Marketing

Czego się nauczyłem: Rebecca Jones, szef PR, McCann Manchester

  • 15 marca, 2023
  • 5 min read
Czego się nauczyłem: Rebecca Jones, szef PR, McCann Manchester


Rebecca Jones świętuje swoją pierwszą rocznicę jako szef PR w McCann Manchester.

Dołączyła do zintegrowanej agencji CreativeRace z siedzibą w Leeds, gdzie była dyrektorem ds. komunikacji, a wcześniej pracowała w wielu agencjach, w tym w Finn.

Tutaj dzieli się kilkoma mądrymi słowami na temat tego, czego nauczyła się podczas swojej 20-letniej kariery w branży…

Bez którego jednego codziennego nawyku lub praktyki nie mógłbyś się obejść?

Czytanie. Dużo czytam. Czytam beletrystykę i czytam codziennie przed pójściem spać. Dla mnie czytanie polega na zakończeniu dnia poprzez odłączenie się od realiów pracy i osobistych obowiązków oraz pozwolenie, aby mój umysł całkowicie rozpuścił się w historii, która nie jest moją własną. Naprawdę wierzę, że pomaga mi zasnąć i zaczynać każdy dzień od nowa.

Jaka była twoja najszczęśliwsza przerwa?

Nie jestem pewien, czy to było szczęście, nieustępliwy rekruter, czy trafne decyzje, ale objęcie roli w Ketchum w 2007 roku i praca nad globalnym kontem Head and Shoulders naprawdę zmieniło sposób, w jaki postrzegałem branżę i rolę odgrywaną przez PR w szerszy marketing-mix.

Dało mi to wgląd w korzyści płynące ze zintegrowanej pracy zespołowej agencji oraz w jaki sposób, wykorzystując każdy kanał holistycznie, ale we właściwy sposób, można wykładniczo poprawić wpływ kampanii i sukces marki, globalnie i lokalnie. Pracowałam również z niesamowicie utalentowanymi kobietami, inspirującymi liderkami, które pokazały mi, że można odnosić sukcesy w pracy iw domu.

Warto przeczytać!  Ipsos przejmuje firmę Shanghai Focus RX Research, aby wzmocnić swoją pozycję na rynku badań farmaceutycznych w Chinach

Jaka jest twoja najlepsza porażka?

Nie jestem pewien, czy oceniłbym jedną porażkę jako lepszą lub gorszą od innej. Dla mnie porażka to coś, co należy uznać, zaakceptować i wyciągnąć wnioski. Mówiąc to, największe porażki, jakie poniosłem jako PR-owiec, są często związane z niedostarczaniem klientowi zgodnie z jego oczekiwaniami, a więc najważniejszą lekcją, jaką wyciągnąłem z tych niepowodzeń, jest pomoc klientom w zrozumieniu, co trzeba dostarczać w wypracowanej przestrzeni medialnej oraz być realistycznym i uczciwym w kwestii tego, co można osiągnąć. Jednak fakt, że tylko jedna dziennikarka (która była dziewczyną mojego kuzyna) pojawiła się na pierwszej premierze, nad którą pracowałam, była dość wysoko na liście porażek.

Jaka jest najlepsza inwestycja, jaką kiedykolwiek zrobiłeś, zarówno finansowa, jak i czasowa?

Zawsze uważałem, że inwestowanie w ludzi i relacje jest najlepszą inwestycją, jakiej możesz dokonać. I to prawda, niezależnie od tego, czy chodzi o zespół, klienta czy dziennikarza. Najlepsze rezultaty daje poczucie, że ludzie są doceniani i słuchani. Kiedy poświęcam czas na inwestowanie w relacje z ludźmi, z którymi pracowałem, poza samą pracą, zawsze się to opłaca.

Warto przeczytać!  Partnerzy Full Circle Insights z Bombora

Którą książkę poleciłbyś innym do przeczytania i dlaczego?

Zmienia się to za każdym razem, gdy kończę kolejną książkę. W każdej przeczytanej książce zawsze znajduję coś, co mogę polecić komuś innemu. Ale gdybym miał wybierać; Fleishman ma kłopoty — Taffy Brodesser-Akner. To opowieść o nieudanym małżeństwie, opowiedziana z wielu perspektyw i świetna lekcja otwartości na różne punkty widzenia.

Jaką jedną radę dałbyś sobie w wieku 21 lat?

W porządku jest nie mieć natychmiastowej odpowiedzi. Wszyscy ciągle się uczymy. Najlepszą radą, jaką kiedykolwiek otrzymałem, było to, że dobrze jest powiedzieć „nie wiem” – to znaczy, staram się być bardziej profesjonalny w tym, jak to mówię. „Pozwól, że to zabiorę i zastanowię się” lub „Chciałbym zbadać to trochę dokładniej, zanim do ciebie wrócę”. Ale przyznając, że nie wiemy wszystkiego, zwłaszcza w rozmowie z klientem, który zna jego biznes od podszewki, budujemy zaufanie i prawdziwe partnerstwo.

Kto lub co miało największy wpływ na Twoje życie zawodowe?

Moi rodzice. Zaszczepili we mnie ciężką pracę, zawsze rób wszystko, co w twojej mocy, od szkoły, przez uniwersytet i przez całą moją karierę. Jako adwokat i nauczyciel udało im się znaleźć równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, dzięki czemu byli zarówno inspirujący, jak i całkowicie dostępni.

Warto przeczytać!  Artysta skupiony na niepełnosprawności debiutuje w serii Mixed Blood 12 x 12

Powiedz nam o sobie coś, co zadziwi ludzi.

Właściwie jestem dość nieśmiały w sytuacjach towarzyskich. Nieśmiały ekstrawertyk. Ludzie, którzy mnie dobrze znają, będą się śmiać, ponieważ często jestem najgłośniejszym głosem w pokoju, ale zajmuje mi trochę czasu, zanim poczuję się wystarczająco komfortowo, by być sobą.

Jak kryzys COVID zmieni się na lepsze?

Dla mnie osobiście praca hybrydowa w wyniku pandemii dała mi możliwość objęcia mojej obecnej roli szefa PR w McCann Manchester, czego nigdy nie brałbym pod uwagę przed Covid.

Przejście od zatrudniania opartego na lokalizacji do znajdowania niewiarygodnych talentów w kraju, a nawet na całym świecie, oraz łączność, którą mamy teraz dzięki technologii, otworzyły drzwi, które, jak sądzę, pozostaną otwarte. Szczególnie w PR praca zdalna doprowadziła do decentralizacji dotarcia do mediów. Nie musisz już przebywać w Londynie, aby kontaktować się z prasą. Wydarzenia wirtualne, rozmowy wideo, webinaria itp. wyrównały pod tym względem szanse.

Jak dla ciebie wygląda sukces?

Sukces to czas spędzony z genialnym zespołem, dostarczanie klientom pracy, która jest znacząca, skuteczna i motywująca, a jednocześnie ma uzasadnienie komercyjne.


Źródło