Rozrywka

Członkowie DGA wyjaśniają, dlaczego głosują na tak w sprawie nowego kontraktu – Variety

  • 22 czerwca, 2023
  • 7 min read
Członkowie DGA wyjaśniają, dlaczego głosują na tak w sprawie nowego kontraktu – Variety


Członkowie Gildii Reżyserów Amerykańskich mają czas do piątku na głosowanie w sprawie nowego kontraktu, a ci, z którymi skontaktował się w tym tygodniu Różnorodność przeważającą większością głosowali na tak.

W wywiadach członkowie zauważyli, że umowa obejmuje znaczne korzyści w zakresie pozostałości, praw twórczych, przepisów bezpieczeństwa i godzin pracy.

Ale kilku wskazało również, że nie są zainteresowani pogłębianiem sporów robotniczych w Hollywood. Większość reżyserów i członków DGA poniżej linii nie ma pracy od czasu rozpoczęcia strajku Writers Guild of America 2 maja.

„Jestem tu wystarczająco długo, to całkiem niezły interes i chciałbym wrócić do pracy” — powiedział Matt Rebenkoff, który pracował jako pierwszy asystent reżysera przy „Nie patrz w górę” i „ Jumanji: następny poziom”.

Nastroje wyrażone w wywiadach są sprzeczne z nastrojami panującymi na Twitterze, gdzie członkowie namawiają do głosowania na „nie”. Przeciwnicy umowy to wybitni scenarzyści i reżyserzy, tacy jak Warren Leight, Larry Charles i Lilly Wachowski.

Niektórzy dysydenci argumentowali, że umowa nie zapewnia wystarczającej ochrony przed sztuczną inteligencją, podczas gdy inni twierdzą, że DGA nie powinna ratyfikować swojej umowy, dopóki WGA nie uzyska porozumienia w ramach solidarności.

POWIĄZANA ZAWARTOŚĆ: DGA zdradza szczegóły nowego kontraktu

Ale zwolennicy argumentowali, że umowa służy potrzebom członków DGA, a jej ratyfikacja nie podważa wsparcia gildii dla pisarzy.

„Myślę, że to świetny kontrakt” — powiedziała reżyser Jen McGowan. „Jest wiele dobrych korzyści i myślę, że głosowanie na „nie” nie zapewni nam lepszego kontraktu.

Umowa obejmuje 76-procentowy wzrost resztek zagranicznych transmisji strumieniowych, a także dodatkowy dzień kręcenia dramatów telewizyjnych i „drugie cięcie” dla reżyserów telewizyjnych. Obecnie reżyserzy telewizyjni wykonują pierwszą wersję odcinka, ale potem często są wykluczani z tego procesu. W ramach nowego kontraktu DGA otrzymają teraz dodatkowy czas na przygotowanie drugiej wersji po uwzględnieniu notatek od producentów.

Warto przeczytać!  W zeszłym roku Marvel miał 16 ujawnień. W tym roku jest tylko jeden i to nie jest to, czego chcesz | Komiks Con 2023

„To jest ogromne — to jest monumentalne” — powiedział Michael Goi, reżyser i operator, który służył w komitecie negocjacyjnym DGA. „Daje to reżyserowi większe możliwości zachowania estetyki, którą próbowali osiągnąć w tym odcinku”.

W przypadku asystentów dyrektorów umowa nakłada również kary za nadgodziny o godzinę wcześniej, co skutkuje albo krótszym dniem pracy, albo wyższymi karami. Dla niektórych kary te zaczną obowiązywać po 13 godzinach zamiast 14, podczas gdy inni zobaczą je po 15 godzinach zamiast 16.

„Potrzebujemy więcej rozsądnych godzin w tym biznesie” — powiedziała Caroline Stephenson, która pracuje jako pierwszy AD

Pierwsze AD są obecnie odpowiedzialne za bezpieczeństwo zestawu. Umowa przewiduje ograniczony program pilotażowy zatrudniający osoby nadzorujące bezpieczeństwo, które przejmą niektóre z tych obowiązków.

„Pozwala to pierwszemu AD skupić się na wizji reżysera i pracy z ekipą” — powiedział Shawn Pipkin-West, który pracuje jako pierwszy AD

Reżyserzy fabularni otrzymają również wynagrodzenie za „miękkie przygotowanie” — okres przed rozpoczęciem produkcji — przy czym płatność ta będzie pochodzić z całkowitego wynagrodzenia reżysera.

Negocjatorzy DGA nie dostali wszystkiego, o co prosili. W szczególności szukali ochrony DGA nad projektami wyprodukowanymi za granicą w celu dystrybucji w USA i Kanadzie, powiedział Goi. Gildia obawia się, że może to stać się rosnącym trendem, biorąc pod uwagę szybki rozwój zagranicznych zdolności produkcyjnych.

