Marketing

Czego rok 2023 może się nauczyć z zeszłego roku, Marketing & Advertising News, ET BrandEquity

  • 6 stycznia, 2023
  • 6 min read
Czego rok 2023 może się nauczyć z zeszłego roku, Marketing & Advertising News, ET BrandEquity


<p>Reprezentatywny obraz (iStock)</p>
Reprezentatywny obraz (iStock)

Hiveminds, jednostka należąca do Madison World, jest wiodącą indyjską agencją marketingu cyfrowego, która istnieje od 12 lat. Współpracujemy z klientami z różnych regionów geograficznych, aby dostarczać to, na czym znamy się najlepiej – rozwój, kreatywność i zadowolenie klientów.

W 2022 roku pracowaliśmy z coraz większą liczbą klientów, dążąc do rozwoju biznesu poprzez strony internetowe Direct to Customer (D2C), a także poprzez skalowanie na platformach handlowych, takich jak Amazon, Flipkart, BigBasket itp.

Handel elektroniczny w swojej obecnej fazie w Indiach to złożona gra o dominację, ze zróżnicowaną dynamiką budowania poprzez penetrację do poziomu 3 i dalej, magazyny i logistykę, modele zapasów, stawki, rabaty i nie tylko. Doprowadziło to do tego, że różni gracze zdominowali różne branże i sprawili, że sukces marek był bardziej złożony.

Wchodząc w następny rok, chcemy podzielić się naszą wiedzą, aby pomóc marki lepiej planują swoją strategię eCommerce.

Sukces wydarzenia e-commerce w szerokim ujęciu

Wydarzenie e-commerce to wydarzenie sprzedażowe, które jest masowo promowane we wszystkich kanałach i oczekuje się, że przyczyni się zarówno do wzrostu liczby nowych użytkowników, jak i wzrostu wartości wśród dotychczasowych użytkowników. Świąteczne zakupy są teraz definiowane przez te wyprzedaże online. Wraz ze wzrostem
konkurencji w 2022 r., zauważyliśmy, że wydarzenie wyprzedziło Diwali i zaczęło się jeszcze na długo przed wejściem Dussehry. Jednak konsumenci gromadzili się na wydarzeniach wyprzedażowych na wszystkich platformach. Pierwsze 3 dni sprzedaży (pomimo okresu shraddh w północnych Indiach) przyniosły
najwyższy w historii brutto na platformach.

Warto przeczytać!  Dlaczego Kimberly-Clark (KMB) spadła o 2,3% od ostatniego raportu o zarobkach?

Platformy handlu elektronicznego osiągnęły sprzedaż w wysokości około 24 500 crore Rs w ciągu pierwszych czterech dni świątecznych wyprzedaży, co stanowiło około 60% prognozowanej GMV (wartość handlowa brutto, miara całkowitej sprzedaży). Pierwsza faza świątecznej sprzedaży odnotowała 5,4-krotny wzrost
w dziennej sprzedaży na różnych platformach, 3-krotny skok wolumenu przesyłek.

Zarówno Amazonka i Flipkart, ponad 60% zamówień z pierwszego dnia sprzedaży pochodziło z miast poziomu 2 i 3.

Okazje i rabaty wywołują szaleństwo, a gdzieś lojalność wobec marki zostaje przytłoczona przez „ofertę kategorii”

W naszej internetowej ankiecie ponad 100 respondentów z Ahmedabadu, Bangalore, Kalkuty, Chennai, Delhi Hyderabad, Bombaju i Pune potwierdziło, że „rabaty i okazje” były głównymi motywacjami do zakupów. Około 67% respondentów to łowcy okazji, których do zakupów motywowały oferty oferowane przez platformy internetowe. Tylko 13% konsumentów jako powód zakupów wskazało lojalność wobec marki „kup moją ulubioną markę”.

Dla nowych marek oznacza to doskonałą okazję do pozyskania klientów „Nowi w marce” spośród odbiorców świadomych kategorii.

Witryny modowe utrzymały swoją pionową popularność około 21% osób, które kupowały ubrania online, preferowały Ajio i Myntra od innych platform poziomych.

Planowane i aspiracyjne zakupy wygrywały z zakupami impulsywnymi.

