Marketing

Czy Disney celowo spartaczył strategię marketingową swojego nowego filmu z gejowską rolą?

  • 30 listopada, 2022
  • 7 min read
Czy Disney celowo spartaczył strategię marketingową swojego nowego filmu z gejowską rolą?


Ethan w „Dziwnym świecie” Disneya

Ethan w „Dziwnym świecie” DisneyaZdjęcie: zrzut ekranu

Być może największą historią, która wyszła z tego, co według wszystkich było katastrofalnym weekendem Święta Dziękczynienia w kasie, była porażka Disney Animation Dziwny Świat.

Podsumowując: rodzinny film przygodowy science-fiction miał swoją premierę w tradycyjnie gwiezdny weekend animowanej taryfy Disneya. Ale wg Różnorodność, Dziwny Świat przyniosła zaledwie 18,6 miliona dolarów w ciągu pięciodniowego świątecznego weekendu. Biorąc pod uwagę zgłoszone koszty produkcji w wysokości 180 milionów dolarów plus koszty marketingu, przewiduje się, że film straci około 100 milionów dolarów.

Szczególnie, Dziwny Świat to pierwszy film animowany Disneya, w którym głównym bohaterem jest wesoły. Nasz komik i aktor, Jaboukie Young-White, użyczył głosu nastoletniemu Ethanowi, najmłodszemu członkowi filmowej rodziny poszukiwaczy przygód. Przed wydaniem, prawicowy komentator Ben Shapiro sprzeciwiał się rzekomemu „gejowskiemu programowi” Disneya na Twitterze, podczas gdy grupy anty-LGBTQ, takie jak One Million Moms, zażądały jednego ze swoich typowych bojkotów.

Prawicowe sklepy, jak np Przegląd Narodowy szybko zauważyli, że film zawiera jawnie homoseksualną postać w relacji z jego porażki w kasie, podczas gdy niektórzy krytycy filmowi i fani martwili się, że Disney obwini tę postać za flop.

Ale zrobił Dziwny Świat naprawdę klapa, ponieważ zawierał homoseksualną rolę? Bez wątpienia Niektóre konserwatywni i anty-LGBTQ rodzice odmówili zabrania swoich dzieci na film, który otrzymał w większości pozytywne recenzje. Ale relacje branżowe z rozczarowujących zwrotów kasowych opowiadają inną historię.

Warto przeczytać!  Viva Land oferuje aktywa w Singapurze po aresztowaniach w Wietnamie

Po pierwsze, jak donosiły prawie wszystkie publikacje branżowe, był to szczególnie zły weekend Święta Dziękczynienia dla kin. Tak jak Klub AV zauważa: „w ciągu trzydniowego weekendu ogólne wyniki kasowe osiągnęły tylko 95 milionów dolarów – to fatalny spadek w porównaniu z liczbami z tego samego weekendu 2019 i 2018 (odpowiednio 181 milionów dolarów i 216 milionów dolarów).”

Wygląda na to, że Disney skopał też promocję filmu. Pomimo spekulacji na temat kosztów marketingowych filmu, as Sęp zwraca uwagę, że nie było zabawek Happy Meal, popowej piosenki ze ścieżki dźwiękowej do filmu, która mogłaby wzbudzić entuzjazm, i niewielu, jeśli w ogóle, reklam w metrze. Według Ocena ekranowawiększość działań marketingowych miała miejsce na krótko przed premierą filmu Film Slasha a inni zauważyli, że Disney nie przekazał, co Dziwny Świat był właściwie o.

Wielu fanów na Twitterze kwestionowało, czy te pomyłki były zamierzone.

Tymczasem Disney ma słabą passę ze swoimi filmami animowanymi. Pixara Rok świetlny miał rozczarowujący weekend otwarcia w czerwcu i jak Różnorodność notatki, Encanto tak naprawdę nie nabrał rozpędu, dopóki nie pojawił się na Disney +.

Warto przeczytać!  Przewodnik po planach marketingowych w czasie recesji

Streaming jest również prawie na pewno czynnikiem tutaj. Ponieważ coraz więcej filmów trafia bezpośrednio na platformy streamingowe lub robi to w ciągu kilku tygodni od premiery kinowej, widzowie coraz częściej będą czekać, aż będą mogli zobaczyć film w usłudze, za którą już płacą, zamiast płacić dodatkową cenę za bilet. W przypadku Disneya filmy takie jak Pixar Zmieniając kolor na czerwony, Luca, oraz Dusza trafiła prosto do Disney+ i wg Różnorodnośćniektórzy analitycy uważają, że studio przyzwyczaiło rodziny do oglądania nowych filmów w domu.

„Możemy powiedzieć, że istnieje realne ryzyko, że podczas pandemii rodziny zostały uspołecznione, aby oczekiwać wysokiej jakości filmów animowanych emitowanych po raz pierwszy w transmisji strumieniowej, a to jeszcze się tak naprawdę nie zmieniło”, Matthew Belloni, gospodarz programu Dzwonnik podcast Miasto– powiedział w jednym z ostatnich odcinków.

Dziwny ŚwiatTymczasem podobno ma trafić na Disney+ przed Bożym Narodzeniem. Możliwe, że strategia bezpośredniego przesyłania strumieniowego przysłużyłaby się filmowi – gdyby nie wynik finansowy Disneya – lepiej, ale ponieważ Ostateczny terminAnthony D’Alessandro spekuluje, że mogła to być katastrofa PR dla Disneya po spartaczeniu przez byłego dyrektora generalnego Boba Chapka odpowiedzi firmy na ustawę „Don’t Say Gay” na Florydzie.

Warto przeczytać!  Giełda dzisiaj: Wall Street zamyka najgorszy tydzień od miesiąca, odnotowując kolejne straty

„Ścisłe wydanie Disney+ dla Dziwny Świat wskazywałoby, że studio w Burbank w Kalifornii daje mniejszą premierę i mniejszy profil dla dużego filmu z gejowską postacią w porównaniu z globalną premierą kinową” – pisze D’Alessandro.

Mówiąc ogólnie, jak wielu obserwatorów branży mówi od lat, widzowie po prostu rzadziej chodzą teraz do kina. Ten trend, znacznie mniejszy niż homofobia, jest prawdopodobnie jednym z największych czynników niepowodzeń kasowych filmów takich jak bracia oraz Dziwny świat. Tak jak DzwonnikAmanda Dobbins to założyła Wielkie zdjęcie podcast, „Widownia po prostu nie jest już w kinach i to od jakiegoś czasu”.




Źródło