Technologia

Czy Burger King wydał w tym roku reklamę „Pride Whopper”? Wirusowe twierdzenie obalone

  • 25 maja, 2023
  • 4 min read
Czy Burger King wydał w tym roku reklamę „Pride Whopper”?  Wirusowe twierdzenie obalone


Reklama o tematyce dumy dla giganta fast foodów Burger King krąży w tym tygodniu na Twitterze i pozostawiła niezadowolenie internautów. Jednak plakat marketingowy był przeznaczony dla Pride Whopper, stara kampania, która po raz pierwszy pojawiła się w poście w mediach społecznościowych w Austrii 1 czerwca 2022 r.

Od wtorku 23 maja 2023 r. kilku anty-LGBTQ Twitterati udostępniło starą reklamę, w tym influencer, Oil London, przed nadchodzącym miesiącem dumy.

Posty pojawiają się w czasie, gdy kilka firm jest bojkotowanych przez prawicowych konserwatystów, w tym Bud Light.

Post Oil London stał się wirusowy z ponad 440 000 wyświetleń i tysiącami polubień. The Duma Whoppera reklama trwała do 20 czerwca 2022 r. i była wyświetlana tylko w Austrii.


W 2022 roku Burger King Austria stanął w obliczu odwrotnego ukośnika po swojej niedoinformowanej kampanii

W czerwcu 2022 roku austriacki oddział Burger King udostępnił post na Instagramie z hashtagiem #TimeToBePRoud. Oni napisali:

„Czy możemy przedstawić? Pride WHOPPER. Z dwoma pasującymi bułeczkami dla równej miłości i równych praw”

Zgodnie z postem, aby „opowiadać się za równymi prawami wszystkich tożsamości i orientacji seksualnych”, kanapka z hamburgerami w ograniczonym czasie zawierałaby połówki bułki po tej samej stronie.

Warto przeczytać!  Google opracuje chatboty oparte na technologii Gemini, oferujące towarzystwo celebrytom: raport

Ten pełen insynuacji ruch został ostro skrytykowany na całym świecie za błędny pogląd na seks w społeczności.

Po publicznym oburzeniu niemiecka agencja odpowiedzialna za reklamę Burger Kinga, Jung von Matt Donau, udostępniła post na LinkedIn, w którym przeprosiła za brak sprawdzenia w społeczności i za głuchą interpretację Pride Whopper. Dodali:

„Zamierzonym przesłaniem Pride Whopper było szerzenie równej miłości i równych praw… Najbardziej martwimy się, czy nie uraziliśmy członków społeczności LGBTQ tą kampanią. Jeśli tak jest, naprawdę przepraszamy”.

Agencja reklamowa dodała ponadto, że „odrobili lekcję” iw przyszłości będą „komunikować się ze społecznością LGBTQ”.

Jednak cybernauci nie pozostali pod wrażeniem i wezwali markę Burger King do korporacyjnego „prania tęczy” i po prostu wykorzystania miesiąca dumy bez prawdziwego zrozumienia, czym on naprawdę jest.


Burger King nie jest jedyną marką oskarżoną o korporacyjne pranie tęczy

Według Urban Dictionary termin ten odnosi się do aktu używania kolorów tęczy lub obrazów tęczy na swoich produktach i reklamach, aby udowodnić, że są postępowi i wspierają społeczność, nie rozumiejąc i nie robiąc nic dla „namacalnego wyniku”.

Warto przeczytać!  Mysz ASUS ProArt wprowadzona na rynek w Indiach: Sprawdź cenę, funkcje i inne szczegóły

Podczas Miesiąca Dumy 2022 firma dostarczająca żywność Postmates wprowadziła „pierwsze na świecie menu przyjazne dla dna”, które zawierało sugestie dotyczące jedzenia dla osób zajmujących „najniższą pozycję”.

Nie powinieneś przegapić dobrego posiłku, aby dobrze się bawić. Właśnie dlatego Pride połączyliśmy siły z @DrEvanGoldstein i @smartthrob stworzyć pierwsze na świecie menu przyjazne dla dna (tak, to prawda). #JedzZDumą

W 2019 roku brytyjska sieć supermarketów Marks & Spencer spotkała się z gniewem internautów za swoją „LGBT Sandwich”, która składała się z sałaty, guacamole, bekonu i nadzienia pomidorowego, a wszystko to zapakowane w tęczowe opakowania.

W wywiadzie z 2022 r. adiunkt komunikacji na Uniwersytecie Amerykańskim, Scott Talan, wyjaśnił Forbesowi że media społecznościowe ostro krytykują kampanie reklamowe, które nie dotyczą już „produktów”, ale „marki”.

Wyjaśnił, że nawet niewielka regionalna reklama, taka jak Pride Whopper, ma wpływ na światowy rynek. Talan dodał:

„Pytanie będzie brzmiało, ile osób może poczuć się urażonych i jak bardzo są urażeni…”

Burger King nie skomentował ostatnich wydarzeń.




Źródło