Rozrywka

Czy Disney sprzedałby linearne aktywa telewizyjne? Debata nad komentarzami Boba Igersa – Różnorodność

  • 21 lipca, 2023
  • 6 min read
Czy Disney sprzedałby linearne aktywa telewizyjne?  Debata nad komentarzami Boba Igersa – Różnorodność


Oto przykład chaosu panującego obecnie w Hollywood: ostatnie uwagi dyrektora Disneya, Boba Igera, że ​​linearne aktywa telewizyjne firmy „mogą nie być kluczowe” dla jej działalności, zostały pogrzebane pod wpływem jego komentarzy, że SAG-AFTRA i WGA nie są „realistyczne” w negocjacjach kontraktowych w zeszłym tygodniu.

Ale teraz, gdy opadła niewielka część początkowego pyłu podwójnego strajku, źródła wewnątrz i na zewnątrz Disneya pytają, jaką reakcję Iger chciał wywołać, ogłaszając zamiar Disneya, by „otwarty i obiektywny co do przyszłości tych biznesów”, które obejmują między innymi sieć nadawczą ABC, a także kablówki FX, Disney Channel, Nat Geo i Freeform. (Nie ESPN, który jest prowadzony przez Jimmy’ego Pitaro w ramach odrębnego segmentu działalności Disneya od innych aktywów telewizyjnych i strumieniowych).

„Czy ma na myśli cały biznes liniowy, czy tylko niektóre sieci kablowe? Czy ma na myśli ABC i stacje ABC? Ta część nie była jasna” – powiedziała analityk mediów i rozrywki Bank of America Securities, Jessica Reif Ehrlich Różnorodność. „Nie jestem pewien, co dokładnie ma na myśli, czy jest to całkowita likwidacja, czy jakaś inna struktura – ale mówił to, co oczywiste, co oznacza, że ​​biznes jest niesamowicie wyzywany na świeckich podstawach. Ale może jest jeszcze bardziej negatywny, niż bym się spodziewał, ponieważ radio istnieje od ponad 100 lat, ale wciąż istnieje. A jeśli słuchałeś uwag Boba, wygląda na to, że linear nie będzie w pobliżu. Myślę, że nadawanie i telewizja kablowa będą istnieć w jakiejś formie przez długi czas. Ale to trudny biznes, a oni codziennie walczą ze stratami podrzędnymi”.

Warto przeczytać!  „Żywioły” i „Błysk” migają znakami ostrzegawczymi w letniej kasie

Należy zauważyć, że komentarze Igera pojawiają się w okresie, gdy ABC wygrywa oglądalność w czasie największej oglądalności. Obecnie należący do Disneya nadawca jest najlepiej ocenianą siecią zarówno pod względem dorosłych w wieku 18-49 lat (0,6), jak i średniej łącznej liczby widzów (3,2 miliona) na podstawie danych Nielsena z okresu od 25 maja do 9 lipca. Dla porównania, NBC ma ocenę 0,4 i ma średnio 2,94 miliona widzów, Fox ma 0,3 i 1,6 miliona widzów, a CBS ma 0,2 i 2,86 miliona widzów.

Podczas spotkania poza siedzibą dyrektorów telewizyjnych Disneya, prowadzonego przez współprzewodniczącą Disney Entertainment, Danę Walden, 18 lipca – które było zaplanowane od połowy czerwca i nie zostało zaplanowane w odpowiedzi na głośny wywiad Igera z CNBC 12 lipca, dyrektor generalny Disneya odniósł się do swoich uwag.

„Powiedział, że linearność i aktualności są bardzo ważne dla firmy. Był bardzo szczery w tej kwestii i powiedział, że musimy po prostu uważać na przyszły biznes i że przetrwamy” – powiedział informator Disneya. „Ale to była jedna z rzeczy, o których mówił”.

„Pomijając miejsce pracy, było to coś, czym natychmiast zajęli się wszyscy nasi przywódcy w dniu, w którym to powiedział” — dodało źródło. „Wszyscy myśleliśmy, że nie możemy chować głowy w piasek w sprawie ocen liniowych. … Nigdy nie powiedział, że zamierza je sprzedać — powiedział, że mogą nie być kluczowe dla biznesu. Ale to, co powiedział i powtarzał w kółko, to to, że treść jest w 100% podstawą naszej działalności. Będziemy więc nadal tworzyć tę zawartość, a sposób, w jaki dystrybucja może się zmienić, jest czymś, z czym musimy nawigować każdego dnia”.

