Marketing

Czas zweryfikować prognozy trendów związanych z wielką pandemią

  • 4 stycznia, 2023
  • 11 min read
Czas zweryfikować prognozy trendów związanych z wielką pandemią


Felietonista Drum, Sam Scott, śledził dziesiątki prognoz trendów sporządzonych przez potentatów biznesu i marketingu podczas pandemii. Aby uczcić nowy rok, nadszedł czas, aby oddzielić wszechwiedzących od tych, którzy nie mają pojęcia o rzeczywistości. Zapnij pasy.

Jeśli zainwestuję w widżety, a następnie ogłoszę, że widżety to kolejna wielka rzecz, czy jest to uzasadniona promocja, wskoczenie na modę lub zaangażowanie w schemat pompowania i zrzucania? Młodsi czytelnicy mogą tego nie wiedzieć, ale faksy biznesowe otrzymywały kiedyś prawie tyle samo spamu, co konta pocztowe dzisiaj. Czasami były to wiadomości od publicystów, którzy zaprogramowali swoich, by w ciągu nocy wysyłali komunikaty prasowe na listę numerów. Innym razem lokalne restauracje wysyłały menu na lunch.

Ale faksy często pochodziły od handlarzy papierami wartościowymi. Spam zawierałby fałszywe wiadomości i ogłaszał, że losowe akcje OTC wzrosną dziesięciokrotnie z, powiedzmy, 0,01 USD do 0,10 USD. Jeśli teraz zainwestujesz 1000 $, w ciągu kilku dni otrzymasz 10 000 $!

Jeśli będzie wystarczająco dużo kupujących, cena akcji wzrośnie, a następnie spamerzy sprzedają swoje akcje i zarobią duże pieniądze. Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) nazywa tę praktykę schematem „pompuj i zrzuć” i ściga tych, którzy ją stosują. Obecnie często odbywa się to za pośrednictwem wiadomości e-mail, mediów społecznościowych i spamu w wiadomościach tekstowych.

To jest to, o czym myślę za każdym razem, gdy widzę, jak ktoś prognozuje dla branży marketingowej, zawsze zastanawiam się, ile ta osoba jest zainwestowana – dosłownie – w wynik. I nie inaczej było przez ostatnie dwa lata, kiedy widziałem ludzi głoszących, że pandemia koronawirusa „zmieni wszystko” w świecie biznesu.

Patrząc na prognozy biznesowe związane z koronawirusem

Jak zapewne wiedzą długoletni czytelnicy, w ostatniej rubryce każdego roku oceniam prognozy marketingowców i ludzi biznesu na dany rok.

W 2018 roku przyjrzałem się Deloitte, Forrester, Gartner, Scott Galloway, HubSpot i Salesforce. (Przeczytaj wyniki.) W 2019 roku krytykowałem GroupM, Kantar, MoffettNathanson Research i Światową Federację Reklamodawców. (Zobacz zwycięzcę.) W 2021 r. oceniałem Future Today Institute, GWI (wcześniej GlobalWebIndex), McKinsey i Zenith Media. (Oto wyniki.)

A teraz wróciliśmy i jesteśmy więksi niż kiedykolwiek. W tym roku ocenię niektóre prognozy dotyczące pandemii, które zbierałem od początku 2020 r., aby sprawdzić, czy się sprawdziły.

Spojler: Wielu nie.

Tak jak świat szybko wróciło do normy po epidemii grypy z 1918 roku, tak samo dzieje się dzisiaj. Osobiście widziałem, jak szybko Izrael powrócił do półnormalności po udanym wprowadzeniu szczepień w 2021 r.

A na koniec pokażę, jak ludzie mogą uniknąć ulegania nadgorliwym prognozom w świecie marketingu – niezależnie od tego, czy po prostu skaczą za modą, czy robią coś gorszego.

Idziemy – w losowej kolejności.

Jamesa Altuchera (sierpień 2020): „NYC jest martwy na zawsze”, ponieważ ludzie się wyprowadzają, praca zdalna eliminuje potrzebę powierzchni komercyjnej, a wielu uczniów będzie uczyć się zdalnie.

