Motoryzacja

Continental rozważa wydzielenie swojego biznesu motoryzacyjnego

  • 6 sierpnia, 2024
  • 3 min read
Continental rozważa wydzielenie swojego biznesu motoryzacyjnego


Ten dźwięk jest generowany automatycznie. Daj nam znać, jeśli masz opinię.

Krótki opis nurkowania:

  • Dostawca części samochodowych Continental AG rozważa wydzielenie swojego biznesu motoryzacyjnego w obliczu dynamicznych i zmieniających się rynków w branży, firma ogłosiła w komunikacie prasowym 5 sierpnia.
  • Kadra zarządzająca dostawcy części samochodowych prowadzi obecnie strategiczny przegląd swoich operacji biznesowych i podejmie decyzję w czwartym kwartale.
  • Celem utworzenia dwóch niezależnych firm jest pełne wykorzystanie wartości Continental i potencjału wzrostu dla akcjonariuszy, zgodnie z komunikatem prasowym. Dochodowy biznes oponiarski firmy ContiTech pozostanie pod parasolem Continental, jeśli firma zrealizuje swoje plany.

Wgląd w nurkowanie:

Globalni dostawcy motoryzacyjni, tacy jak Continental, stoją w obliczu rozwijającego się rynku motoryzacyjnego, ponieważ systemy elektryczne i elektroniczne nadal zastępują tradycyjne systemy mechaniczne pojazdów, zwłaszcza w przypadku pojazdów elektrycznych zasilanych oprogramowaniem. To skłoniło niektórych dostawców do oceny swoich strategii biznesowych, aby pozostać konkurencyjnymi i rentownymi w szybko zmieniającym się przemyśle samochodowym.

W 2021 roku Continental wydzielił swoją jednostkę Vitesco Technologies ze względu na to, co określił jako „fundamentalne zmiany zachodzące w branży motoryzacyjnej”. Niezależna firma celuje również w rosnący rynek pojazdów elektrycznych, oferując portfolio obejmujące 48-woltowe rozwiązania elektryfikacji, elektryczne jednostki napędowe i elektronikę mocy do pojazdów hybrydowych i akumulatorowo-elektrycznych.

Warto przeczytać!  Wszystko, co chcesz wiedzieć o podsumowaniu Auto Inc w 2023 r.

„Wydzielenie Automotive ma potencjał, aby stworzyć konkurencyjne możliwości, zwiększyć zwinność i zwiększyć przejrzystość” — powiedział Wolfgang Reitzle, przewodniczący Rady Nadzorczej Continental, w komunikacie prasowym. „Jako silny, niezależny podmiot, Automotive będzie w stanie wykorzystać swój pełny potencjał do tworzenia wartości”.

Dział motoryzacyjny Continental, który obejmuje opony, odnotował sprzedaż na poziomie około 20,3 mld euro (22,2 mld USD) w 2023 r. i zatrudnia około 100 000 osób. Dział części firmy obejmuje systemy hamulcowe i komfortu pojazdów, czujniki i jednostki wyświetlające.

Jednak ostatnio firma Continental skupiła się na opracowywaniu oprogramowania, platform architektonicznych i zaawansowanych komponentów systemów wspomagania kierowcy, aby sprostać przyszłemu rynkowi pojazdów zdefiniowanych programowo i zdolnych do jazdy autonomicznej. Nowe obszary działalności firmy w branży motoryzacyjnej obejmują architekturę i sieci, autonomiczną mobilność, bezpieczeństwo i ruch, oprogramowanie i technologie centralne oraz doświadczenie użytkownika.

„Nasza strategia ma na celu zwiększenie tworzenia wartości. Obejmuje to systematyczną analizę tego, jak najlepiej pozycjonować sektory naszej grupy, aby odnieść sukces” — powiedział w komunikacie prasowym CEO Continental Nikolai Setzer. „Patrząc w przyszłość, gwałtownie zmieniające się trendy regionalne na rynkach, a także transformacja technologii opartej na oprogramowaniu będą wymagały jeszcze większej elastyczności i swobody przedsiębiorczej”.

Warto przeczytać!  Producenci OEM i dealerzy samochodowi: wspólna pomoc konsumentom — Jessica Stafford

Wydzielenie działalności motoryzacyjnej Continental podlega zatwierdzeniu przez zarząd i radę nadzorczą firmy. Jeśli zostanie zatwierdzony, plan zostanie poddany pod głosowanie na corocznym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Continental w dniu 25 kwietnia 2025 r. i sfinalizowany do końca przyszłego roku, jeśli akcjonariusze zagłosują za zatwierdzeniem transakcji.

Firma od zeszłego roku dokonuje przeglądu swojej struktury operacyjnej. W sierpniu 2023 r. niemiecki magazyn biznesowy Manager Magazin poinformował, że Continental rozważa sprzedaż lub fuzja części biznesowej firmy ContiTech zajmującej się motoryzacjąktóra zajmuje się produkcją opon oraz elementów gumowych, takich jak paski i węże.

W listopadzie 2023 r. Continental ogłosił plan zmniejszenia wydatków o 400 mln euro rocznie do 2025 r. w celu poprawy swojej sytuacji finansowej.


Źródło