Warto przeczytać!  Nick Cannon wyjaśnia, dlaczego ubezpieczył swoje intymne części ciała na kwotę 10 milionów dolarów (wyłącznie)

To źródło mówi, że pracownicy Disney TV ostatnio liczyli się z tym, gdzie będą mieszkać ich „najlepsze treści”, kiedy Disney + wystartował w listopadzie 2019 r., i „znosiliśmy to”. „Teraz musimy dowiedzieć się, jaka jest następna iteracja tego? I wszyscy szczerze rozmawiają o tym, jak to wygląda”.

Ale to wciąż pozostawia wiele pytań na temat tego, jak Disney ocenia swoje istniejące aktywa. Osiem stacji telewizyjnych będących własnością i obsługiwanych przez ABC to nadmorskie nieruchomości, które obejmują silnych lokalnych liderów wiadomości na trzech największych rynkach telewizyjnych w kraju: Nowym Jorku, Los Angeles i Chicago. Stacje telewizyjne nadal zarabiają dużo pieniędzy — choć nie tak dużo jak kiedyś — co czyni je atrakcyjnymi dla nabywców finansowych. Ale nie ma sensu sprzedawać O&O, ale zachować sieć ABC.

„Kto będzie w stanie kupić ABC i stacje telewizyjne bez zwiększania zadłużenia w ich już obciążonych długami bilansach?” – powiedziało źródło w grupie stacji telewizyjnych. „Więc być może był to niewymuszony błąd Igera. Nie jestem pewien, jakie były jego kalkulacje, może przez cały czas wiedział, co robi, jeśli próbuje uwarunkować rynek i swoich pracowników pod kątem ostatecznej zmiany w prawdziwym świecie”.

Inne źródło zauważyło, że chociaż Iger wspierał ABC zarówno podczas swojej pierwszej, jak i drugiej kadencji jako dyrektor generalny, od momentu, gdy Apple zawarło pierwszą umowę programową w 2005 roku z Disneyem na „Gotowe na wszystko”, „Zagubieni” i inne programy jako pionierzy w modelu pobierania na własność dla iPoda, gigant technologiczny krąży jako potencjalny nabywca Mouse House. Teraz, gdy Iger wrócił (po obaleniu jego krótkiego następcy, dyrektora generalnego, Boba Chapka) i próbuje obniżyć koszty i zwiększyć zyski, gdzie tylko może, umowa, która zwalnia ABC i inne aktywa liniowe, usuwa kilka rzeczy z płyty skupionej na strumieniowaniu i parkowaniu Igera.

Warto przeczytać!  Sekcja zwłok Stephena „tWitcha” Bossa nie wykazała żadnych narkotyków ani alkoholu w chwili śmierci

„Robi [Iger] ma na myśli to, co mówi, czy po prostu rozmawia z Wall Street? Jak w ogóle wygląda Disney bez swojej liniowej działalności?” powiedział jeden z partnerów agencji. „Może po prostu próbuje sprawić, by wyglądały na dobry cel do przejęcia. Obiecuje zepchnąć te określone aktywa, a następnie ustawia je, aby zostały przejęte przez kogoś takiego jak Apple.

Ponieważ kolejne kwartalne zarobki Disneya zostaną ogłoszone 9 sierpnia, Iger prawdopodobnie będzie naciskany przez analityków z Wall Street, aby rozwinął swoje komentarze. Z pewnością zostanie poproszony o więcej szczegółów na temat tego, jak myśli o zasobach liniowych, a także o ogólnym stanie Disneya w związku z trwającym podwójnym uderzeniem SAG-AFTRA / WGA.

„Wygląda na to, że Bob ugryzł trochę więcej, niż jest w stanie przeżuć, i być może ma pod swoim sztandarem zbyt wiele niecytowanych dzieci” — powiedział dyrektor wykonawczy konkurencyjnego nadawcy ABC.


Źródło