Marketing

Czy ChatGPT stanie się kolejnym wyścigiem do dna w marketingu?

  • 3 marca, 2023
  • 7 min read
Czy ChatGPT stanie się kolejnym wyścigiem do dna w marketingu?


Opinie wyrażone przez współpracowników Entrepreneur są ich własnymi.

Skoro to czytasz, zakładam, że należysz do setek milionów ludzi spragnionych wiedzy o ChatGPT. I nie, ta liczba nie jest przesadą; Właśnie wyszukałem „ChatGPT” w Google i otrzymałem 230 000 000 000 wyników. To nie jabłka do jabłek, ale zainteresowanie jest.

Widzieliśmy to już wiele razy: intrygująca innowacja technologiczna, która zmienia grę. ChatGPT i podobne (Jasper.ai, Phrasee, Smartwriter.ai) mogą wchodzić w trwałą kategorię funkcjonalności, która oznacza przełomowy moment.

Jest też inny scenariusz, który powinien być znany każdemu, kto kiedykolwiek rozłączył się podczas automatycznej rozmowy telefonicznej lub wysłał bezosobowe e-maile do spamu: może to stać się zwykłą uciążliwością. Odtąd to, co się dzieje, nie zależy od technologii; chodzi o angażujących się w to ludzi. I tutaj wszystko może pójść dobrze — lub źle.

Powiązane: Jak marketerzy mogą korzystać z ChatGPT? Oto 11 najlepszych zastosowań.

Jaki jest idealny stan interakcji człowiek/AI?

AI (sztuczna inteligencja) prawie nigdy nie będzie świetna w silosie. Uwielbiam lub nienawidzę polityki Petera Thiela, jego stanowisko (które podzielał w Zero to One), że technologia i ludzka wiedza razem zawsze będą lepsze niż sama technologia, podzielam.

Gdy narzędzia wychodzą, wszyscy zaczyna ich używać. Chociaż mogą na krótko osiągnąć plateau użyteczności i stać się nowym najniższym wspólnym mianownikiem, ludzie, którzy dążą do poprawy wydajności narzędzia, dodadzą wartość – zwłaszcza jeśli narzędzie, jak wydaje się ChatGPT, udoskonala swoje wyniki w czasie i objętości (podobnie jak na przykład algorytm reklamowy Facebooka).

Słyszę wiele plotek o ChatGPT „zmieni X, jaki znamy”. I to może być prawda, ale niekoniecznie w złym znaczeniu. Technologia, która okaże się naprawdę użyteczna i wartościowa — pomyśl, jak natychmiast podobni do Facebooka odbiorcy zmienili swoją przydatnością płatną grę społecznościową — nie przejmie tak dużej części, jak pomoże nam ulepszyć naszą pracę.

Warto przeczytać!  Anzu i Livewire ogłaszają partnerstwo dla Niemiec jako część

Powiązane: Chat GPT Pilne ostrzeżenie: czy Twoje informacje, praca lub firma są bezpieczne?

Jak wygląda wyścig na dno z ChatGPT?

Wróćmy na chwilę do automatycznych telefonów i e-maili. Otrzymujesz połączenia spamowe, które zaczynają się podejrzanie długą pauzą, a następnie głosem robota, prawda? Dostajesz e-maile ze spamem, które zaczynają się od „Cześć”, nawet bez twojego imienia, a potem po prostu przeskakują do sprzedaży.

Lata temu, kiedy te technologie zostały wprowadzone, były rewolucyjne. Były to sposoby na dotarcie do rzeczywistych ludzi na dużą skalę w ciągu kilku sekund. Dziś są one rozpoznawalne jako leniwe aplikacje technologiczne bez ludzkiego wyrafinowania. To wyścig w dół: ludzie stają się leniwi i albo nadużywają technologii, używają jej bez zastanowienia i ulepszeń, albo jedno i drugie. I bardzo wyraźnie widać, że nadchodzi to w erze ChatGPT: oczywiste zapytanie, wynik bez niuansów, wycinanie/wklejanie, publikowanie.

Dobrą wiadomością jest to, że wkrótce ludzie będą w stanie rozpoznać te wyniki takimi, jakie są, a siła samej technologii zostanie osłabiona. Pierwsi użytkownicy mogą teraz odnieść korzyści, ale kiedy technologia się rozpowszechni, podstawowe użycie nie będzie miało żadnej wartości. Podobnie jak w przypadku poczty e-mail, nie oznacza to, że ChatGPT i jemu podobni nie żyją; będą wartościowe tylko wtedy, gdy będą dobrze używane, z ludźmi za sterami i krytycznym myśleniem.

Czy ChatGPT stanowi zagrożenie dla specjalistów od marketingu?