Dziś? Według New York City Recovery Index – wspólnego projektu Investopedia i lokalnego kanału informacyjnego NY1 – miasto wróciło do normy w 73%.

Warto przeczytać!  SEAWORLD ENTERTAINMENT, INC. Omówienie i analiza sytuacji finansowej i wyników działalności prowadzone przez kierownictwo (formularz 10-K)

Scotta Gallowaya (marzec i kwiecień 2020 r.): „Spółki, które doświadczą przejściowego pogorszenia koniunktury, ale są wystarczająco silne, aby przetrwać szok”, zobaczą, jak ich akcje „powrócą do poziomów sprzed korony”.

Wspomniał Hudson News, American Airlines i Carnival. Cena akcji Hudson Group przed pandemią wynosiła 0,40 USD, a obecnie wynosi 0,03 USD. American Airlines jest w połowie tym, czym było. Karnawał wciąż mocno spada.

„Rajd Peletonu przeżyje koronawirusa”. 30 USD w styczniu 2020 r. 162 USD w grudniu 2020 r. 11 USD dzisiaj.

„Firmy Facebooka i Google będą miały wzór odbicia, na który prezydent ma nadzieję dla gospodarki, V” Akcje Meta i Google szybko się poprawiły w 2021 r., ale od tego czasu spadają w 2022 r.

„Dwie największe firmy radiowe, iHeartRadio i Cumulus Media, prawdopodobnie znajdą się w rozdziale 11 (ponownie) w ciągu 12 miesięcy”. Oni nie.

„Amazon będzie pierwszą firmą wartą 2 biliony dolarów do końca 2021 roku”. Nie, to było Apple w sierpniu 2020 r.

„Zobaczymy, jak dziesiątki, a może setki uniwersytetów nie zostaną ponownie otwarte”. Co najmniej dwa tuziny amerykańskich szkół wyższych i uniwersytetów rzeczywiście zostało zamkniętych.

Nagłówek „Szybka firma”. (maj 2020) bez ogródek stwierdził, że „biuro jest martwe”, ponieważ 71% założycieli startupów wspieranych przez VC powiedziało, że pozwoli niektórym lub wszystkim swoim pracownikom kontynuować pracę zdalną, gdy ograniczenia zostaną naprawdę zniesione. Ankieta Gallupa przeprowadzona w czerwcu 2022 r. wykazała, że ​​8 na 10 osób pracuje obecnie w trybie hybrydowym lub zdalnym.

Hannesa Weissensteinera, partner zarządzający w Artefact (kwiecień 2020): „Tradycyjny marketing w końcu umrze”. Ale wydatki na reklamę OOH wróciły do ​​poziomu sprzed pandemii. Wydatki na reklamę telewizyjną w USA prawie całkowicie wzrosły. To tylko dwa przykłady.

Wiktoria Pietrek, główny analityk eMarketer (kwiecień 2020): „Firmy będą wykorzystywać rzeczywistość wirtualną do organizowania wydarzeń i konferencji”. Tak się stało, ale okaże się, czy trend się utrzyma. Ekran komputera nigdy nie zastąpi osobistej interakcji międzyludzkiej.

Martina Lindstroma (maj 2020): „Kiedy zostaniemy zwolnieni [from lockdown], wszystko będzie inne. Nie będziemy podróżować, jeść, robić zakupów ani ćwiczyć w ten sam sposób… być może na zawsze”. Oh, co?

Kolejny raport Fast Company (kwiecień 2021): „Siłownie nie wrócą”. Dziś? Badanie przeprowadzone we wrześniu 2022 r. przez UpSwell Marketing wykazało, że 50% respondentów wróciło na siłownie w ciągu dziewięciu miesięcy od zniesienia ograniczeń, ale prawie 28% w ogóle nie wróciło.

Reportaż CNN (lipiec 2020): „Pożegnaj się z ostro skrojoną odzieżą męską, płaszczowymi sukienkami i szpilkami. Nowa rzeczywistość pracy z domu szybko przekalibrowała kodeks mody dla odzieży profesjonalnej… Pandemia mogła na zawsze zakończyć formalności”. W marcu 2022 roku Mark Ritson odkrył, że liczba wyszukiwań męskich garniturów w Wielkiej Brytanii powróciła do poziomu sprzed pandemii – wraz z kilkoma innymi trendami. Zadaj sobie pytanie: Jak ubierają się ludzie w agencjach reklamowych i wewnętrznych działach marketingu, kiedy są dzisiaj w biurze?