Mimo że klienci gromadzili się na platformach, marketerzy z różnych kategorii doświadczyli zróżnicowanej skuteczności swoich kampanii reklamowych. Sprzęt gospodarstwa domowego odnotował maksymalny wzrost w stosunku do wskaźnika przed wydarzeniem.

Warto przeczytać!  Walka Apple o ochronę prywatności wstrząsnęła reklamą cyfrową. Oto, jak marketerzy mogą prosperować w świecie bez plików cookie, od eksperta.

Odnotowaliśmy prawie 100% wzrost wyszukiwań kategorii „Dom i kuchnia” oraz około 50% w kategorii „Majsterkowanie”.

Kluczowe wyzwania, z którymi mierzyliśmy się podczas wydarzeń, w różnych markach

1. Rozwój był bardzo kosztowny – Ze względu na gwałtowny wzrost CPC przychody przyrostowe wiązały się ze znacznie wyższymi kosztami. Tendencja ta była spójna we wszystkich kategoriach, ale znacznie bardziej kłopotliwa dla branży Uroda i higiena osobista.

2. Mieszanka przychodów organicznych i płatnych zmienił się drastycznie z powodu agresywnej licytacji konkurencyjnej. Stąd ogólny mieszany zwrot z inwestycji spadł w przypadku różnych marek

3. Skuteczne rabaty na Platformach uwzględniają zarówno rabaty markowe, jak i rabaty Platformowe. Dlatego podczas sprzedaży wahania cen między platformami handlowymi negatywnie wpływają na konwersję

4. Zarządzanie zapasami zmieniło grę końcową. Marki, które mają zaplanowane odpowiednie zapasy na kluczowe dni wyprzedaży, pokonały konkurencję. Okres wyprzedaży to nie czas na identyfikację dobrego zestawu produktów. Marki powinny prowadzić swoją najlepiej sprzedającą się kombinację w okresie wyprzedaży

Więc co powinniśmy zrobić w roku 2023 dla Sprzedaż e-commerce?

1. Zdobycie udziału w ruchu organicznym jest ważne – Marki z szerokim portfolio produktów z kilkoma Bestsellerami zyskują większy udział w ruchu organicznym

2. Prognozowanie zapasów, lepsze planowanie produktów bohaterskich w celu zaspokojenia gwałtownego popytu i nigdy nie gubiąc przycisku kupowania. W idealnej sytuacji marki muszą przechowywać ekskluzywne produkty pod względem platformy na potrzeby promocji podczas wydarzeń.

Warto przeczytać!  Jak SEO, linki zwrotne i PR mózgu

3. Dynamiczne oferty, śledzenie promocji konkurencji w czasie rzeczywistym i ciągłe eksperymentowanie z cenami marek własnych torują drogę do najlepszych ofert i spójnych wyników

4. Udział GV jest ważny, marki powinny planować inwestycje marketingowe z dużym wyprzedzeniem przed wydarzeniem, z odpowiednią mieszanką działań wyszukiwania i wyświetlania, aby zwiększyć bazę klientów

5. Angażowanie kreacji do eksperymentowania ze wszystkimi zasobami, takimi jak GIF-y, kostki reklamowe, wideo itp., aby osiągnąć większe zaangażowanie klientów

6. Wykorzystanie technologii i narzędzi — wyjdź poza typowe oferty reklamowe, aby uzyskać informacje rynkowe dotyczące konkurencji i kategorii. Pomaga w lepszym planowaniu produktu, cen i wydatków.

Najważniejsze jest to, że wygrywanie na rynkach e-commerce to złożone zadanie, które można osiągnąć jedynie poprzez znalezienie odpowiedniego partnera do wzrostu. Lepiej poszukać następujących 3 kluczowych możliwości,

1-Right Możliwości planowania — od inwentaryzacji po inwestycje
2-Narzędzia analityczne — do analizy rynku i śledzenia w czasie rzeczywistym
Specjalistyczna wiedza na temat 3 platform — zintegrowana strategia i podejście na różnych rynkach

W przeciwieństwie do dużych graczy e-commerce, Meesho nie pobiera od sprzedawców prowizji od sprzedaży towarów. Zarabia pieniądze, pobierając opłatę reklamową.

Dołącz do społeczności 2M+ profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje i analizy.

  • Opublikowano 6 stycznia 2023 r. o 06:02 czasu IST


Źródło