Świat

Cross-Tabs: ankieta Times/Siena z czerwca 2024 r. dotycząca prawdopodobnego elektoratu

  • 26 czerwca, 2024
  • 8 min read
Cross-Tabs: ankieta Times/Siena z czerwca 2024 r. dotycząca prawdopodobnego elektoratu


Jak przeprowadzono tę ankietę

Oto najważniejsze informacje, które warto wiedzieć na temat ankiety Times/Siena:

• Rozmawialiśmy z 1226 zarejestrowanymi wyborcami w dniach 20–25 czerwca 2024 r.

• Nasze ankiety przeprowadzane są telefonicznie, z udziałem ankieterów na żywo, w języku angielskim i hiszpańskim. W ramach tej ankiety kontaktowano się z ponad 90 procentami respondentów za pomocą telefonu komórkowego.

• Wyborcy do badania wybierani są z listy zarejestrowanych wyborców. Lista zawiera informacje o cechach demograficznych każdego zarejestrowanego wyborcy, co pozwala nam mieć pewność, że dotrzemy do odpowiedniej liczby wyborców z każdej partii, rasy i regionu. Na potrzeby tej ankiety wykonaliśmy prawie 150 000 telefonów do ponad 100 000 wyborców.

• Aby jeszcze bardziej zapewnić, że wyniki odzwierciedlają całą populację głosującą, a nie tylko tych, którzy chcą wziąć udział w ankiecie, przywiązujemy większą wagę do respondentów z grup demograficznych, które są niedostatecznie reprezentowane wśród respondentów ankiety, np. osób bez wyższego wykształcenia. Więcej informacji na temat cech naszych respondentów i próby ważonej można znaleźć na dole strony, w sekcji „Skład próbki”.

• Margines błędu losowania próbki wśród zarejestrowanych wyborców wynosi plus minus trzy punkty procentowe. Teoretycznie oznacza to, że wyniki powinny w większości przypadków odzwierciedlać poglądy całej populacji, chociaż wiele innych wyzwań stwarza dodatkowe źródła błędów. Przy obliczaniu różnicy między dwiema wartościami – np. przewagą kandydata w wyścigu – margines błędu jest dwukrotnie większy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak i dlaczego przeprowadzamy nasze ankiety, możesz zobaczyć odpowiedzi na często zadawane pytania i przesłać własne pytania tutaj.

Pełna metodologia

Sondaż New York Times/Siena College obejmujący 1226 zarejestrowanych wyborców w całym kraju, w tym 991, którzy wypełnili pełną ankietę, został przeprowadzony w języku angielskim i hiszpańskim przy użyciu telefonów komórkowych i stacjonarnych w dniach 20–25 czerwca 2024 r. Margines błędu próbkowania wynosi plus lub minus trzy punkty procentowe dla zarejestrowanych wyborców i plus minus 3,2 punktu procentowego dla prawdopodobnego elektoratu. Wśród tych, którzy wypełnili pełną ankietę, margines błędu próbkowania wynosi plus minus 3,5 punktu procentowego dla zarejestrowanych wyborców i plus minus 3,6 punktu procentowego dla prawdopodobnego elektoratu.

Warto przeczytać!  Gaza otrzymuje dostawę pierwszej pomocy z amerykańskiego molo: najnowsze aktualizacje Izraela i Hamasu

Próbka

Ankieta stanowi stratyfikowaną próbę wyborców zarejestrowanych w kartotece L2, skorygowaną o współczynnik odpowiedzi. Próba została wybrana przez „The New York Times” w kilku etapach, aby uwzględnić zróżnicowany zasięg telefoniczny, brak odpowiedzi i znaczne różnice w produktywności numerów telefonicznych w poszczególnych stanach.