W tym samym miesiącu Tom Goodwin odkrył również, że trendy w sprzedaży detalicznej w USA – w tym w handlu elektronicznym – również cofnęły się do średniej sprzed pandemii.

Warto przeczytać!  3 kroki, aby rozpocząć marketing e-mailowy i rozpocząć kampanię

Nielsena (czerwiec 2020 r. i luty 2021 r.): „W tej nowej normalności widzimy, że telewizja połączona i wspólne oglądanie stanowią dużą część nowego równania konsumpcji mediów”. To wciąż wydaje się być prawdą. Na jednym przykładzie gala Nickelodeon Kids 'Choice Awards 2022 miała najwyższy poziom wspólnego oglądania w historii nagród.

„Wraz z ponownym otwarciem świata ludzie będą stopniowo wracać do osobistych posiłków i zakupów, ale wygoda zamawiania online i odbioru przy krawężniku pozostanie ważną usługą dla wielu sprzedawców detalicznych i restauracji”. Według raportu The Washington Post z sierpnia 2022 r., praktyki takie jak odbiór z krawężnika mają pozostać.

Uwaga: celowo nie uwzględniłem przewidywań nikogo, kto moim zdaniem zbliża się lub przekracza granicę między legalną promocją a pompowaniem i dumpingiem. Raczej zachęcam ludzi do zastanowienia się, kto to może być, i do ostrożnego patrzenia na swoje prognozy. Nie są trudne do wykrycia.

O czym marketerzy powinni pamiętać

Konsultant Mark Schaefer argumentował niedawno w poście na blogu na swojej stronie internetowej, że „ChatGPT głęboko zmieni każdą karierę marketingową”. ChatGPT to nowy, modny chatbot opracowany przez firmę OpenAI, który rzekomo wykorzystuje sztuczną inteligencję.

Nie chodzi mi tutaj o omawianie ChatGPT. Ma to na celu wyjaśnienie, dlaczego wielu marketerów wskakuje na każdą pojawiającą się modę i o czym ludzie powinni zamiast tego pamiętać.

Porada 1: Pamiętaj, że wiele technologii i produktów, które są przereklamowane, zawiedzie

Każdego roku Hype Cycle firmy Gartner pojawia się niezliczoną ilość razy w salach konferencyjnych i na konferencjach. Wszyscy chcą zobaczyć, jakie technologie są w jakich miejscach na mapie.

Ale model ma fundamentalną wadę: zakłada, że ​​każda wymieniona technologia – po wzlotach i upadkach – ostatecznie odniesie sukces. Dla marketerów, którzy promują nowe technologie, ta uspokajająca prognoza jest optymistycznym sposobem patrzenia na sprawy. Ale chociaż wielu wzięło sobie ten wykres do serca, nie odzwierciedla on obiektywnej rzeczywistości.

Wiele technologii i produktów zawiodło i nigdy nie przeszło przez dolinę rozczarowania. Smartfony z systemem Windows i Amazon Fire. Google+ i Google Glass. Juicero. Segway. Wszystkie solowe kariery muzyczne Spice Girls.

Nawet w finansowanym przez VC świecie startupów high-tech inwestorzy venture capital zakładają, że dziewięć na dziesięć firm w ich portfelach inwestycyjnych upadnie. (Potrzebują tylko jednego, aby odnieść sukces i zarobić dużo pieniędzy.)

Wskazówka nr 2: Zwracaj uwagę na przewidywania tych, którzy się liczą

W styczniu 2020 pisałem tutaj, że personalizacja byłaby najbardziej przereklamowanym trendem marketingowym tego roku. (Zaznacz to jako porażkę z mojej strony. Chociaż nadal uważam, że personalizacja jest często raczej wadą niż korzyścią, pandemia przyćmiła wszystko w tamtym roku.)

