Conn’s: Wciąż słabe trendy i niejasne prognozy (NASDAQ: CONN)
![Conn’s: Wciąż słabe trendy i niejasne prognozy (NASDAQ: CONN)](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/02/image_1357529193-770x470.jpg)
Alvarez
Wstęp
Akcje Conn’s, Inc. (NASDAQ: CONN) spadły o 41% YTD. Od mojego poprzedniego artykułu, w którym zastosowałem się do rekomendacji Sprzedaj, akcje spółki spadły o 48%, podczas gdy indeks S&P 500 (SP500) wzrosła o 22%. Pomimo tego, że akcje spółki zachowywały się znacznie słabiej niż indeks i nie są drogie w porównaniu z poprzednimi okresami, uważam, że to jeszcze nie czas na zmianę naszego spojrzenia na spółkę.
Teza inwestycyjna
W mojej osobistej ocenie, na podstawie trendów rynkowych i komentarzy kierownictwa firmy, presja na wzrost biznesu Conn będzie kontynuowana w nadchodzących kwartałach ze względu na wpływ niekorzystnych warunków makroekonomicznych na wydatki konsumentów w segmencie dyskrecjonalnym. Spadek wolumenu biznesu może prowadzić do dalszej presji na marże operacyjne ze względu na efekt delewarowania, ponieważ koszty dystrybucji spółki są stałe. Ponadto obawiam się pogorszenia stanu jakości portfela kredytowego, co mogłoby doprowadzić do wzrostu rezerw i negatywnie wpłynąć na kontrybucję segmentu kredytowego do skonsolidowanych przychodów operacyjnych.
Informacje o Firmie
Conn’s to wyspecjalizowany sprzedawca artykułów gospodarstwa domowego (meble i materace, sprzęt AGD, elektronika użytkowa itp.). Spółka działa w 2 głównych segmentach, segmencie detalicznym i segmencie kredytowym. Głównym rynkiem zbytu są Stany Zjednoczone. Według wyników fiskalnego I kwartału 2024 roku (zakończonego 30 kwietnia 2023 roku) firma posiada ponad 170 sklepów w 15 stanach. Głównym kanałem sprzedaży są formaty offline i online.
Przegląd zysków za I kwartał 2024 r
Raport spółki za I kwartał fiskalny okazał się gorszy od oczekiwań inwestorów. Przychody firmy spadły o 16,3% r/r i osiągnęły poziom 284,6 mln USD. Największy wpływ na spadek przychodów miał segment sprzedaży detalicznej, gdzie przychody spadły o 18,3% r/r, natomiast w segmencie kosztów finansowych przychody spadły o 8,2% r/r. Pomimo tego, że skonsolidowana marża brutto wzrosła z 47,5% w 1 kw. 2023 do 48,0% w 1 kw. 2024, odnotowaliśmy spadek przychodów operacyjnych z 4,1% w 1 kw. 2023 do -7,3% w wyniku wzrostu udziału wydatków na SGA (% przychodów) z 39,1% w I kw. 2023 r. do 45,4%. Było to spowodowane otwieraniem nowych sklepów, w których wydajność jest niższa. Ponadto segment kredytowy miał ujemny wpływ na przychody operacyjne.
Trendy marży (Informacje o firmie)
Spadek przychodów w segmencie detalicznym był spowodowany ciągłą presją na porównywalną sprzedaż, która spadła o 20,1% w pierwszym kwartale z powodu niższych wydatków konsumpcyjnych w segmencie dyskrecjonalnym w obliczu niekorzystnych warunków makroekonomicznych. Ponadto w segmencie detalicznym nadal obserwujemy presję na marże. Tym samym marża brutto spadła z 34,5% w I kw. 2023 r. do 33,5% w I kw. 2024 r. na skutek spadku wolumenów biznesowych z wysokim udziałem kosztów stałych (czynsz, dystrybucja), co doprowadziło do efektu delewarowania. Zmianę w asortymencie produktów w segmencie można zobaczyć na poniższym wykresie.
Mieszanka produktów (Informacje o firmie)
W segmencie kredytowym spadek przychodów spowodowany był zmniejszeniem portfela oraz spadkiem składek ubezpieczeniowych. Zwracam uwagę, że strata operacyjna w segmencie kredytowym w I kwartale 2024 r. wyniosła około 0,8 mln USD, podczas gdy w I kwartale 2023 r. spółka wykazała przychody na poziomie 16 mln USD. Głównym powodem jest wzrost rezerw na należności wątpliwe. Moim zdaniem, jeśli spółka będzie nadal stymulować wzrost przychodów poprzez liberalizację wymagań kredytowych, może to doprowadzić do wzrostu zaległości i wymagać dodatkowych rezerw, co może wywrzeć presję na przychody operacyjne w przyszłości.
