Marketing

CRM do zarządzania danymi | Profesjonaliści ds. marketingu

  • 24 sierpnia, 2023
  • 6 min read
CRM do zarządzania danymi |  Profesjonaliści ds. marketingu


Słuchać

NOWY! Posłuchaj artykułu

Organizacje marketingowe wiedzą, że mają problem z danymi i analizą, ale wielu liderów marketingu nie ma pewności, jak go rozwiązać.

Jak wynika z badania kariery i wynagrodzeń przeprowadzonego w 2022 r. przez Marketing Week, jedna trzecia działów marketingu próbuje uzupełnić braki w umiejętnościach związanych z danymi i analityką. Jednakże, choć zatrudnienie rozwiązania problemu może wydawać się najlepszym posunięciem, pomiędzy ciasnym rynkiem pracy a ograniczeniami budżetowymi, nie jest to takie proste.

Łącznie firmy tracą 3 biliony dolarów rocznie z powodu złych danych. Poniżej przyjrzymy się bliżej, w jaki sposób liderzy marketingu mogą uzyskać prawidłowe dane, zwiększając wiedzę personelu, usprawniając pozyskiwanie i dostęp do danych oraz wdrażając strategię dotyczącą danych, która zwiększa przychody i ułatwia współpracę między zespołami.

Argumenty za rozwijaniem umiejętności pracowników w zakresie danych

Z ankiety przeprowadzonej przez Marketing Week wynika, że ​​wielu liderów marketingu pragnie pozyskać do pracy nowe osoby, które posiadają już umiejętności związane z przetwarzaniem danych.

Jest to wyzwanie w obecnym środowisku rekrutacyjnym; poza tym niepewne perspektywy gospodarcze spowodowały, że wiele firm wprowadza zamrożenie zatrudnienia lub cięcia budżetowe.

Jedną z możliwości jest rozwinięcie kluczowego zasobu, który już masz na pokładzie: swojego obecnego zespołu.

Podstawą wiedzy technicznej i umiejętności związanych z danymi są stawki dla współczesnych marketerów. Twoi ludzie nie muszą być programistami, ale większość marketerów ma podstawowe umiejętności w zakresie oprogramowania, a wielu zna wskaźniki istotne dla ich pracy, niezależnie od tego, czy chodzi o pisanie tekstów, czy prowadzenie kampanii generowania leadów. W wielu przypadkach marketerzy po prostu potrzebują większej ekspozycji na działanie technologii, z której już korzystają.

Warto przeczytać!  Rynek elastycznych endoskopowych robotów chirurgicznych rozkwitnie dzięki imponującym wynikom +13% do 2030 r. Najważniejsi gracze — Auris Health, Endotics, EndoMaster

Jeśli zapewnisz marketerom dostęp do intuicyjnych narzędzi do pomiaru skuteczności marketingu i szkoleń potrzebnych do monitorowania danych, Twój zespół marketingowy może stosunkowo łatwo dowiedzieć się, co powinien wiedzieć.

Dobrym pomysłem jest także program onboardingowy, który zaznajamia nowych członków zespołu ze stosem technologii marketingowych, podobnie jak kurs przeglądowy lub odświeżający dla pracowników, którzy mogą potrzebować dodatkowej pomocy w zakresie narzędzi technicznych.

Jedno źródło prawdy danych

Dwie trzecie dyrektorów marketingu twierdzi, że ilość danych marketingowych jest dla nich przytłaczająca, a ponad 60% twierdzi, że nie ustaliło ani jednego źródła prawdy w odniesieniu do swoich danych marketingowych.

Te dwa problemy są prawdopodobnie ze sobą powiązane: w wielu firmach dane marketingowe opierają się na bezsensownych i odmiennych rozwiązaniach.

Większość marketerów B2B zna już system CRM swojej firmy, a CRM jest repozytorium pomysłów dla scentralizowanych danych marketingowych. Systemy CRM oparte na chmurze są skalowalne, a użytkownicy najbardziej zaufanych instancji CRM mogą również uzyskać dostęp do natywnych aplikacji marketingowych w chmurze.

Na przykład narzędzia do pomiaru wydajności, które automatyzują przepływ danych i generują raporty w celu wyeliminowania podatnych na błędy obejść, takich jak przepisywanie danych rozwiązań punktowych do arkuszy kalkulacyjnych w celu analizy i raportowania.

