Nauka i technika

Czas leci, gdy zajęcia z biologii AP zajmują się wciągającym laboratorium genetycznym – The Central Trend

  • 31 stycznia, 2024
  • 6 min read
Czas leci, gdy zajęcia z biologii AP zajmują się wciągającym laboratorium genetycznym – The Central Trend


Ta+zdjęcie+pokazuje++szczątkowe-skrzydło%2C+czerwonookie%2C+samiec+owoc+mucha+pod+a+mikroskop%2C+jeden+z+różnych+szczepów+owoc+mucha+ FHC+AP+Biologia+studenci+studiują+.

To zdjęcie przedstawia samca muszki owocowej o szczątkowych skrzydłach i czerwonych oczach pod mikroskopem, jedną z różnych odmian muszki owocowej, którą badają studenci AP Biology FHC.

Po korytarzach FHC krążą małe zmutowane muszki owocowe wyhodowane przez klasę AP Biology.

To produkt laboratorium genetycznego, które prowadzą studenci. Zaczęli od muszek czystej krwi o różnych cechach i hodowali nowe populacje, przenosząc muchy z fiolki do fiolki. Nieuchronnie niektóre muchy uciekły w trakcie.

Ryan Brom, starszy student biologii AP, opowiada, że ​​sam był świadkiem kilku incydentów.

„To było całkiem zabawne [when AP Biology teacher Patricia] Richardson konfigurował laboratorium i w drugim pokoju pokazywał nam, jak ucinać muchy” – powiedział Ryan. „Przewróciła go i wszystkie muchy uciekły. Dość często żartujemy z tego powodu.

Pomijając wypadki, laboratorium zamierza sprawdzić, jak zasady genetyki odnoszą się do przykładowych populacji muszek owocowych. Ze względu na ich krótką długość życia muchy rozmnażają się w ciągu dwóch tygodni, co pozwala uczniom śledzić indywidualne cechy koloru oczu i budowy ciała na przestrzeni pokoleń.

Dla młodszej studentki AP Biologii, Lii Stevenson, laboratorium jest dla niej wielką szansą na obserwację swoich much w nadziei, że uda jej się odpowiedzieć na niektóre pytania dotyczące biologii ewolucyjnej.

„Chciałbym dowiedzieć się więcej o mutacjach genetycznych, do których udało mi się dotrzeć [work with]– powiedziała Lia. „Zwłaszcza szczątkowe muchy skrzydłowe — one nawet nie potrafią latać. Jak są w stanie przetrwać, nadal rosnąć i rozmnażać się, mimo że tak się dzieje [this disadvantage]?”

Oprócz praktycznego doświadczenia w nauce koncepcji, na których będą testowane, laboratorium muszek owocowych oferuje studentom wgląd w sposób działania laboratoriów z żywymi organizmami.

Laboratorium to jest nie tylko wrażliwe na czas, ale także na znacznie większą nieprzewidywalność tego, co robią muchy i jakie posiadają cechy. Dzięki temu uczniowie mają szansę doświadczyć trudnych niespodzianek, które rzucane są na ich drodze.

„Korzystając z tych żywych istot, nie możemy zmusić ich do robienia tego, czego od nich oczekujemy” – powiedział Richardson. „Jesteśmy zdani na łaskę tego, kiedy się łączą? Czy przeżyją? Ile jest tam kobiet? Jedna z grup wczoraj oglądała muchy. Mieli sześć much, a oni na to: „Wszyscy to mężczyźni – to nie może się zdarzyć”. Powinno być trzy. To może się zdarzyć. Natura nie zawsze podąża za tym, co mówimy. Więc, [the lab] polega na produktywnej walce poprzez wykorzystanie żywego organizmu i konieczność naprawdę obserwowania tego, co robisz, i robienia tego przez długi czas”.

Jest to coś, czego Lia doświadczyła również w przypadku przydzielonych jej muszek owocowych. A biorąc pod uwagę trudność polegania na przypadkowych szansach, aby wykorzystać samice do rozrodu następnego pokolenia, szczęście jest niezwykle radosnym momentem.

