Rozrywka

Cynthia Nixon, Ilana Glazer i więcej pikiet Netflix podczas strajku scenarzystów – The Hollywood Reporter

  • 3 maja, 2023
  • 8 min read
Cynthia Nixon, Ilana Glazer i więcej pikiet Netflix podczas strajku scenarzystów – The Hollywood Reporter


Podczas rozmowy o zarobkach firmy 18 kwietnia dyrektor generalny Netflix Ted Sarandos powiedział, że Netflix może przetrwać strajk pisarzy lepiej niż inni ze względu na dużą bibliotekę treści.

„Jeśli taki istnieje, mamy dużą bazę nadchodzących programów i filmów z całego świata. Prawdopodobnie moglibyśmy służyć naszym członkom lepiej niż większość” – powiedział wówczas Sarandos. Dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, David Zaslav, wypowiedział się w podobny sposób na temat swojej biblioteki streamerów.

Stojąc przed biurem Netflix na Manhattanie, pikietowanym w środę przez tłum członków Writers Guild of America, pracowników sceny z IATSE Local One, muzyków z Local 802 AFM i członków SAG-AFTRA, scenarzyści wyrazili sceptycyzm wobec tego stwierdzenia . Do pikietujących szeregów dołączyło kilka wybitnych nazwisk, w tym Cynthia Nixon, Bowen Yang, którzy mówili o wpływie strajku na SNLIlana Glazer i Jeremy O. Harris.

Greg Iwinski, były pisarz ds The Late Show ze Stephenem Colbertem I Ostatni tydzień dziś wieczorem z Johnem Oliverem i negocjator WGA, powiedział, że uważa oświadczenie Netflix za dziwne, biorąc pod uwagę, że streamery współpracowały z dużymi studiami, które widziały pilną potrzebę szybkiego zakończenia strajku.

„To dla mnie bardzo interesujące, że jeden z partnerów mówi: „Właściwie nie mamy nic przeciwko strajkowi”, podczas gdy inni mają Upfronts i muszą sprzedawać reklamy w tym tygodniu oraz mają jesienne harmonogramy, które muszą zostać wypełnione teraz i mają wieczorne programy, które nie są nadawane” – powiedział Iwinski.

Steve Bodow, były producent wykonawczy m.in Codzienny program zarówno dla Jona Stewarta, jak i Trevora Noah Patriot Act z Hasanem Minhąj, dodał, że komentarz Sarandosa „wskazywał problem, a nie rozwiązanie”.

„Fakt, że mamy te rzeczy zgromadzone w streamingu, jest jedną z głównych zmian strukturalnych, które zaszły w branży od ostatniego strajku i to jest wiele powodów, dla których musimy to zrobić” – kontynuował. „Musimy otrzymać za to odszkodowanie”

Warto przeczytać!  Netflix publikuje pełny zwiastun filmu „Nimona”, nowe kadry przed dzisiejszą światową premierą w Annecy

Jeśli chodzi o to, co byłoby potrzebne, aby obie strony osiągnęły porozumienie w kwestiach takich jak sztuczna inteligencja i pozostałości transmisji strumieniowej, Iwinski zauważył, że Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych wkrótce rozpocznie negocjacje z Gildią Reżyserów Amerykańskich i SAG-AFTRA który prawdopodobnie poruszy podobne kwestie.

„Wszystko to jest na stole dla nas wszystkich, więc nie ma sposobu, aby uciec od tych wszystkich problemów zbyt długo” – powiedział.

Mimo to strajk przerywa niektóre projekty, które były realizowane. Glazer, współtwórca i gwiazda m.in Szerokie miasto i członek WGA, powiedziała, że ​​przed strajkiem miała prezentacje i była w trakcie opracowywania projektów dla telewizji, z których wszystkie są teraz wstrzymane. Ale komik miał już zaplanowaną na lato trasę koncertową po kraju i nie ma nic przeciwko przerwie, biorąc pod uwagę jej poparcie dla żądań scenarzystów.

„Potrzebujemy płacy wystarczającej na utrzymanie, nasze podstawowe potrzeby są zaspokojone, a sceniczna część telewizji i filmu została wyciśnięta i wyciśnięta i wyciśnięta w ciągu ostatnich kilku lat i naprawdę nie powinno być zaskoczeniem dla dużych studiów, że istoty ludzkie, które tworzą to content, którzy są bijącymi sercami i umysłami stojącymi za tą sztuką i treścią, chcą być traktowani z podstawową godnością” – powiedział Glazer.

Przedstawiła pokoje mini-scenarzystów i potencjalne pojawienie się sztucznej inteligencji w scenariuszach jako szczególne obawy.

„Tworzenie formuły opartej na już opowiedzianych historiach pogłębia systemy opresji, które sprowadziły nas tutaj, by dziś walczyć. W miarę jak ludzkość i świadomość posuwają się naprzód, nasza sztuka musi to odzwierciedlać i cofać się i mieć ChatGPT, czy co tam kurwa, pisać historie oparte na Johnie Waynie czy czymś takim, myślę sobie: „o czym my mówimy?” Musimy ciągle iść do przodu. To jest konserwatyzm i jest naprawdę bezpośrednio związany z globalnym zagrożeniem faszyzmem, które obserwujemy” – powiedział Glazer.

