Marketing

Czego potrzebuje Twoja strategia marketingowa w 2023 roku

  • 28 grudnia, 2022
  • 5 min read
Czego potrzebuje Twoja strategia marketingowa w 2023 roku


Odliczając dni do 2023 r., nie ma lepszego czasu niż teraz, aby rozpocząć opracowywanie strategii dotyczącej zmian w zespołach marketingowych i działaniach marketingowych w 2023 r. Wiemy, że wiele firm na Jamajce nie może się doczekać powrotu do poprzedniego stanu przed COVID, ale chociaż możesz wrócić do starych działań, Twoi klienci nie cofnęli się w czasie razem z Tobą.

Twoi klienci się zmienili! Sposób, w jaki robią zakupy, ich potrzeby, platformy, z których korzystają i sposób, w jaki chcą otrzymywać informacje, bardzo różni się od czasów sprzed COVID.

Jeśli nie masz pewności, jakie czynności musisz wykonać w związku z marketingiem na rok 2023, przyjrzyjmy się kilku rzeczom, które Twoja organizacja powinna robić.

1) Podnoszenie kwalifikacji zespołu marketingowego – To jest rzecz numer jeden, która musi się wydarzyć w każdej organizacji w 2023 roku. Większość organizacji, z którymi mam do czynienia, nadal uważa, że ​​marketing ogranicza się do road show, mediów społecznościowych i reklam. Marketing ewoluował bardziej niż kiedykolwiek wcześniej i ma około 12 kompetencji, które składają się na marketingowca nowej ery. Są to strategie cyfrowe, marketing treści, marketing e-commerce, marketing e-mailowy, płatny ruch, optymalizacja i testowanie, specjalista ds. analityki i danych, lejek konwersji, specjalista SEO, copywriting, zarządzanie społecznością i specjalista ds. Mediów społecznościowych. Marketerzy muszą wiedzieć wszystkiego po trochu i specjalizować się w trzech z tych obszarów.

Warto przeczytać!  Siła rozrywki, która umożliwia markom angażowanie konsumentów

2) Treść w dłuższej formie – Podczas gdy rok 2022 był rokiem krótkich treści, firmy przestały koncentrować się na treści w swoich treściach w przypadku trendów, które nie pomagają Twoim klientom ani wynikom finansowym. Twoje długie treści mogą pochodzić z Youtube wideo, podcasty, artykuły, seminaria internetowe i SlideShare. Na Karaibach brakuje zlokalizowanych treści, które pomagają nam w prawie wszystkich branżach. W 2023 roku będzie to duża szansa na wyprzedzenie konkurencji i zbudowanie zaufania wśród odbiorców.

3) Krótka treść – Teraz, gdy zacząłeś produkować długie treści, możesz zacząć robić klipy lub fragmenty długich treści i zmieniać ich przeznaczenie w mediach społecznościowych. Celem jest wycięcie najlepszych punktów i przywrócenie ruchu do długich treści. Kołowrotki, TIK Tokaudiogramy, karuzele i infografiki nadal będą się dobrze sprawdzać, ale firmy muszą zapewnić spójność ze swoimi długimi treściami, aby odbiorcy mogli uczyć się i uzyskiwać głębszy wgląd w tematy.

4) Budynek wspólnotowy – Nadszedł czas, aby zacząć koncentrować się na tym, jak budować społeczności w swojej niszy. Discord, Twitch, Facebook oraz Linkedin grupy zyskały na popularności. Grupy to świetny sposób na budowanie relacji z odbiorcami i budowanie głębszego powiązania z Twoją marką. Każdy szuka swojej społeczności, a jeśli Twoja marka może to zapewnić, w 2023 roku zobaczysz wielkie zwroty.

Warto przeczytać!  5 rzeczy, które musisz wiedzieć o ekonomii twórców

5) Skoncentruj się na posiadanych kanałach – Pamiętaj, że Twoja marka nie jest właścicielem mediów społecznościowych i musisz skupić się na budowaniu kanałów, które posiadasz. Pomyśl o swojej stronie internetowej, liście e-mail, listach SMS, Biznes WhatsApp, powiadomienia push i newsletter. Są to kanały, których jesteś właścicielem i masz nad nimi 100-procentową kontrolę. Jeśli media społecznościowe ulegną awarii, Twoje konto zostanie zawieszone/usunięte lub Twoje treści zostaną usunięte, powinieneś mieć własne kanały, na których możesz bez obaw publikować treści.

6) Mikroinfluencerzy – W 2022 roku mikroinfluencerzy odnotowali znaczny wzrost zatrudnienia, ponieważ firmy zaczęły z nich częściej korzystać, ponieważ są blisko związani ze swoimi odbiorcami. Mikroinfluencer to ktoś, kto ma od 10 do 50 tysięcy obserwujących. Musimy zobaczyć, jak więcej firm na Karaibach znajduje influencerów, którzy są powiązani z ich marką i specjalizują się w swojej niszy. W ten sposób partnerstwo z marką może przynieść lepsze wyniki, ponieważ publiczność ma większe zaufanie do dopasowanego influencera.

Jeśli firmy zastosują w praktyce sześć wskazówek i strategii marketingowych w 2023 r., mogą spodziewać się dużych wyników. Twoi odbiorcy się zmienili, a ponieważ nowe narzędzia i platformy zostaną wprowadzone w przyszłym roku, zmienią się ponownie. Firmy muszą być na bieżąco z tymi trendami, aby sprostać oczekiwaniom klientów tam, gdzie się znajdują.

Warto przeczytać!  Marki D2C łączą budowanie marki i wyniki w celu uzyskania odpowiedniego miksu marketingowego

Keron Rose jest strategiem cyfrowym, który pracuje z karaibskimi przedsiębiorcami. Dowiedz się więcej na KeronRose.com lub posłuchaj podcastu Digipreneur FM w Apple Podcast/Spotify/Google Podcast.




Źródło