Moje oczekiwania
Zgodnie z komentarzami zarządu podczas rozmowy o wynikach za I kw. po wynikach za I kw. 2024 r., w kwietniu nastąpiła pozytywna poprawa popytu wśród klientów o wysokich kredytach. Nie możemy jednak wiedzieć na pewno, jak zachowują się wszystkie kategorie klientów, zwłaszcza korzystający z produktów kredytowych firm do finansowania zakupów. Ponadto uważam, że ułatwienia kredytowe są kierowane właśnie do tych klientów, którzy nie mają najwyższej jakości kredytowej, co jest dla mnie sygnałem, że popyt ze strony niektórych kategorii klientów jest wciąż pod presją.
Na podstawie danych rynkowych, trendów branżowych i komentarzy innych firm uważam, że presja popytowa w segmencie dyskrecjonalnym utrzyma się co najmniej do drugiego kwartału 2024 r., a być może jeszcze dłużej. Uważam, że presja na wzrost biznesu będzie się utrzymywać, co może prowadzić do presji na marże operacyjne ze względu na efekt delewarowania. Ponadto uproszczenie procesu kredytowego, o którym mówił zarząd w trakcie Earnings Call, może doprowadzić do wzrostu rezerw w segmencie kredytowym, zwłaszcza jeśli zobaczymy pogorszenie warunków makro.
Zgodnie z komentarzami zarządu, firma nie planuje otwierania nowych sklepów w ciągu najbliższych 2 lat. Z jednej strony można to ocenić pozytywnie, gdyż optymalizacja istniejących sklepów wydaje się najbardziej optymalną strategią w obecnych warunkach, ale z drugiej strony może to prowadzić do dodatkowej presji na tempo wzrostu biznesu.
Uważam, że w tej chwili firma jest jeszcze w trakcie usprawniania procesów i szukania sposobów na zwiększenie marż operacyjnych. W mojej osobistej ocenie proces ten może potrwać dłużej niż jeden, dwa kwartały.
Wycena
Pomimo tego, że akcje spółki są tanie w stosunku do danych historycznych, nie sądzę, aby warto było podejmować decyzję o zakupie akcji na podstawie samej relatywnie taniej wyceny. Tym samym, według wskaźnika EV/Sprzedaż, spółka notowana jest poniżej średniej branżowej, jednak nie jesteśmy w stanie tego ocenić na podstawie wskaźników P/E i EV/EBITDA, ponieważ spółka wykazuje obecnie ujemny wynik netto.
Wycena (SA)
Ryzyka
Margines: zgodnie z komentarzami kierownictwa, firma uprościła proces korzystania z produktów pożyczkowych. W mojej osobistej ocenie akceptuję ryzyko, że stymulowanie rozwoju podstawowej działalności poprzez uproszczenie procesu kredytowego mogłoby doprowadzić do pogorszenia jakości płatniczej kredytobiorców, co mogłoby doprowadzić do powstania dodatkowych rezerw i presji na przychody operacyjne segmencie pożyczek.
Konkurs: Nadal uważam, że konkurencja jest jednym z głównych zagrożeń dla firmy, ponieważ w sektorze jest całkiem sporo dużych graczy, którzy mają większą siłę nabywczą i konkurencyjność. Zaostrzająca się konkurencja w branży, inwestycje cenowe i marketingowe mogą prowadzić zarówno do zmniejszenia udziału firmy w rynku, jak i spadku marż operacyjnych.
Makro: spadek wydatków konsumpcyjnych w segmencie dyskrecjonalnym pod wpływem presji na realne dochody może w dalszym ciągu wywierać presję na wzrost biznesu w kolejnych okresach.
Kierowcy
Margines: Zgodnie z uwagami kierownictwa spółka dostosowała strategię marketingową w kierunku najbardziej efektywnych kanałów pozyskiwania klientów, więc jeśli nowa strategia się powiedzie, może zwiększyć rentowność poprzez zwiększenie efektywności wydatków marketingowych.
Wzrost przychodu: firma uprościła proces korzystania z produktów segmentu kredytowego, co może przyczynić się do zwiększenia popytu na produkty firmy wśród obecnych i nowych klientów. Ponadto firma stale ulepsza swoją strategię e-commerce poprzez optymalizację dostaw i ulepszanie treści, co może mieć pozytywny wpływ na wzrost przychodów online.
Wniosek
Podtrzymuję rekomendację Sprzedaj dla akcji Conn’s, Inc., ponieważ obecnie nie widzę poprawy trendów handlowych ani katalizatorów wzrostowych, które mogłyby podnieść kurs spółki. Osobiście uważam, że w nadchodzących kwartałach możemy obserwować kontynuację presji na finanse ze względu na słaby popyt i kontrybucję segmentu kredytowego. Z chęcią zmienię rekomendację dla akcji Conn’s, Inc., jeśli zobaczę pozytywne zmiany w raportach spółki i trendach rynkowych.