ChatGPT i inne narzędzia sztucznej inteligencji stanowią potencjalne krótkoterminowe zagrożenie dla ludzi, którzy zajmują się tworzeniem treści, tworzeniem filmów i obrazów oraz być może badaniem słów kluczowych, ponieważ mogą szybko stworzyć punkty bazowe tych inicjatyw i za znacznie mniej niż zapłaciłbyś profesjonaliście .

Warto przeczytać!  BACCAROSE ROZSZERZA SWOJĄ WIEDZĘ W ZAKRESIE ZAPACHÓW, ABY OPRACOWAĆ, DYSTRYBUCOWAĆ I WPROWADZIĆ NA RYNEK NIEZWYKŁĄ GAMĘ DEZODORANTÓW PRZY POPARZENIACH SŁONECZNYCH

To powiedziawszy, inteligentni profesjonaliści mogą mieć własne możliwości arbitrażu, jeśli mogą użyć tych narzędzi, aby szybko osiągnąć określony poziom, a następnie dodać swoją wiedzę, aby uzyskać wyjątkowo wysokiej jakości wyniki. (Na przykład, jeśli jesteś doświadczonym redaktorem, możesz wziąć fragment treści, który Grammarly już dopracował i przenieść sam język na inny, bardziej wyrafinowany poziom, który naprawdę pociąga za sobą emocje czytelnika).

W dłuższej perspektywie ChatGPT i podobne narzędzia będzie stać się (lub już są) częścią zestawu narzędzi marketingowych. Najlepszym sposobem radzenia sobie z nim jest jego przyjęcie i szybkie dostosowanie — poznanie jego mocnych stron i sposobów ich wykorzystania I jego słabości i jak je poprawić. Umieść go teraz we własnym zestawie narzędzi i dowiedz się, jak ewoluować wraz z upływem czasu.

Potężne przypadki użycia sztucznej inteligencji w marketingu – już teraz

Sztuczna inteligencja jest obecna w marketingu od lat. Znane jest, że reklamy na Facebooku i Google są zarządzane przez algorytmy uczenia maszynowego, a Amazon od dłuższego czasu wykorzystuje sztuczną inteligencję do projektowania spersonalizowanych doświadczeń. To powiedziawszy, personalizacja, ogólnie rzecz biorąc, nadal będzie obszarem, w którym sztuczna inteligencja może zapewniać wartość, szczególnie w określaniu odpowiednich treści — rodzaju treści i komunikatów — do przedstawiania użytkownikom.

Niezależnie od tego, czy jest to tekst tworzony przez chatbota, czy filmy lub obrazy tworzone przez sztuczną inteligencję, siła sztucznej inteligencji leży w jej szybkości (tworzenie i wykorzystywanie zasobów niemal natychmiast, bez konieczności przesyłania i przechowywania). Załóżmy, że reklamujesz płatki śniadaniowe dla dzieci i dorosłych w firmie Kellogg — możesz spersonalizować kreację, aby wyświetlać dorosłym odbiorcom reklamy dla każdego z nich: stół pełen szczęśliwych dzieci jedzących pierwsze płatki i zdrowo wyglądającego dorosłego jedzącego drugie.

Warto przeczytać!  Czy Bulls powinni handlować z Alexem Caruso, póki mogą? A może Chicago powinno go zatrzymać?

Zasadniczo, jeśli uzyskasz dostęp do danych własnych i zrozumiesz, jak wykorzystać posiadane informacje demograficzne i oparte na zainteresowaniach w połączeniu z sztuczną inteligencją, możesz prezentować swoim użytkownikom skutecznie spersonalizowaną kreację na dużą skalę, nie zastanawiając się nad tym. (Chociaż gdy wszyscy to zrobią, czynnikiem różnicującym będzie kolejna warstwa ludzkiej kreatywności na kreacji stworzonej przez sztuczną inteligencję).

Sztuczna inteligencja jest również podstawą analityki predykcyjnej i ważnej subdyscypliny marketingu, modelowania miksu mediów (które pozwala marketerom zrozumieć, które kanały powinny otrzymać swój budżet i jakich wyników powinny się spodziewać). Ale podczas gdy sztuczna inteligencja jest motorem analizy, marketerzy muszą zapewnić odpowiednie paliwo (wprowadzanie danych) i sterowanie (interpretacja danych oraz dalsze decyzje i działania). Innymi słowy, marketerzy muszą zadawać właściwe pytania, oceniać analizę, aby upewnić się, że jest logiczna, i podejmować działania na podstawie analizy, budując i optymalizując kampanie medialne.

Niezależnie od tego, czy chodzi o marketing, czy inne dyscypliny gotowe do przełomu ze strony technologii, niewiele technologii ma taką moc zmienić trajektorię branży. ChatGPT i inne innowacje AI są imponujące na wielu poziomach, ale ich pełny potencjał zostanie zrealizowany tylko wtedy, gdy inteligentni ludzie zastosują się do wykorzystania technologii w celu stworzenia nowej linii bazowej produktywności.


Źródło