Motoryzacja

Cotygodniowe podsumowanie Auto News firmy Nutson

  • 26 lutego, 2023
  • 6 min read
Cotygodniowe podsumowanie Auto News firmy Nutson



ZDJĘCIE
ZDJĘCIE

Auto Central 26 lutego 2023; w każdą niedzielę Larry Nutson, The Chicago Car Guy i producent wykonawczy Auto Channel, z fachową pomocą starszego redaktora Thoma Cannella z The Auto Channel Michigan Bureau, zestawiają „ujęcie” wiadomości motoryzacyjnych z ubiegłego tygodnia, skondensowane w łatwych do strawienia wiadomościach Bryłki.

UCZ SIĘ WIĘCEJ: Pełne wersje dzisiejszych samorodków wiadomości, wraz z tysiącami stron istotnych wiadomości i opinii, informacjami przechowywanymi w milionowej bibliotece opublikowanej i zindeksowanej na kanale The Auto Channel w ciągu ostatnich 25 lat. Pełne informacje można znaleźć, kopiując nagłówek i wstawiając go do dowolnego pola wyszukiwania w witrynie.

Oto wybrane przez Larry’ego ważne, istotne, na wpół tajne lub zgryźliwe wiadomości z branży motoryzacyjnej z zeszłego tygodnia, opinie i poufne historie, przedstawione jako fachowo opracowane, łatwe do zrozumienia samorodki wiadomości z motoryzacyjnego wszechświata.Tydzień podsumowujący cotygodniowe wiadomości motoryzacyjne kończący się w dniach 19-25 lutego 2023 r.

* Winter Storm Olive trafiła na pierwsze strony gazet, ponieważ w tym tygodniu siała spustoszenie na Północnych Równinach i Środkowym Zachodzie, przynosząc silne wiatry, obfite opady śniegu i marznący deszcz. Miliony ludzi zostało pozbawionych energii elektrycznej potrzebnej do ogrzania domów i pozostania w kontakcie z Internetem, co przypomina nam, jak bardzo jesteśmy zależni od sieci elektrycznej. To, czego nie było w wiadomościach, to fakt, że właściciele pojazdów elektrycznych nie mogli ładować swoich pojazdów. Oczywiście nie można było też kupić benzyny bez prądu do zasilania pomp. Co przyniesie przyszłość?

Warto przeczytać!  Dealerzy samochodowi szukają ochrony przed stratami wynikającymi z nagłego wycofania się zagranicznych producentów samochodów

* Przewiduje się, że sprzedaż nowych pojazdów w lutym wykaże niewielki wzrost, gdy zostanie ogłoszona w przyszłym tygodniu, co stanowi poprawę w stosunku do ograniczonej podaży rynku z lutego ubiegłego roku. Oczekuje się, że sprzedaż wzrośnie o prawie 4% w porównaniu z zeszłym rokiem i poprzednim miesiącem – prawdziwy wzrost wolumenu w porównaniu, ponieważ w każdym miesiącu są 24 dni sprzedaży. Oczekuje się jednak, że tempo sprzedaży samochodów w lutym 2023 r., czyli sezonowo wyrównana roczna stopa (SAAR), osiągnie 14,4 miliona, co oznacza spadek w porównaniu z zaskakująco wysokim poziomem 15,7 miliona w styczniu. Przy podwyższonych oprocentowaniu kredytów samochodowych i utrzymującej się inflacji oczekiwano spadku tempa sprzedaży od stycznia.

* Pojazdy elektryczne obejmują teraz większe ciężarówki, takie jak Ford-150 Lightning, Chevrolet Siverado EV i Ram 1500 Rev, ale dane MIT Trancik Lab pokazują, że większe pojazdy elektryczne przynoszą coraz mniejsze korzyści dla klimatu. Cięższe pojazdy elektryczne na ogół wymagają więcej energii elektrycznej do ładowania i mogą mieć podobny wpływ na emisje jak mniejsze samochody napędzane gazem, chociaż rzecznik Forda Artealia Gilliard zauważa, że ​​oszczędności emisji poprawią się wraz z dekarbonizacją sieci. Jak dobry dla planety jest ten duży elektryczny pickup? Zobacz też; Rozwiązanie dla pojazdów elektrycznych czy zmiana kierunku?