Lia odkryła, że ​​pomogło jej to jeszcze lepiej nawiązać kontakt z muszkami owocowymi.

[My favorite part has been] widząc moją dziewczynę składającą jaja. Ona jest królową, [an] kultowa gwiazda. Kocham ją. Zabić.

— Lia Stevenson

„[My favorite part has been] widzieć, jak moja dziewczyna składa jaja” – powiedziała Lia. „Ona jest królową, [an] kultowa gwiazda. Kocham ją. Zabić. Przez jakiś czas myślałem, że nie żyje. Po prostu tam leżała, ale okazało się, że była po prostu śpiąca, bo następnego dnia zaczęła latać, a ja pomyślałem: „Ja też, dziewczyno”, bo jestem śpiący i naprawdę mogę się z tym utożsamić. kobieta na innym poziomie.”

Wytrwałość w skupieniu się na laboratorium pomimo spontaniczności much sprawia, że ​​to laboratorium jest czymś więcej niż tylko eksperymentem naukowym.

Richardson uwielbia patrzeć, jak uczniowie robią postępy w tym procesie i w końcu osiągają radość związaną z sukcesem, tak jak Lia.

„Oglądanie [my students] walka — szczerze mówiąc, to moja ulubiona część” – powiedział Richardson. „Zawsze ekscytujące jest dotarcie do momentu, w którym ludzie mówią: «O mój Boże, zadziałało i mamy samice!». [I love] widzieć wzloty i upadki, które się zdarzają, a potem być podekscytowanym, kiedy to zadziała i kiedy zobaczysz, co otrzymasz.

Wyzwanie to jest dodatkowo spotęgowane przez fakt, że prawie całkowicie leży ono w rękach uczniów.

Studenci AP Biology przenoszą swoje muchy z fiolki do fiolki i badają ich cechy pod mikroskopem, robią notatki i analizują po drodze skład genetyczny populacji.

Patrzenie na was zmagających się – szczerze, to moja ulubiona część. [I love] widzieć wzloty i upadki, które się zdarzają, a potem być podekscytowanym, kiedy to zadziała i kiedy zobaczysz, co otrzymasz.

— Patrycja Richardson

„Myślę, że miło jest mieć trochę więcej wolności” – powiedział Ryan. „To więcej nas [doing it] w przeciwieństwie do nauczyciela prowadzącego nas przez każdy krok. Oczywiście wyjaśniła wszystko i odpowiedziała na nasze pytania, ale miło jest wziąć na siebie trochę większą odpowiedzialność”.

Ta odpowiedzialność to tylko jeden z aspektów pracy w laboratorium muszek owocowych, którym zajmuje się wiele klas w szkołach średnich i na studiach. Studenci AP Biology uczą się o genetyce poprzez tygodniowe, wciągające, praktyczne doświadczenie, gdy muszą stawić czoła nieoczekiwanym wyzwaniom związanym z wypaczonymi proporcjami płci much i, oczywiście, nieoczekiwanymi incydentami uciekającymi przez muchy.

W związku z tym jedna część laboratorium szczególnie wyróżnia Richardsona — jest to wyzwanie dla wszystkich.

„Jedna z moich ulubionych rzeczy poza laboratorium [is that] to nie ma znaczenia [what] Twoje zdolności akademickie [is]– powiedział Ryszard. „Studenci potrafią być naprawdę wysoko [achieving] studenci akademiccy i wciąż nie udaje im się pozyskać dziewiczych kobiet. Więc, [the lab] zapewnia równe szanse pod względem skuteczności w łapaniu much. Zawsze uwielbiam, gdy mam dzieci, które może mają trochę większe trudności w klasie, ale odnoszą ogromne sukcesy w swoich umiejętnościach w porównaniu z uczniami, którym zajęcia przychodzą z łatwością, a potem mają trudności, ponieważ myślę, że każdy musi to zobaczyć równowagę ich walki we wszystkim.”


Źródło

Warto przeczytać!  Pokonywanie barier w opiece zdrowotnej w celu realizacji obietnic dotyczących terapii genowej