Rozrywka

Czy dziennikarze powinni bawić się z Beyoncé w Dubaju? Mamy odpowiedzi od profesjonalistów

  • 29 stycznia, 2023
  • 5 min read
Czy dziennikarze powinni bawić się z Beyoncé w Dubaju?  Mamy odpowiedzi od profesjonalistów


Zdjęcie artykułu zatytułowanego Czy dziennikarze powinni bawić się z Beyoncé w Dubaju?  Mamy odpowiedzi od profesjonalistów

Zdjęcie: Mason Poole/Parkwood Media/współautor (Obrazy Getty’ego)

W sobotę, 21 stycznia 2023 roku, celebryci wszelkiego rodzaju, blogerzy, influencerzy i dziennikarze byli obecni na Prywatny koncert Beyoncé dla Królewskiej Atlantydy otwarcie w Dubaju.

Jak my Obejrzane nielegalnie nagranych klipów z koncertu i zazdrośnie przewijających się postów na Instagramie, na których celebrytki stoją ramię w ramię we wspaniałych sukniach i ekskluzywnym życiu nocnym, inni, zwłaszcza dziennikarze, przymknęli oko. Czemu? Ponieważ niektórzy dziennikarze uważali, że doszło do naruszenia zasad etycznych w stosunku do ich kolegów z branży udział w emocjonującym weekendzie za granicą.

my o godz Korzeń postanowił porozmawiać z kilkoma zawodowymi dziennikarzami i profesorami dziennikarstwa, aby poznać ich opinię na temat możliwego problemu etycznego.

Kristal Brent Zookwielokrotnie nagradzany dziennikarz, odniósł się do tzw Kodeks Etyki Stowarzyszenia Dziennikarzy Zawodowych (SPJ). który stanowi, że dziennikarze powinni: „Odmawiać prezentów, przysług, honorariów, bezpłatnych podróży i specjalnego traktowania oraz unikać działalności politycznej i innej działalności zewnętrznej, która może zagrozić uczciwości lub bezstronności lub może zaszkodzić wiarygodności”. Zook kładł nacisk na kwestię nieoddzielania pracy od przyjemności. Jednym z największych problemów Zooka podczas podróży było to, że dziennikarze mieli wszystko opłacone przez Beyoncé, a nie ich publikacjeułatwiając dziennikarzom wypaczone spojrzenie na podróż, mówiąc: „Bez względu na to, dokąd jedziesz, twoje publikacje powinny płacić za hotel, zakwaterowanie i tak dalej”.

W opowieść autorstwa Widły, wydawnictwo zaproszone do udziału w wycieczce, zaproszenie brzmiało: „Beyoncé zaprasza Cię na weekend, w którym Twoje marzenia staną się Twoim celem. Ty i gość jesteście zaproszeni na uczty epikurejskie, odpusty na plaży i specjalne odkrycia, w tym przelot w klasie biznes, transport naziemny pierwszej klasy i zakwaterowanie pierwszej klasy w Atlantis the Royal.

Zook przyznaje, że dziennikarze cały czas dostają darmowe rzeczy za swoje relacje, stwierdzając: „dziennikarstwo ma te zalety, możesz relacjonować filmy i koncerty, dostajesz darmowe książki. To część pracy. To, co jest uważane za nieetyczne, to przyjmowanie innych prezentów, które wykraczają poza zakres tego, co powinieneś robić w pracy”. Zadaniem dziennikarza jest bycie outsiderem zaglądającym do środka, a Zook uważa, że ​​kiedy dziennikarz przyjmuje ekstrawaganckie zaproszenia, które wiążą się z przeżywaniem wydarzeń, a nie obserwowaniem, jest to etycznie złe. Kodeks Etyki Stowarzyszenia Dziennikarzy Zawodowych (SPJ) stanowi również, że dziennikarze powinni: „Odmawiać uprzywilejowanego traktowania reklamodawcom, darczyńcom lub jakimkolwiek innym szczególnym interesom oraz opierać się wewnętrznym i zewnętrznym naciskom wywierania wpływu na relacje.

Profesor dziennikarstwa Jagnięcina ryżowa Yanick Uniwersytetu Howarda jest głęboko przekonany, że zaproszenie powinno zostać odrzucone przez dziennikarzy, aby nie relacjonować faworyzowania osoby, która ich zaprosiła. Możliwość bycia w tej samej przestrzeni co Beyoncé i opłacenia wszystkiego w innym kraju, w dodatku luksusowym, to jedyne w życiu doświadczenie, jak podano w zaproszeniu. Lamb rozumie podekscytowanie, które prawdopodobnie przeszło przez głowy zaproszonych, mówiąc: „presja związana z poczuciem obowiązku niemówienia pewnych rzeczy, jeśli ktoś płacił za darmo, jest powodem, dla którego wiele razy firmy nie chcą, abyś odbywał bezpłatne wycieczki lub wiesz, jedz za darmo w restauracjach czy coś w tym stylu.

Arionne Nettleswykładowca i dyrektor dziennikarstwa audio na NorthWestern’s Medill School przedstawiła inne spojrzenie na kwestię przyjmowania zaproszeń. Nettles mówi, że ekstrawaganckie wydarzenia nie są niczym niezwykłym, na które zaprasza się dziennikarzy, ale ze względu na wyjątkowość tej podróży ludzie mogą uznać to za problem. problem, ponieważ wielu historycznie wielu pisarzy podróżniczych i pisarzy rozrywkowych było w stanie doświadczyć tego typu weekendu, może znowu nie na tym poziomie ekstrawagancji, ale coś podobnego”. Nettles chce również podkreślić, jak wyjątkowa jest ta okazja dla osób, które zwykle nie mam okazji relacjonować wydarzenia takiego jak Beyoncé występująca podczas otwarcia hotelu w Dubaju, mówiąc: „Zdaję sobie sprawę, jak zbiorowo może się to wydawać dużo, ale myślę, że dodało mi otuchy, gdy zobaczyłem, jak wielu Mogli w tym uczestniczyć czarnoskórzy dziennikarze, zwłaszcza czarnoskóre dziennikarki”.

Nettles uważa, że ​​przyjęcie zaproszenia na wystawną wycieczkę do Dubaju nie jest nieetyczne, o ile dziennikarze nie biorą niczego ponad to, co początkowo zaoferowano i są uczciwi w swoich relacjach: „Myślę, że chodzi o bycie wiarygodnym dziennikarzem i upewnienie się, że jesteś prawdomówny w tym, co relacjonujesz, i wiemy, że to skomplikowane, nie jest łatwe, ale myślę, że to są luksusy, które są dostępne dziennikarzom rozrywkowym przez cały czas, myślę, że po prostu nie są nam potrzebne i jako w Czarnych dziennikarze nie zawsze mają okazję to zobaczyć”.

Wycieczka do Dubaju kopnął od 2023 r wprawiło świat w szał, a pochwały i krytyka wypełniły internet przez wiele dni, a społeczność dziennikarska nie jest wyjątkiem. Podczas gdy niektórzy dziennikarze uważają, że ta podróż przekroczyła granicę etyki, inni uważali, że nadszedł czas, aby czarnoskórzy dziennikarze otrzymali luksusowe możliwości reporterskie, które często są zdecydowanie za rzadko.


Źródło

Warto przeczytać!  Kalifornijska mama Sherri Papini, która sfingowała porwanie, zachowuje się jak mistyfikacja „nigdy nie istniała”, gdy „ślepy” mąż przerywa milczenie