Sport

Crawford najlepszy w zwycięstwie Barcelony

  • 23 czerwca, 2024
  • 6 min read
Crawford najlepszy w zwycięstwie Barcelony


Jak Crawford odniósł swoje drugie zwycięstwo w Formule 2 FIA i został dziesiątym innym zwycięzcą sezonu 2024. Firma DAMS Lucas Oil zwyciężyła w strategicznej bitwie i pojechała w dal, by triumfować w programie Barcelona Feature.

Franco Colapinto zapewnił sobie drugie miejsce dla MP Motorsport swoim pierwszym podium w wyścigu Feature Race, podczas gdy Juan Manuel Correa przedarł się z powrotem na podium, stosując alternatywną strategię i zapewniając sobie trzecie miejsce.

JAK TO SIĘ STAŁO

Opiekun pole position Paul Aron miał doskonały start, aby wejść w zakręt 1 przed Crawfordem i Colapinto. Dalej w tył kontakt spowodował, że Victor Martins i Dennis Hauger wpadli na żwir w drugim zakręcie, pozostawiając obaj poza wyścigiem.

Największym zwycięzcą był Isack Hadjar, który awansował z 11. na piąte miejsce w pierwszym półokrążeniu przed wjazdem samochodu bezpieczeństwa po incydencie Haugera i Martinsa. Obaj kierowcy byli w porządku, ale ich samochody wymagały regeneracji.

Wyścigi wznowiono na 4. okrążeniu, a Aron utrzymał prowadzenie, tracąc ponad sekundę przewagi i wycofując się z zasięgu DRS, do Crawforda znajdującego się za nim.

Po ósmym okrążeniu biegacze na twardych mieszankach zaczęli osiągać przewagę nad biegaczami na miękkich mieszankach, a Joshua Duerksen zajął piąte miejsce z Hadjar do zakrętu nr 1, będąc najwyżej sklasyfikowanym kierowcą w oponach z białymi ściankami.

Pod koniec okrążenia Crawford był drugi, a Ritomo Miyata i Zak O’Sullivan podążali za kierowcą DAMS z pierwszej dziesiątki, aby założyć twarde opony.

Enzo Fittipaldi i Zane Maloney z Rodin Motorsport byli następni na 9. okrążeniu, ale powolna ucieczka kierowcy Van Amersfoort Racing pozwoliła Bajanowi wyprzedzić go przy wyjściu z alei serwisowej. Sytuacja pogorszyła się, gdy kolega z drużyny Rodina, Miyata, wyprzedził Fittipaldiego z oponami nagrzanymi do odpowiedniej temperatury.

Warto przeczytać!  13 lat później Ashwin powraca do Chepauk w poszukiwaniu chwały IPL

Gabriel Bortoleto zjechał do boksów na 11. okrążeniu dla Invicta Racing, wycofując się na 14. pozycji za Crawfordem, ale dzięki ciepłym oponom O’Sullivan był w stanie wyprzedzić go na okrążeniu i zająć pozycję.

Aron utrzymał prowadzenie na starcie, a Hadjar podwyższył kolejność z P11 na starcie
Aron utrzymał prowadzenie na starcie, a Hadjar podwyższył kolejność z P11 na starcie

Lider Aron został wezwany do boksów, a Colapinto podążył za nim na 12. okrążeniu. Hitech dołączył przed Crawfordem, ale z kierowcą DAMS na tylnym skrzydle. W trzecim zakręcie amerykański kierowca zajął dziewiąte miejsce za Aronem, a Colapinto utrzymał pozycję nad Bortoleto.

Na 13. okrążeniu Brazylijczyk znajdował się w strumieniu powietrza i wyprzedził kierowcę MP Motorsport w zakręcie 1, tuż przed wjazdem do alei serwisowej wirtualnym samochodem bezpieczeństwa nieruchomego samochodu AIX Racing Taylora Barnarda. Po oczyszczeniu samochodu wyścigi zostały wznowione na 14. okrążeniu.

Zbliżając się do Crawforda na pół sekundy, Aron wyglądał, jakby był już gotowy do ruchu, ale wchodząc na 16. okrążenie, wypadł z drogi po gwałtownej nadsterowności na ostatnim zakręcie. Wrócił na 11. miejscu, tracąc trzy miejsca do Bortoleto, Colapinto i O’Sullivana. Tymczasem rywal o tytuł Hadjar wyprzedził Maloneya i zajął 13. miejsce, dzięki czemu kierowca Hitech znalazł się na celowniku.

Duerksen był liderem i jeszcze nie zdecydował się na alternatywną strategię, ale na 18. okrążeniu zwolnił do połowy w środkowym sektorze, aby wyjechać kolejny wirtualny samochód bezpieczeństwa. Jego zatrzymanie dało prowadzenie Juanowi Manuelowi Correi, który również jeszcze nie zjechał na Hard Pirellis.

