarskiej z Uniwersytetu Waszyngtońskiego, która reprezentowała USA na igrzyskach olimpijskich w 1936 r., już pierwszego dnia premiery zarobił przyzwoite 5,7 miliona dolarów z 2557 kin. Mimo że krytycy byli różni co do filmu (56% w serwisie Rotten Tomatoes), widzowie wydają się być bardziej entuzjastycznie nastawieni, przyznając mu ocenę „A” CinemaScore. Początkowe tłumy składały się głównie ze starszych kobiet, przy czym 38% kupujących bilety w wieku powyżej 55 lat i 54% to kobiety.

Sportowy film biograficzny Michaela Manna „Ferrari”, w którym Adam Driver wciela się w potentata motoryzacyjnego Enzo Ferrari, w poniedziałek utknął w martwym punkcie z kwotą 2,8 miliona dolarów w 2325 kinach. Przy tym tempie jest mało prawdopodobne, że film uzasadni swoją cenę wynoszącą 95 milionów dolarów.

Warto przeczytać!  „Mała syrenka” z 4-dniowym otwarciem za 125 milionów dolarów – ostateczny termin

Gdzie indziej „Aquaman i zaginione królestwo” zarobiło w poniedziałek 10,5 miliona dolarów w 3706 kinach. Kontynuacja komiksu, w której Jason Momoa wcielił się w Króla Atlantydy, rozpoczęła się od niższych niż oczekiwano 38 milionów dolarów w ciągu czterodniowych wakacji. Przy cenie 205 milionów dolarów „Aquaman 2” staje się najnowszym, niezbyt udanym filarem Warner Bros. i DC po serii niewypałów w tym roku – „The Flash”, „Shazam! Furia Bogów” i „Błękitny Żuk”.

„Wonka”, musical fantasy prowadzony przez Timothée Chalameta w roli ekscentrycznego cukiernika Willy’ego Wonki, miał w Boże Narodzenie więcej powodów do radości, przekazując 10,3 miliona dolarów z 4213 lokali. Po dwóch tygodniach od premiery prequel zarobił do tej pory 86 milionów dolarów w kraju i aż 254,9 miliona dolarów na całym świecie.


Źródło