Filmy

Czego Pixar (i Disney) mogą się nauczyć z sukcesu „Inside Out 2”

  • 26 czerwca, 2024
  • 8 min read
Czego Pixar (i Disney) mogą się nauczyć z sukcesu „Inside Out 2”


Od środka 2 to najnowsza propozycja Pixar Animation, rozwijająca historię opowiedzianą w oryginalnym filmie z 2015 roku. Akcja rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach z Na lewą stronę, kontynuacja opowiada o Riley Andersen, która przygotowuje się do rozpoczęcia szkoły średniej, gdzie obawia się, że nie będzie pasować. Widzowie ponownie jednoczą się z główną obsadą podstawowych emocji Riley, w tym radością (Amy Poehler), smutkiem (Phyllis Smith), złością (Lewis Black), Strach (Tony Hale) i Wstręt (Liza Lapira), którzy starają się pomóc jej odnaleźć się w nowej, trudnej epoce jej życia. Jednakże rzuca im wyzwanie seria nowych, bardziej złożonych emocji, na czele których stoi Anxiety (Maya Hawke), który próbuje całkowicie na nowo wyobrazić sobie osobowość Riley.



Już po krótkim pobycie w kinach, Od środka 2 to już jeden z najbardziej dochodowych filmów wszech czasów wytwórni Pixar. Film jest na dobrej drodze do osiągnięcia rentowności, co rodzi ważne pytanie: w jaki sposób Pixar (a co za tym idzie, Disney) może powtórzyć sukces filmu? Nie tak dawno temu Disney i Pixar były synonimami sukcesu finansowego, mogąc pochwalić się wieloma markami, które były prawdziwymi hitami kasowymi. W ostatnich latach tendencja ta uległa jednak całkowitemu odwróceniu. Disney musi zmienić swoją strategię, jeśli chce pozostać na szczycie rynku filmowego. Czego Dom Myszy powinien się nauczyć z szalejącego sukcesu Od wewnątrz na zewnątrz 2?



Disney musi zmienić swoją strategię

Wiele filmów franczyzowych i oryginalnych filmów Disneya spadło w 2023 r

Nadchodzące filmy Disneya

Film

Data wydania

Deadpool i Wolverine

26 lipca 2024 r

Obcy: Romulus

16 sierpnia 2024 r

Moana 2

27 listopada 2024 r.

Mufasa: Król Lew

20 grudnia 2024 r

Kapitan Ameryka: Nowy wspaniały świat

14 lutego 2025 r

Królewna Śnieżka

21 marca 2025 r

Błyskawice*

5 maja 2025 r

Elio

13 czerwca 2025 r

Fantastyczna Czwórka

25 lipca 2025 r


Powiązany

Seria Inside Out studia Pixar przedstawia okno premiery Disney+, ujawniono pierwsze szczegóły

Szef Pixara, Pete Docter, dzieli się pierwszymi szczegółami na temat jednej z nadchodzących serii studia Disney+, opartej na serii Inside Out.

Warto przeczytać!  Deadpool i Wolverine mogliby pociąć rekordy kasowe na wstążki przy otwarciu wynoszącym ponad 200 milionów dolarów

W 2023 roku Disney doznał kilku zamachów kasowych, co zachwiało zaufaniem świata do firmy jako najbardziej dochodowego studia we współczesnym Hollywood. Dziwne, wiele największych bomb Disneya ubiegłego roku należało do największych marek i franczyz studia. Indiana Jones i tarcza przeznaczeniakontynuacja kultowej serii przygodowej Harrisona Forda, nie była w stanie odzyskać swojego ogromnego budżetu. Cuda, wspólny film, którego akcja rozgrywa się w Marvel Cinematic Universe, stał się jedną z największych porażek w gatunku superbohaterów. Rok 2023 był także pełen innych rozczarowań, takich jak filmy takie jak Nawiedzona posiadłość remake wymykający się z kin przy odrobinie fanfar. Jednak największą zniewagą ze wszystkich była Życzenie. Film animowany miał upamiętniać 100. rocznicę powstania Disneya i łączyć w sobie niektóre z najpopularniejszych filmów wytwórni wszechczasów. Zamiast tego film poniósł klapę zarówno finansową, jak i krytyczną, tracąc firmę ponad 100 milionów dolarów.


Nawet Pixar przeżywał w ostatnich latach trudny okres. Studio, którego właścicielem jest Disney, było niegdyś jedną z najpotężniejszych marek w Hollywood. Często widzowie przychodzili do kin z niewielkimi informacjami na temat nowego filmu, wiedząc jedynie, że Pixar znany jest z kręcenia świetnych filmów dla dzieci. Jednak nierozważna decyzja Disneya o tymczasowym wypychaniu nowych wydań Pixara do Disney+ nie przyniosła studiu żadnej przysługi. Marka na tym ucierpiała, bo widzowie zaczęli kojarzyć filmy Pixara z premierami przesyłanymi strumieniowo. Kiedy Disney w końcu zmienił swoją decyzję, Pixar poniósł jedną z największych klap wszechczasów Rok świetlny, film, który miał być ogromnym hitem. Disney i Pixar muszą zmienić strategię lub nadal tracić pieniądze na kosztownych projektach. Chociaż może nie zapewniać Wszystko odpowiedzi, których potrzebują, Od środka 2 to świetny początek naprawiania problemów Disneya.


Inside Out 2 dowodzi, że widzowie nadal chcą – z pewnym haczykiem

Ostatnie sequele i spinoffy Disneya nie powiodły się – dlaczego „Inside Out 2” odniosło sukces?