Warto przeczytać!  Rozpowszechnianie informacji: najlepsze strategie marketingowe dla organizacji non-profit

Umieszczając dane marketingowe w CRM, zyskujesz także możliwość lepszego współdziałania zespołów ds. marketingu i sprzedaży, które w dużym stopniu opierają się na systemie CRM. Współpraca jest ważniejsza niż kiedykolwiek, zwłaszcza teraz, gdy tak wiele zespołów marketingowych przyjęło podejście do marketingu opartego na kontach (ABM), a wiele z nich nadal ma trudności z pomiarem wyników.

Bez względu na to, jakiego rodzaju strategii marketingowej użyjesz, będziesz potrzebować szczegółowych danych pokazujących, w jaki sposób kampanie przepychają konta przez ścieżkę, oraz łatwego sposobu na generowanie dokładnych raportów i udostępnianie ich w całej organizacji.

Jeśli używasz CRM jako pojedynczego źródła prawdy danych, możesz wdrożyć te możliwości.

Optymalizacja strategii dotyczącej danych

Aby zoptymalizować swoją strategię dotyczącą danych, liderzy marketingu muszą upewnić się, że ich wskaźniki są zgodne ze strategią biznesową organizacji. Wymaga to współpracy z zespołem sprzedaży, grupą przychodów oraz zespołami zajmującymi się sukcesem i utrzymaniem klientów.

CRM umożliwia udostępnianie danych, a dane w CRM są uważane za wiarygodne poza marketingiem, więc wykorzystanie CRM do przechowywania danych to świetny początek. Wszyscy czerpią korzyści z ściślejszego dostosowania, a kluczem do osiągnięcia tego jest regularna częstotliwość spotkań.

Dane z rozwiązania do pomiaru wydajności, które pokazują wpływ marketingu na przychody, mogą dostarczyć dyrektorom marketingu dowodów potrzebnych do „obrony wydatków”, co jest ważne. Jednak mniejsze skupienie się na szczycie lejka i regularne spotkania wokół danych z całej ścieżki ze współpracownikami spoza działu marketingu mogą wskazać wąskie gardła procesu lub wskazać możliwości sprzedaży dodatkowej i krzyżowej.

Warto przeczytać!  Rynek usług farmakokinetycznych rozwija się z CAGR +8% do 2030 r. Najważniejsi gracze - Charles River Laboratories International, Inc., rozwój produktów farmaceutycznych

Na przykład, gdy marketerzy przyjmą platformę ABM, wielofunkcyjne zespoły dokonujące wspólnego przeglądu danych mogą rozwiązać problemy z przekazaniem sprzedaży do sprzedaży lub zidentyfikować punkty na ścieżce, w których zespół sprzedaży może poprawić wyniki, dbając o potencjalnych klientów w celu osiągnięcia wskaźników zamykania transakcji.

Członkowie zespołu mogą odkryć, że kampania prowadzona w niektórych kanałach zwiększa współczynniki konwersji i przeznaczyć na ten wysiłek większy budżet lub mogą zdecydować się na realokację inwestycji w kampanie lub kanały, które również nie są skuteczne.

Właściwe zarządzanie danymi

Liderzy marketingu mają mnóstwo danych na głowie, ale wielu nie jest jeszcze w stanie przełożyć ich na wiedzę potrzebną do lepszego działania. Potrzebują sposobu na pokonanie przeszkód, takich jak brak wiedzy specjalistycznej w zakresie danych i analiz, izolowane informacje w rozwiązaniach punktowych oraz rozbieżność celów między działami.

Możesz naprawić te braki, rozwijając umiejętności w zakresie danych i analityki wraz ze swoim zespołem, zapewniając intuicyjne narzędzia do pomiaru wydajności i dostęp do danych w instancji CRM oraz tworząc strategię dotyczącą danych, która dostosowuje zespoły wielofunkcyjne do szerszych celów firmy.

Gdy będziesz mieć te elementy na swoim miejscu, uzyskasz właściwe dane i przekształcisz marketing w wydajny silnik generowania przychodów.

Więcej zasobów na temat zarządzania danymi marketingowymi

Dlaczego jakość danych jest ważna dla analizy rynku

Od danych do przydatnej inteligencji: jak nie sabotować dobrych danych złym raportowaniem

Złe dane rujnują Twoje kampanie reklamowe — oto, jak temu zaradzić


Źródło