Źródło podało, że negocjatorzy gildii wracali kilka razy z różnymi wariantami propozycji, ale Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych za każdym razem ją odrzucał.

Warto przeczytać!  Film Jennifer Lopez na Netflixie wywołuje nową debatę na temat sztucznej inteligencji

Niektórzy członkowie mają również wątpliwości co do przepisu dotyczącego sztucznej inteligencji. 78-stronicowe porozumienie zawiera cztery akapity dotyczące generatywnej sztucznej inteligencji. Umowa stanowi, że GAI „nie jest osobą” i że obowiązki członka DGA muszą być przypisane osobie. Umowa nie zabrania jednak wykorzystywania sztucznej inteligencji w procesie twórczym, a wymaga jedynie „konsultacji” z członkami DGA, w jaki sposób jest wykorzystywana.

Nie przewiduje również żadnych ograniczeń dotyczących korzystania z materiałów członków DGA do szkolenia systemów AI, mówiąc jedynie, że pracodawcy będą regularnie spotykać się w celu omówienia „odpowiedniego wynagrodzenia, jeśli takie istnieje” za szkolenie AI.

„Nie widzę żadnego przypadku, w którym nie otrzymalibyśmy należnej rekompensaty za wykorzystanie naszych materiałów do szkolenia sztucznej inteligencji” – powiedział Heath Cullens, reżyser telewizyjny, który głosował „nie” ze względu na zaniepokojenie tą kwestią. Powiedział, że przepis „jeśli w ogóle” jest „niedorzeczny”.

McGowan powiedziała, że ​​ona też jest zaniepokojona tym językiem, choć nie na tyle, by głosować przeciwko ratyfikacji.

Goi argumentował, że lepiej jest, aby członkowie DGA uczestniczyli w rozmowie z AI, niż próbowali ją wprost zakazać.

„AI nie zniknie” – powiedział. „Chcesz być częścią prowadzenia go w kierunku przyszłości, dokąd powinien zmierzać i sposobu, w jaki powinien się tam dostać… Samo walenie w drzwi i krzyczenie na wiatr nie powoduje zmiany. Musisz być w środku”.

Niektórzy zauważyli również, że roczne podwyżki minimów — 5% w pierwszym roku, a następnie podwyżki o 4% i 3,5% — nie nadążają za gwałtowną inflacją.

Cullens argumentował również, że DGA powinno było uzyskać lepszą ofertę, biorąc pod uwagę historyczną dźwignię stworzoną przez strajk pisarzy.

Warto przeczytać!  Producent „The Perfect Storm” miał 78 lat

„Żałuję, że nie byliśmy silniejsi i nie pozwoliliśmy, by ta dźwignia poszła tak łatwo, jak my to zrobiliśmy” – powiedział.

Ale wielu innych członków postrzega tę umowę jako przynoszącą znaczne korzyści. Twierdzą, że negocjatorzy mogą powrócić do obszarów zainteresowania w następnej rundzie negocjacji w 2026 r.

„Głosowałem na tak” — powiedział Daniel Hank, kierownik produkcji i producent jednostki. „Nie rozumiem, dlaczego nie miałbyś tego zrobić. To największy pojedynczy kontrakt, jaki mieliśmy w ciągu 29 lat mojego członkostwa”.

Kilku członków wyraziło również nadzieję, że umowa pomoże WGA i SAG-AFTRA uzyskać podobne warunki w obszarach, w których trzy umowy się pokrywają.

„Wszyscy stoimy przed tymi samymi problemami ochrony naszego twórczego wkładu w tę branżę” — powiedziała reżyserka Valerie Weiss, która pracowała przy „Star Trek: Strange New Worlds” i „Outer Banks”. „To naprawdę wspaniałe, że Gildia Scenarzystów zajęła zdecydowane stanowisko. Prawie nikt nie pracuje i nikt nie będzie działał, dopóki ten problem nie zostanie rozwiązany. Jeśli to nie jest solidarność, to nie wiem, co nią jest”.

Wielu członków wyraziło również silne poparcie dla przywództwa DGA oraz uznanie dla wynagrodzenia i korzyści płynących z przynależności do gildii.

„Dobrze mi płacą za wykonywanie swojej pracy. Cieszę się, że mamy trochę więcej” – powiedział Xochi Blymyer, weteran pierwszej AD „Mogę przyjść do pracy w T-shircie i dżinsach i zjeść kilka przekąsek, a tu i tam jest trochę stresu, ale robimy rozrywkę. Róbmy to dalej”.


Źródło