Warto przeczytać!  Salony samochodowe Kia, Nissan i GM wśród tych sprzedawanych w 5 stanach

* Amerykański DoE faktoid tygodnia: Według Argonne National Laboratory większość ogniw i zestawów akumulatorów w pojazdach elektrycznych typu plug-in (PEV) sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych w latach 2010-2021 pochodziła z produkcji krajowej. Pod względem całkowitej pojemności energetycznej w gigawatogodzinach (GWh) 57% ogniw baterii i 84% zestawów baterii zostało wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych. Trzema największymi zagranicznymi dostawcami w produkcji ogniw były Japonia, Korea Południowa i Polska. Największymi zagranicznymi dostawcami akumulatorów były Japonia, Niemcy i Korea Południowa.

* Reuters zwrócił naszą uwagę na nowe badanie firmy Deloitte na temat przyszłości motoryzacyjnej mobilności do 2035 r. Jednym z ustaleń jest to, że około 57% ankietowanych Europejczyków i 55% konsumentów w USA wyraziło obawy dotyczące wartości odsprzedaży pojazdów elektrycznych „prawdopodobnie z powodu szybko rozwijających się technologii pojazdów elektrycznych i akumulatorów” — stwierdził Deloitte. Wśród innych wyników szeroko zakrojonego badania Deloitte: Tylko 15% Amerykanów w wieku 55 lat i starszych stwierdziło, że rozważyłoby rezygnację z posiadania samochodu. Ale 38% osób w wieku od 18 do 34 lat powiedziało, że tak. Tak, 38% milenialsów.

* SangYup Lee, wiceprezes wykonawczy i szef Hyundai i Genesis Global Design Center, jest Człowiekiem Roku 2023 World Car według panelu jury World Car Awards (WCA) reprezentującego ponad 100 ekspertów branżowych i dziennikarzy. To drugie z rzędu zwycięstwo Hyundai Motor Group, ponieważ dyrektor kreatywny producenta samochodów, Luc Donckerwolke, odszedł z osiągnięciem w zeszłym roku.

Warto przeczytać!  Nowe badania wskazują najlepsze (i najgorsze) obszary do napędzania pojazdów elektrycznych

* Nasi przyjaciele z Biura Detroit donoszą, że w zeszły weekend zmarł kolejny kierowca Tesli, tym razem w Kalifornii. Do kolizji doszło, gdy Tesla staranował wóz strażacki zaparkowany na dwóch pasach autostrady, aby chronić ratowników, którzy przygotowywali się do holowania uszkodzonego pojazdu. Władze nie wiedzą jeszcze, czy kierowca miał włączony autopilota lub pełną samodzielną jazdę (FSD). W zderzeniu ranny został również pasażer Tesli. Ta kolizja jest następstwem kontrowersyjnego wycofania prawie 363 000 pojazdów Tesli wyposażonych w firmowe oprogramowanie Full Self-Driving w wersji beta. Firma zgodziła się na aktualizację bezprzewodową pod presją NHTSA. PS- żadna Tesla nie jeździ samodzielnie.

* 65. bieg „The Great American Race” był najdłuższym w historii. W podwójnej dogrywce i z zachowaniem ostrożności, po 212 okrążeniach i 530 milach, Ricky Stenhouse Jr, prowadzący Chevroleta JTG Daugherty Racing, odniósł zwycięstwo. Daytona 500 to największy wyścig NASCAR sezonu, jego 75.

* NASCAR przeprowadza testy i rozważa dodanie tłumików kolektora wydechowego na wyścigi w dużych miastach, takich jak Chicago i Los Angeles. Sześć zespołów Cup Series zostało zaproszonych do wzięcia udziału w próbie na torze Phoenix Raceway. NASCAR przewiduje, że tłumiki zmniejszą głośność o sześć do 10 decybeli, czyli nawet o połowę. Jednak nadal będą głośne, a ochronniki słuchu nadal będą potrzebne kibicom przytorowym.

Bądź bezpieczny. Bywaj.


Źródło