Bodow zauważył, że specyficzne dążenie transmisji strumieniowych do integracji i różnorodności – w połączeniu z miniroomami – pozostawiło teraz platformy z zagadką dotyczącą ich własnych talentów, jako ścieżki „dla młodszych pisarzy, aby zostali przeszkoleni i zakwalifikowali się, aby awansować w rankingach i zostać producentami i showrunnerami” jest teraz kwestionowane.

Warto przeczytać!  5 znaków zodiaku z najszczęśliwszymi horoskopami na 5 kwietnia 2024 r

„Myślę, że w ten sposób branża może na dłuższą metę ugryźć się w tyłek – wnosząc na pokład wiele różnych głosów i różnego rodzaju talentów, ale tak naprawdę nie dając im ścieżki na wyższe poziomy, na których „naprawdę tworzymy i piszemy projekty” — powiedział.

Bodow dodał, że widział z pierwszej ręki rozbieżności w traktowaniu pisarzy w przypadku gier linearnych i strumieniowych w przestrzeni komedii. I chociaż „Netflix ogólnie wspierał” z ustawa patriotyczna„struktury płac i zabezpieczenia, które istnieją i co najwyżej programy komediowe – w telewizji sieciowej, telewizji kablowej podstawowej, telewizji kablowej premium – po prostu nie istniały”.

Jeremy O. Harris, dramaturg niewolnicza gra, a także współscenarzystą m.in Zola i koproducentem ds Euforia, przyszedł do pikiety jako członek WGA i jako ktoś, kto stoi w opozycji do obecnego modelu biznesowego w Hollywood. Ma również wiele projektów, na które ma to wpływ, ale powiedział, że uważa, że ​​konieczne jest wstrzymanie prac, aby walczyć o lepsze warunki.

„Myślę, że żądania są całkowicie słuszne. Myślę, że fakt, że każde duże studio i serwis streamingowy jest teraz zależny od Wall Street i domaga się tego rodzaju wykładniczego wzrostu, jest całkowicie nieludzki, ponieważ wtedy wzrost komercyjny jest sprzeczny z ludzką naturą naszej działalności. Nasza działalność polega na opowiadaniu historii, a historie nie są opowiadane w terminach Wall Street” – powiedział Harris.

Nixon podzielała podobne odczucia, wspominając, jak „widmo” ostatniego strajku i „jak długo pisarze wyszli” wisi nad tym. „To były długie strajki i myślę, że to jeden z powodów, dla których wszyscy wlewają się na linię pikiet, aby spróbować zrobić jak najwięcej hałasu na samym początku” – powiedziała. „Były tu. Nie damy się złamać. Nikt nie ustępuje. Musimy negocjować”.

Jeśli chodzi o to, co pisarze będą robić w międzyczasie, we wtorek, Harris tweetował pytając: „Który z moich słynnych znajomych aktorów właśnie dowiedział się, że ich występy są zawieszone przed strajkiem i chce zagrać jesienią?” Przemawiając na proteście, powiedział, że czuje, że strajk może być szansą dla świata teatralnego.

Warto przeczytać!  7 letnich festiwali kulinarnych w Chicago, których nie można przegapić

„Jestem gotów czekać tak długo, jak to możliwe, i czuję się bardzo szczęśliwy, że piszę w wielu mediach. Więc fakt, że teatr staje się przestrzenią, w której mogę pisać… Przyszedłem tu dzisiaj z Willem Arberym, innym dramaturgiem, i obaj rozmawiamy o niesamowitych sposobach, w jakie możemy wykorzystać ten moment, aby ponownie skupić się również na teatrze” — powiedział Harris.

Harris nie jest jedyną osobą w Hollywood, która zastanawia się, w jaki sposób wykorzystają swoje różne platformy w różnych mediach podczas strajku. Nixon powiedziała również, że zamierza wykorzystać swój czas przed i w trakcie premiery drugiego sezonu I właśnie tak… aby utrzymać front i centrum strajku.

„Z pewnością czuję, że będę wygłaszać oświadczenia o wspieraniu pisarzy gdziekolwiek i gdziekolwiek pójdę” — powiedziała THR. „Prowadzę wywiad [And Just Like That… writer] Samantha Irby za kilka tygodni w Symphony Space i spędzimy trochę tego czasu rozmawiając o strajku pisarki i jej przemyśleniach na ten temat”.

Matt Rogers, komik, podcaster, Wyspa ognia aktor i członek WGA powiedział, że chociaż istnieje „delikatna linia do przejścia w tej chwili”, nie uważa, że ​​„powinniśmy zamykać nasze platformy”.

„Czy osobiście odwołuję spotkania, na których omawiam — nawet jako aktor — scenariusz, ćwiczę scenariusz lub rozmawiam o roli? Tak, ale to delikatny spacer. Myślę, że jeśli możesz być gdzieś, gdzie możesz użyć swojej platformy, aby przeforsować nasz program tutaj i sprawić, by wszyscy słuchali tego, czego potrzebujemy, to w porządku” – powiedział. „Mam podcast, którego mogę użyć. Mam platformę, z której mogę korzystać. Wyspa ognia jest nominowany na GLAAD Awards w przyszłym tygodniu i myślę, że kilku z nas będzie obecnych, ponieważ jeśli będę miał możliwość wygłoszenia przemówienia, z pewnością zadzwonię w tej sprawie.




Źródło