Po oczyszczeniu AIX wyścigi wznowiono na 20. okrążeniu, a Colapinto wywarł na Bortoleto bezpośrednią presję, a kierowca Invicta wyciągnął łokcie, aby utrzymać miejsce. Tuż za nimi Aron dostał strumień powietrza i w zakręcie nr 2 zajął 10. miejsce przed O’Sullivanem. Jedno okrążenie później Hadjar wyprzedził kierowcę ART Grand Prix w zakręcie nr 1 i przesunął się na inną pozycję.

Warto przeczytać!  „Rohit Sharma, Hardik Pandya czy ktokolwiek inny…”: imponujący komentarz Bretta Lee na temat kapitana Indian Mumbai | Krykiet

Colapinto miał DRS na Bortoleto i na 23. okrążeniu wysunął się na prowadzenie i w pierwszym zakręcie zajął siódme miejsce.

Na 10 okrążeń przed końcem Correa zjechał z prowadzenia w wyścigu po opony z miękkiej mieszanki i wrócił na tor na P9 w chwili, gdy Aron odważnie skoczył na Bortoleto w zakręt nr 1 i zajął piąte miejsce.

Gdy Amaury Cordeel z Hitech Pulse-Eight zjechał do pit stopu, aby wykonać obowiązkowy przystanek, Crawford odzyskał prowadzenie, a Colapinto, jego najbliższy rywal, zwyciężył ze stratą 3,6 s do drugiej pozycji.

Na oponach miękkich Correa robił duże postępy, wyprzedzając Maloneya i zajmując siódme miejsce w zakręcie nr 5, który zajął szóste miejsce, a Andrea Kimi Antonelli wykonał obowiązkowy przystanek.

Crawford zjechał do pit stopu wcześnie i dzięki swojej strategii opłacił się, zapewniając mu drugie zwycięstwo w F2
Crawford zjechał do pit stopu wcześnie i dzięki swojej strategii opłacił się, zapewniając mu drugie zwycięstwo w F2

Na 31 okrążeniu i korzystając ze wspomagania DRS, wyprzedził Hadjara i zajął piąte miejsce, a Bortoleto pół sekundy przed nim na P4. Trzy zakręty później był na czwartej pozycji ze znaczną przewagą w przyczepności. Dojechał do Arona i na 33. okrążeniu ominął Estończyka na pierwszym zakręcie i wspiął się na podium.

Na 34. okrążeniu Hadjar wyprzedził Bortoleto i zajął piąte miejsce, podczas gdy kolega z drużyny Invicta, Kush Maini, wbiegł na siódme miejsce kosztem Maloneya w biegu do pierwszego zakrętu.

Warto przeczytać!  Od 8,2 crore rupii Ananta Ambaniego Patek Philippe do 20 crore rupii Elona Muska Richard Mille: spojrzenie na najdroższe luksusowe zegarki miliarderów - Lifestyle News

Koledzy z drużyny Invicta jechali równo na ostatnim okrążeniu i jadąc koło w koło w pierwszym zakręcie zderzyli się ze sobą, pozostawiając Bortoleto z uszkodzonym przednim skrzydłem, a Maini na prowadzeniu na szóstej pozycji.

Crawford zachował jednak całkowity spokój i odniósł swoje drugie zwycięstwo w wyścigu Formuły 2, wyprzedzając Colapinto i odradzającego się Correę.

Aron minął metę na czwartej pozycji, utrzymując przewagę w mistrzostwach nad piątym kierowcą Hadjarem. Maini poprowadził Bortoleto do mety odpowiednio na szóstym i siódmym miejscu, a punkty dla Campos Racing uzupełnili Maloney, Cordeel i faworyt gospodarzy Josep María Martí.

KLUCZOWY CYTAT – Jak Crawford, DAMS Lucas Oil

„Właśnie wygraliśmy wyścig fabularny i jest to ogromny wynik dla DAMS. Przyjęliśmy naprawdę ryzykowną strategię i ostatecznie się opłaciła. Jestem bardzo szczęśliwy z powodu zespołu i JM, to dobry wynik dla wszystkich. ”

TABELA MISTRZOSTW

Dzięki punktacji Paula Arona wyprzedził Isacka Hadjara, mając 100 punktów przewagi nad kierowcą Hitech Pulse-Eight w porównaniu z 91 punktami kierowcy Campos Racing. Zane Maloney pozostaje trzeci z 73 punktami, a zwycięstwo Jak Crawforda podniosło go na czwarte miejsce z 62 punktami. Pierwszą piątkę zamyka Gabriel Bortoleto z 60 punktami.

W rankingach drużyn jest ciasno, ponieważ Campos Racing prowadzi Hitech Pulse-Eight zaledwie o dwa punkty, a hiszpańska drużyna ma 119 do 117. MP Motorsport jest o pięć punktów dalej ze 112, podczas gdy Invicta jest czwarta ze 110. Rodin Motorsport jest piąty 92, poziom punktów z DAMS Lucas Oil.

W PRZYSZŁYM

Natychmiast wracamy do akcji z rundą 7 w Spielbergu w Austrii wokół Red Bull Ring. Dołącz do nas w dniach 28-30 czerwca.


Źródło