Rozrywka

Część druga: Scena z robakiem piaskowym jest ikoniczna

  • 28 marca, 2024
  • 3 min read
Część druga: Scena z robakiem piaskowym jest ikoniczna


Steven Spielberg nie może przestać myśleć o Timothée Chalamecie na szczycie robaka piaskowego w „Diunie: część druga” Denisa Villeneuve’a.

Reżyser pochwalił Villeneuve’a podczas odcinka podcastu DGA „Director’s Cut”, w którym Spielberg powitał Villeneuve’a w klubie filmowców, którzy są „budowniczymi światów” na ekranie.

„To dla mnie zaszczyt siedzieć tutaj i rozmawiać z Państwem. Zacznę od tego, że są filmowcy, którzy są budowniczymi światów. To nie jest długa lista i wiemy, kim jest wielu z nich” – powiedział Spielberg. „Zaczynając od [Georges] Méliès, Disney i Kubrick, George Lucas. Raya Harryhausena, uwzględniam na tej liście. [Frederico] Fellini budował własne światy. Tim Burton. Oczywiście Wes Anderson, Peter Jackson, James Cameron, Christopher Nolan, Ridley Scott, Guillermo del Toro. Lista jest długa, ale nie jest taka długa i głęboko, żarliwie wierzę, że jesteś jednym z jej najnowszych członków”.

GODZILLA X KONG: NOWE IMPERIUM, od lewej: Godzilla, Kong, 2024. © Warner Bros. / Dzięki uprzejmości Everett Collection
Kristen Stewart na Berlinale 2023

Dlaczego Spielberg był tak szczególnie zmuszony namaścić Villeneuve’a do tego świętego klubu? Cóż, okazuje się, że wizja Villeneuve’a dotycząca sekwencji, w której bohater Paul (Chalamet) dosiada robaka piaskowego, zdaniem Spielberga, wywindowała jego filmografię ponad próg.

Warto przeczytać!  4 znaki zodiaku, które przestają się kochać i kończą związki od 9 stycznia 2023 r.

„To historia o miłości do pustyni, ale jak na film o miłości do pustyni, widać w nim ogromną tęsknotę za wodą. Mimo całego piasku, jaki masz w tym filmie, tak naprawdę chodzi o wodę. Święte wody, które tęsknią za zielonymi łąkami i błękitną wodą życia. Filmujesz pustynię tak, aby przypominała ocean, morze” – powiedział Spielberg. „Robaki piaskowe były jak węże morskie. A ta scena surfowania po robakach piaskowych to jedna z najwspanialszych rzeczy, jakie kiedykolwiek widziałem. Kiedykolwiek! Ale dzięki tobie pustynia wyglądała jak ciecz.

Villeneuve powiedział wcześniej Anne Thompson z IndieWire, że scena z robakiem piaskowym „nie była łatwa” do nakręcenia.

„Wszystko, co kręciliśmy na głębokiej pustyni, nie było łatwe, ponieważ chciałem uzyskać poziom realizmu, który wymagałby od nas stworzenia gigantycznych konstrukcji lub twórców cieni, aby światło było wiarygodne” – powiedział Villeneuve. „Postacie i wszystkie sekwencje akcji wymagały ogromnych przygotowań i logistyki, aby chronić załogę przed upałem i chronić akrobacje. Jedyną sceną, w której nie chciałem iść na kompromis, była jazda robakiem. Z technicznego punktu widzenia wymagało to dużo czasu oraz badań i rozwoju. To była zdecydowanie jedna z najbardziej skomplikowanych rzeczy, jakie kiedykolwiek zrobiłem.

Warto przeczytać!  Inside „Justice”, ściśle tajny film dokumentalny Sundance o Bretcie Kavanaughu – Rolling Stone

Produkcja zbudowała na pustyni w Jordanii 28 mil ekologicznych dróg, aby transportować sprzęt filmowy i budować obozy bazowe. Villeneuve przyznał, że nagrodzony Oscarem operator Greig Fraser wybrał, które wydmy uchwycić w futurystycznym filmie science-fiction, którego akcja rozgrywa się w kosmosie.

„Otaczają Cię tysiące wydm. I dlaczego wybierasz ten konkretny, który znajduje się dwie mile na pustyni? Wszystko zależy od kształtu i musiał on odpowiadać specyfikacji Greiga dotyczącej światła” – powiedział Villeneuve. „To jak zagadka, znaleźć właściwą lokalizację nawet w oceanie wydm. Natura jest specyficzna i znalezienie odpowiednich lokalizacji zajęło nam trochę czasu.


Źródło