Ocena IMDb

Ocena krytyków serwisu Rotten Tomatoes

Wynik publiczności na Rotten Tomatoes

8/10

91%

96%

Powiązany

„Super Entertaining World”: Szef Pixara zapowiedział serial „Iniemamocni” na Disney+

Szef Pixara, Pete Docter, wypowiada się na temat możliwości powrotu Iniemamocnych na mały ekran.

Warto przeczytać!  Tom Holland opowiada o Spider-Manie i planuje czwarty film

Fani i krytycy uwielbiają Na lewą stronę 2, a film zebrał pozytywne recenzje porównywalne z recenzjami swoich poprzedników. Jeszcze bardziej ekscytujące dla Disneya i Pixara, Od środka 2 prawdopodobnie zarobi więcej pieniędzy niż jego poprzednik pod koniec swojej sprzedaży kasowej. Zaprzecza to rosnącemu przekonaniu, że widzowie nie chcą sequeli ani spin-offów. Pomimo niepowodzeń filmów takich jak Tarcza Przeznaczenia I Rok świetlny, silne franczyzy mogą nadal dobrze działać w odpowiednich okolicznościach. Ale jaka jest różnica pomiędzy Od środka 2 a te inne filmy?


Kluczem do dalszego rozwoju Disneya jest decyzja tworzyć sequele, których chcą fani. Nikt nie prosił o piątkę Indiana Jones film, ale studio zazieleniło film w nadziei, że uda mu się zarobić po raz ostatni. Rok świetlnyspinoff do Historia zabawek serii, jest jedynie marginalnie powiązana z ulubionymi filmami fanów, opowiadając własną historię w innej ciągłości, ale z udziałem Buzza Astrala. Żaden z tych filmów nie przypadł do gustu widzom, którzy byli zadowoleni z poszczególnych serii w obecnej postaci. W epoce niekończących się sequeli, prequeli i spin-offów widzowie nie mają już dość marek, ale mogą coraz bardziej wybierać, które z nich wybiorą. Zwłaszcza, że ​​okna premiery nowych filmów w trybie streamingowym stają się coraz krótsze, widzowie mogą po prostu poczekać, aż większość filmów trafi do Disney+, zamiast oglądać je w kinach. Najlepszym sposobem na przyciągnięcie widzów do kin jest pokazywanie im filmów chcieć zobaczyć, a nie tylko dodatkową część istniejącej franczyzy, zrobioną z obowiązku.


W jakim kierunku powinna zmierzać strategia Disneya i Pixara?

Nowa strategia Pixara to świetny początek – a Disney powinien to wziąć pod uwagę

Nadchodzące filmy Pixara

Film

Data wydania

Elio

13 czerwca 2025 r

Film bez tytułu

6 marca 2026 r

Zabawkowa historia 5

19 czerwca 2026 r

Powiązany

Pixar rezygnuje z osobistych historii na rzecz sequeli takich jak Inside Out 2

Dyrektor kreatywny studia Pixar zdradza, dlaczego legendarne studio animacji nie poświęca zbyt wiele uwagi nadchodzącym sequelom.


Warto przeczytać!  5 nowych filmów Netflix z 90% lub więcej na Rotten Tomatoes

Z nadchodzącymi filmami takimi jak Historia Toyoty 5 I Elio, Pixar opracował godną podziwu strategię na swoją przyszłą produkcję. Studio obiecało wydawać „półtora filmu rocznie” lub trzy filmy co dwa lata. W ramach tego procesu co drugi film będzie kontynuacją lub spinoffem związanym z istniejącą serią. Filmy naprzemiennie pomiędzy wydaniami serii będą całkowicie oryginalnymi historiami. Co więcej, powstałe sequele zostaną dokładniej zbadane, aby potwierdzić, że jest to historia warta opowiedzenia. To doskonała strategia w nowej erze kręcenia filmów. Pixar będzie to kontynuować odkrywaj nowe historie, rozwijając istniejące IP, dając widzom dobrą mieszankę filmów. Nie każde nowe wydawnictwo będzie hitem, ale studio przynajmniej dywersyfikuje swoją ofertę, aby zapewnić widzom zarówno wysokiej jakości sequele, jak i ciekawe nowe koncepcje.


Po niepowodzeniach takich filmów jak Życzenie i niektórych innych przedsięwzięciach na rok 2023, Disney również może wyciągnąć wnioski z tej strategii. Firma niebezpiecznie przestała interesować się oryginalnymi historiami. Nawet Życzenie był w dużej mierze sprzedawany w oparciu o powiązania z poprzednimi animowanymi filmami Disneya. Widzowie zaczęli kojarzyć studio z remake’ami, sequelami i uniwersami kinowymi. Disney może nadal kręcić takie filmy, ale musi bardziej wybierać, które filmy robić. Dyrektor generalny Bob Iger publicznie informował o swoim planie dotyczącym właśnie tego, kwestionując konieczność kontynuowania franczyz takich jak Człowiek Mrówka I Wieczni. To jednak dopiero pierwszy krok. Disney musi zacząć rozwijać nową własność intelektualną, oferując widzom świeże historie, które mogą stać się nową franczyzą – lub po prostu działać jako fascynujące, jednorazowe historie.

Od środka 2 to doskonały przykład właściwego sposobu zarządzania franczyzą i może stanowić ważną strategię dla przyszłości Disneya i Pixara. W zmieniającym się krajobrazie filmowym Disney i jego spółki zależne muszą zmienić kierunek działania, w przeciwnym razie pozostaną w tyle.



Źródło