Rozrywka

Czy Buzzy Tech jest warte swojej ceny? — Reporter z Hollywoodu

  • 15 kwietnia, 2023
  • 5 min read
Czy Buzzy Tech jest warte swojej ceny?  — Reporter z Hollywoodu


Samsung i LG należą do wielu firm technologicznych, które po cichu dokonują nowego nacisku na Hollywood w zakresie potencjału technologii wyświetlaczy LED w celu zastąpienia systemów projekcji kinowych, które były używane od narodzin kina. To byłaby radykalna zmiana.

System projekcyjny, zgodnie ze swoją nazwą, wyświetla obrazy na dużym ekranie. Ściana LED przypomina wyrafinowany, masywny ekran telewizora, a jej użycie sprawiłoby, że kabina projekcyjna odeszłaby w przeszłość. Na tym wczesnym etapie główne amerykańskie sieci kin nie korzystają z tej technologii.

Firmy wahają się, czy podzielić się wieloma szczegółami na temat swoich planów — ekrany Samsung Onyx LED dla kin są instalowane w około 100 salach kinowych na całym świecie, w tym w The Culver Theatre w Culver City — ale znawcy Hollywood widzieli ostatnio nowe demonstracje tej technologii, Reporter z Hollywood nauczył się.

„Jak w przypadku każdej nowej technologii, istnieje wiele bardzo pozytywnych i bardzo przerażających rzeczy” — mówi reżyser i operator Jay Holben, który pracował z tą technologią — sklasyfikowaną w branży jako wyświetlacze „bezpośredniego widoku” — w ramach amerykańskiego Projekt prowadzony przez Society of Cinematographers mający na celu stworzenie znormalizowanego materiału testowego dla wszystkich typów wyświetlaczy.

Warto przeczytać!  Grafika Banksy'ego wywołuje dyskusję na temat drzew miejskich, mówi szef firmy zajmującej się przycinaniem

Dominic Glynn, starszy naukowiec w Pixar Animation Studios, dodaje: „Ogólnie rzecz biorąc, jesteśmy bardzo gorącymi zwolennikami nowych możliwości twórczych, jakie dają te technologie”. Glynn nazywa takie ekrany z bezpośrednim widokiem „bardzo ambitnymi i bardzo zdolnymi” w obszarach takich jak wysoki zakres dynamiczny i jasność. (Pixar wydany Rok świetlny na jednym z takich ekranów w Star Cinema Grill w Houston dla płatnych widzów w 2022 r.)

Ale wciąż jest wiele do zrobienia, a dla Holbena i innych „szkodliwym” problemem jest sposób obsługi dźwięku. Dzieje się tak dlatego, że w tradycyjnym kinie głośniki znajdują się bezpośrednio za ekranem, co nie jest możliwe w przypadku paneli LED. Jednak największym problemem może być to, w jaki sposób koszty będą uwzględniane przy podejmowaniu przez właścicieli kin decyzji o przyjęciu tej technologii.

Holben zauważa, że ​​drogie diody LED wymagają również „znacznie” większego poboru mocy i wydzielania ciepła (wymagają większej klimatyzacji) w porównaniu z systemami projekcyjnymi, dodając: „Wymagają również metalowej konstrukcji, której zwykle nie ma, aby utrzymać ciężar ekranów. , które mogą wibrować wraz z dźwiękiem. Wszystkie są dość dużymi wydatkami dla właścicieli kin”.

Warto przeczytać!  Przeczytaj odpowiedź Jimmiego Allena na pozew o napaść seksualną

W międzyczasie deweloper technologiczny Barco jest w trakcie wprowadzania swoich laserowych systemów projekcyjnych „sterowania światłem” obsługujących HDR do Hollywood, jednocześnie, przynajmniej na razie, koncentrując swoje wyświetlacze LED na rynkach takich jak digital signage. „Istnieją pewne fundamentalne właściwości diod LED, które nie sprawiają, że dobrze pasują do rynku kinowego… najważniejsza jest cena” — mówi Tom Bert z firmy Barco, starszy członek zespołu ds. zarządzania produktami w dziale rozrywki. (Podobnie technologia CLED firmy Sony jest obecnie przeznaczona do innych zastosowań, w tym do wirtualnej produkcji i pomieszczeń do gradacji kolorów).

Wiele hollywoodzkich grup już pracuje nad tym, aby wyświetlacze LED stały się realną opcją w kinie. Pod koniec 2022 roku konsorcjum studiów Digital Cinema Initiatives opublikowało specyfikację techniczną dotyczącą wyświetlania bezpośredniego — w rzeczywistości zalecany plan techniczny wyświetlania filmów w tych nowych systemach.

Od tego czasu kilka takich wyświetlaczy, w tym technologie firmy Samsung i LG, uzyskało certyfikat zgodności z DCI. Wśród prac, które DCI wciąż ma nadzieję wykonać, jest stworzenie specyfikacji standardowego Pakietu Kina Cyfrowego (cyfrowego odpowiednika odbitki filmowej), który mógłby być używany w audytoriach opartych na technologii LED bez konieczności tworzenia osobnej wersji filmu.

Warto przeczytać!  Odczyty kart Tarota: dzienna prognoza Tarota na 15 listopada 2023 r. | Astrologia

Patrząc w przyszłość, Glynn z Pixara mówi, że istnieją możliwości twórcze, aby skorzystać z technologii, ale filmowcy muszą kontrolować ich wykorzystanie. „Jeśli [direct view displays] zgromadzić wystarczająco dużo emocji wśród publiczności, byłby to naprawdę przekonujący powód, aby zaprosić widzów z powrotem na duży ekran, aby zobaczyli coś, czego być może nie widzieli za pierwszym razem, lub chcą ponownie odwiedzić w tym nowym formacie ”, zauważa, o ile „nie wykorzystujemy technologii dla niej samej. Zawsze musi służyć historii lub być uzupełnieniem narracji”.

Będzie to jeden z tematów poruszonych w sobotę, kiedy NAB Show otworzy się w Las Vegas. Towarzystwo Inżynierów Filmowych i Telewizyjnych zaprezentuje serię paneli poświęconych przyszłości kina.

Wersja tej historii pojawiła się po raz pierwszy w numerze magazynu The Hollywood Reporter z 12 kwietnia. Kliknij tutaj, aby subskrybować.


Źródło