Pamiętaj jednak, co napisałem o tym, że ci, którzy twierdzą, że personalizacja jest przyszłością marketingu, to zazwyczaj ci, którzy sprzedają oprogramowanie do personalizacji. Tacy ludzie zawsze formułują prognozy w sposób, który pomaga sprzedawać.

Ta zasada jest nadal aktualna w dzisiejszym tak zwanym post-pandemicznym świecie: „Dyskurs w branży marketingowej jest zbyt często zatruwany przez firmy, które sprzedają coś marketerom… Aby uzyskać prawdziwy wgląd w trendy w branży, nie patrz na firmy, które sprzedają produkty lub usługi, ale na te, które sprzedają informacje. Takie firmy żyją i umierają w oparciu o jakość swoich ustaleń, a nie popularność produktów lub usług”.

Warto przeczytać!  Ewolucja marketingu hiperprzyczynowego w 2023 roku | Pocket Gamer.biz

I po części dlatego ta coroczna kolumna na koniec roku ma na celu dowiedzieć się, kto ma najlepsze informacje.

Poza tym pamiętaj o tym prognoza nie jest dobrą prognozą, jeśli przeciwieństwo nigdy nie jest prawdziwe. „Sprzedaż widgetów wzrośnie w 2023 roku” to dobra prognoza. „Reklama będzie ważna w 2023 roku” nie jest dobra, bo nigdy nie ma roku, w którym nie jest ważna.

Wskazówka nr 3: Im więcej modów, tym mniej wiarygodna

W 2021 r. ludzie, od inwestorów venture capital po celebrytów, zaczęli umieszczać swoje nazwy użytkownika Ethereum na swoich profilach na Twitterze. Na przykład gospodarz talk-show Jimmy Fallon miał Fallon.eth. Ale w październiku 2022 r. The Information poinformowało, że wielu zrezygnowało z promocji, ponieważ kryptowaluty zaczęły implodować.

Mam jedno pytanie: kiedy w przyszłości będą promować coś innego, dlaczego ktokolwiek miałby im ufać? Osoby wspierające i promotorzy są na zawsze związani z tym, co przedstawiają. Coś podobnego dzieje się, gdy eksperci i agencje marketingowe co roku przeskakują od prognozy do prognozy i promują jakąś nową rzecz, która rzekomo na zawsze zmieni branżę.

Każdy skok osłabia ich wiarygodność, ponieważ rozpowszechniają ciągle zmieniające się pomysły. Działa cienko. Mógłbym wymienić wielu wpływowych marketingowców, którzy poszli all-in na kryptowaluty i NFT, a których profile na Twitterze są wciąż pełne zapierającego dech w piersiach szumu i dziecinnych emotikonów.

Porada 4: Nigdy nie zapominaj, czym naprawdę jest marketing

Marketing zasadniczo się nie zmienia. Każdy, kto twierdzi inaczej, coś sprzedaje.

Zrób badania. Segmentuj rynek w wartościowy sposób. Wybierz, do kogo kierować reklamy. Zdecyduj, jak się wobec nich ustawić. Stwórz marketing mix, który obejmuje produkt, ceny, dystrybucję i promocję. Wybierz kombinację promocji, która określa, jakich działań i kanałów marcom użyć. Prowadź kampanie, mierz i oceniaj. Wypłukać i powtórzyć. Reszta to szczegóły.

Tylko pamiętaj: ChatGPT to nowy NFT to nowy Clubhouse to nowy biuletyn to nowy podcast to nowa personalizacja to nowy cel marki to nowy blockchain to nowy hacking wzrostu to nowy zwinny to nowy Pokemon Go to nowy Kod QR.

Każdego roku ludzie będą przewidywać, a trendy będą przychodzić i odchodzić. Większość z nich można zlekceważyć – niezależnie od tego, czy w tej chwili panuje globalna pandemia, czy nie. Możesz szczególnie zignorować szaleństwa, gdy ktoś robi pompę i zrzut.

Zobacz tylko, co SEC znalazła na początku tego miesiąca.

The Promotion Fix to ekskluzywna kolumna dla The Drum napisana przez Samuela Scotta, a globalny mówca i szef marketingu w platformie mapowania IT Faddom w Tel Awiwie. Jego opinie są tylko jego własnymi.


Źródło