Rozrywka

Czy Babilon może odbić się od bomby kasowej? — Reporter z Hollywoodu

  • 10 stycznia, 2023
  • 5 min read
Czy Babilon może odbić się od bomby kasowej?  — Reporter z Hollywoodu


Kiedy MGM Śpiewać w deszczu, muzyczna walentynka Gene’a Kelly’ego i Stanleya Donena do ery hollywoodzkiego filmu niemego, kiedy przeniósł się do świata talkie, otwarty wiosną 1952 roku, natychmiast podbił kinomanów. Pisanie w The New York Times, krytyk Bosley Crowther zachwycał się: „Wszystkie elementy tego tęczowego programu, w połączeniu z muzyką, tańcem, kolorowym spektaklem i szaloną obfitością Gene Kelly, Jean Hagen i Donalda O’Connora na ekranie, są starannie wymyślone i gwarantują podniesienie boleści zimy i wprawić w jaskierowy nastrój.” Film stał się hitem kasowym, zajmując 10. miejsce na liście najbardziej dochodowych filmów roku w Ameryce Północnej. Gildia Scenarzystów przyznała Betty Comden i Adolphowi Greenowi nagrodę za najlepiej napisany amerykański musical. Gildia Reżyserów nominowała Kelly’ego i Donena za wybitną reżyserię. A Złote Globy nominowały go jako najlepszą komedię lub musical.

Ale Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej nie była pod wrażeniem, dając filmowi stosunkowo zimne ramię. Przyznał filmowi tylko dwa nominacje – nominację dla aktorki drugoplanowej dla Hagena, która gra rozdrażnioną i małostkową gwiazdę kina niemego głosem, który zgrzyta, oraz nominację za najlepszą muzykę filmową – z których żaden nie wygrał. (Gwoli przypomnienia, najlepszym zdjęciem tego roku został Cecil B. DeMille Najwspanialszy spektakl na Ziemiobecnie powszechnie uważany za jednego z najgorszych zwycięzców najlepszych zdjęć w historii, chociaż pojawia się u Stevena Spielberga Fabelmanowie jako film, który jako pierwszy zainspirował rodzącego się filmowca).

Warto przeczytać!  Sarah Jessica Parker obejmuje gwiazdy SATC Kristin Davis i Cynthię Nixon na 25. rocznicę

Akademia z pewnością zmieniła się w ciągu 70 lat, ale nadal Śpiewać w deszczuniepowodzenie zaimponowania starej Akademii nie wróży dobrze Damienowi Chazelle’owi Babilonjego szanse w nowej Akademii, biorąc pod uwagę, że nowy film powraca do tego samego okresu, napięte i szalone przejście Hollywood na talkie, a po drodze odniesienia śpiewać — zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio.

Od lewej: Gene Kelly, Debbie Reynolds i Donald O'Connor w Deszczowej piosence, którą Kelly współreżyserował ze Stanleyem Donenem.

Od lewej: Gene Kelly, Debbie Reynolds i Donald O’Connor w Śpiewać w deszczuktóry Kelly współreżyserował ze Stanleyem Donenem.

Od pierwszych pokazów ponad trzygodzinny Babilon zasłużył na deskryptor „dzielący”, co jest po prostu grzecznym sposobem powiedzenia, że ​​na wszystkich, którym podobał się ten film, było o wiele więcej osób, które lubiły go rzucać. Krytycy byli zdecydowanie mieszani, z Babilon uzyskując średnie 55 procent na Rotten Tomatoes i niewiele lepsze 60 na Metacritic. The New York TimesManohla Dargis odrzuciła film jako „rozdęte szaleństwo”, podczas gdy Los Angeles TimesJustin Chang bardziej doceniał to, co opisał jako „dziką i ostrą kinową bachanalkę”. Publiczność była rozczarowana; otrzymał ocenę C + CinemaScore.

Warto przeczytać!  Jeremy Renner jest „przytłoczony okazywaniem miłości i wsparcia”, gdy stoi przed „długą drogą do wyzdrowienia”

Gdyby potrzebna była dalsza interpunkcja, Babilon otworzył się na głośny flop w kasie. Premiera Paramount za 80 milionów dolarów przyciągnęła zaledwie 4,9 miliona dolarów w ciągu czterodniowego świątecznego weekendu z 3343 kin.

To wydawałoby się uszczelniać Babilonlos, zatapiając nadzieje na nagrody. Chociaż Akademia nie karze małych filmów za niesprzedawanie biletów, ma tendencję do patrzenia z ukosa na filmy wysokobudżetowe, które są wyświetlane w pustych kinach. Ale na szczęście dla Babilonzanim powstało epitafium kasowe, kilku krytyków i grup nagradzających brało udział, udzielając wsparcia filmowi.

Kiedy 12 grudnia ogłoszono nominacje do Złotych Globów, Babilon odebrał solidne pięć skinień. Trochę ograł system, rywalizując w kategorii komedii lub muzyki – podczas gdy film ma gorzki śmiech i prawie nieprzerwaną muzykę, jego końcowe momenty są znacznie bliższe elegijnemu dramatowi. Ale pracując po komediowej stronie księgi, zdobył nominacje za najlepszy film, aktorkę Margot Robbie i aktora Diego Calvę, a także nominację dla Brada Pitta jako aktora drugoplanowego i kolejną za muzykę.

Dwa dni później, kiedy ogłoszono nominacje do Critics Choice Awards – co może być dość przewidywalne w przypadku nominacji do Oscara – Babilonwiązanie z Banshee z Inisherin, zebrał dziewięć nomów. (Tylko Wszystko Wszędzie Wszystko na razz 14 i Fabelmanowie, z 11, poradził sobie lepiej.) Oprócz najlepszego filmu, reżyserii i aktorki, zebrał sześć nominacji rzemieślniczych. Jego siła w kategoriach rękodzieła – która mogłaby pomóc mu awansować do grona najlepszych filmów oscarowych – została jeszcze bardziej podkreślona, ​​gdy 21 grudnia opublikowano krótkie listy Oscarów, a Babilon zarobione miejsca za makijaż i fryzurę, muzykę i dźwięk.

Warto przeczytać!  - Nie pozwól Wy przyjść na mój pogrzeb. Ona jest chora psychicznie”: druzgocący list samobójczy Naomi Judd

Więc pomimo tego, że Babilon może zmierzać do zapomnienia w kasie, uwaga zostanie zwrócona. W rzeczywistości kształtuje się jako jeden z najbardziej dyskutowanych pretendentów do nagród sezonu. “Babilon jest naprawdę okropny. Najbardziej odrażający film od lat” Kim Jorgensen, założyciel Landmark Theatres, potępił film w poście na Facebooku. Ale w innym wpisie na Facebooku historyk filmu Joseph McBride napisał: „Widziałem Babilon zeszłej nocy i kocham to. Taki smutny film o tragicznym schyłku i upadku wielkiego przemysłu filmowego i formy sztuki, którą pomógł stworzyć”.

Tego rodzaju gorąca dyskusja może oznaczać, że Oscar jest poza zasięgiem Babilonale to nie wyklucza kilku nominacji — prawdopodobnie więcej niż tych dwóch Śpiewać w deszczu osiągnięte, co nadawałoby się do pewnej ironii.

Ta historia pojawiła się po raz pierwszy w numerze magazynu The Hollywood Reporter z 5 stycznia. Kliknij tutaj, aby subskrybować.




Źródło