Najpierw wybrano rekordy według stanu. Aby skorygować błąd braku zasięgu, plik wyborców L2 został podzielony według okręgu stanowego, partii, rasy, płci, stanu cywilnego, wielkości gospodarstwa domowego, historii frekwencji, wieku i własności domu. Proporcje zarejestrowanych osób z numerem telefonu i średni oczekiwany wskaźnik odpowiedzi obliczono dla każdej warstwy. Średni oczekiwany wskaźnik odpowiedzi został oparty na modelu braku odpowiedzi jednostki w poprzednich badaniach Times/Siena. Początkowa waga wyboru była równa odwrotności średniego zasięgu telefonicznego warstwy i modelowanego wskaźnika odpowiedzi. W przypadku respondentów z wieloma numerami telefonów w pliku L2 wybrano numer o najwyższym modelowanym wskaźniku odpowiedzi.

Po drugie, do próby krajowej wybrano rekordy państwowe. Liczbę rekordów wybranych przez stan oparto na modelu braku odpowiedzi jednostek z wcześniejszych badań krajowych Times/Siena jako funkcji stanu, jakości numeru telefonu oraz innych cech demograficznych i politycznych. Udział rekordów państwowych był równy odwrotności średniego wskaźnika odpowiedzi rekordów państwowych podzielonego przez krajową sumę wag.

Polewanie

Próba została podzielona na warstwy według partii politycznej, rasy i regionu i przeprowadzona przez Siena College Research Institute, z dodatkową pracą terenową przez ReconMR, Public Opinion Research Laboratory na University of North Florida, Institute of Policy and Opinion Research na Roanoke College oraz Center for Public Opinion and Policy Research na Winthrop University w Południowej Karolinie. Ankieterzy pytali o osobę wymienioną w pliku wyborcy i kończyli wywiad, jeśli zamierzony respondent nie był dostępny. Ogółem 91 procent respondentów udało się skontaktować przez telefon komórkowy.

Instrument został przetłumaczony na język hiszpański przez firmę ReconMR. Dwujęzyczni ankieterzy rozpoczęli wywiad w języku angielskim i zostali poinstruowani, aby podążać za respondentem przy podejmowaniu decyzji, czy przeprowadzić ankietę w języku angielskim czy hiszpańskim. Z jednojęzycznymi, hiszpańskojęzycznymi respondentami, z którymi początkowo skontaktowali się anglojęzyczni ankieterzy, ponownie skontaktowali się hiszpańskojęzyczni ankieterzy. Ogółem 13 procent wywiadów wśród Latynosów, którzy sami zgłaszali się jako Latynosi, przeprowadzono w języku hiszpańskim, w tym 17 procent wywiadów ważonych.

Warto przeczytać!  Sklepy McDonald's dotknięte globalną awarią IT

Wywiad uznawano za kompletny do celów włączenia go do pytania w teście do głosowania, jeśli respondent nie wycofał się z ankiety przed zakończeniem dwóch samodzielnie zgłaszanych zmiennych stosowanych w ważeniu – wieku i wykształcenia – oraz odpowiedział na co najmniej jedno dotyczące wieku, wykształcenia, rasy lub pytań testowych w wyborach prezydenckich.

Ważenie – zarejestrowani wyborcy

Ankieta była ważona przez The Times przy użyciu pakietu ankiet R w wielu etapach.

Po pierwsze, próbę dostosowano pod kątem nierównego prawdopodobieństwa wyboru według warstwy.

Po drugie, próbkę ważono, aby dopasować parametry oparte na plikach wyborców do charakterystyki zarejestrowanych wyborców.

Wykorzystano następujące cele:

• Partia (rejestracja partii, jeśli dostępna, lub klasyfikacja oparta na modelu wyboru głosu w poprzednich sondażach Times/Siena) na podstawie tego, czy rasa respondenta jest modelowana jako biała czy niebiała (model L2)

• Wiek (wiek samodzielnie zgłaszany lub wiek wyborcy, jeśli respondent odmawia) według płci (L2)

• Rasa lub pochodzenie etniczne (model L2)

• Edukacja (cztery kategorie zgłaszanego przez siebie poziomu wykształcenia, ważone tak, aby odpowiadały celom NYT uzyskanym z ankiet Times/Siena, danych ze spisu ludności i akt wyborców L2)

• Rasa biała/nie-biała według poziomu wykształcenia na poziomie uniwersyteckim lub innym niż uniwersytecki (model rasy L2 ważony w celu dopasowania do celów opartych na NYT w zakresie zgłaszanego przez siebie wykształcenia)

• Stan cywilny (model L2)

• Posiadanie domu (model L2)

• Region krajowy (klasyfikacje NYT według stanu)

• Historia frekwencji (klasyfikacja NYT na podstawie danych L2)

• Sposób głosowania w wyborach 2020 (klasyfikacja NYT na podstawie danych L2)

• Status metropolitalny (Schemat klasyfikacji miejsko-wiejskiej NCHS 2013 dla powiatów)

• Poziom wykształcenia w obszarze spisowym

Ostatecznie, próbie respondentów, którzy wypełnili wszystkie pytania w ankiecie, przypisano taką samą wagę, jak i wynikowi pytania dotyczącego wyścigów konnych w wyborach powszechnych (w tym biegaczy) na pełnej próbie.

Ważenie — prawdopodobny elektorat

Warto przeczytać!  Rosja eskaluje kampanię oszczerstw przeciwko „zdrajcy” Prigożynowi, która obejmuje peruki i broń

Ankieta była ważona przez The Times przy użyciu pakietu ankiet R w wielu etapach.

Po pierwsze, próbki dostosowano pod kątem nierównego prawdopodobieństwa wyboru według warstwy.

Po drugie, wagę pierwszego etapu skorygowano, aby uwzględnić prawdopodobieństwo, że rejestrujący zagłosuje w wyborach w 2024 r., w oparciu o model frekwencji w wyborach w 2020 r.

Po trzecie, próbę ważono tak, aby odpowiadała docelowym składom prawdopodobnego elektoratu. Docelowy skład prawdopodobnego elektoratu wyznaczono poprzez agregację szacunków frekwencji na poziomie indywidualnym opisanych w poprzednim kroku dla osób zarejestrowanych w aktach wyborców L2. Kategorie użyte do ważenia były takie same, jak te wspomniane wcześniej dla zarejestrowanych wyborców.

Po czwarte, skorygowano początkową prawdopodobną wagę elektoratu, aby uwzględnić zgłaszany przez siebie zamiar głosowania. Ostateczne prawdopodobieństwo, że rejestrujący zagłosuje w wyborach w 2024 r., wyniosło cztery piąte na podstawie jego wyniku frekwencji modelowanego ex ante i jedną piątą na podstawie zgłoszonych przez niego zamiarów, na podstawie wcześniejszych sondaży Times/Siena, łącznie z karą za tendencja respondentów ankiety do częstszego pojawiania się na ankietach niż w przypadku osób, które nie odpowiedziały. Ostateczna prawdopodobna waga elektoratu była równa modelowanej wadze elektoratu, pomnożonej przez ostateczne prawdopodobieństwo frekwencji i podzielonej przez modelowane ex ante prawdopodobieństwo frekwencji.

Ostatecznie, próbie respondentów, którzy wypełnili wszystkie pytania w ankiecie, przypisano taką samą wagę, jak i wynikowi pytania dotyczącego wyścigów konnych w wyborach powszechnych (w tym biegaczy) na pełnej próbie.

Margines błędu uwzględnia efekt projektu ankiety, będący miarą utraty mocy statystycznej w wyniku projektu ankiety i ważenia. Efekt projektowy dla pełnej próby wynosi 1,21 dla wyborców zarejestrowanych i 1,33 dla prawdopodobnego elektoratu. Efekt projektowy dla próby przeprowadzonych wywiadów wynosi 1,24 dla wyborców zarejestrowanych i 1,33 dla prawdopodobnego elektoratu.

Historycznie rzecz biorąc, błąd sondażu The Times/Siena Poll na poziomie 95. percentyla w sondażach przeprowadzonych w ciągu ostatnich trzech tygodni przed wyborami wynosił plus minus 5,1 punktu procentowego. Błąd rzeczywisty obejmuje źródła błędów wykraczające poza błąd próbkowania, takie jak stronniczość w postaci braku odpowiedzi, błąd zasięgu, późne zmiany wśród niezdecydowanych wyborców i błąd w szacowaniu składu elektoratu.


Źródło