Czy e-commerce Williams-Sonoma (WSM) pomoże w 2023 roku? – 28 grudnia 2022 r
Williams-Sonoma, Inc. (WSM – Free Report) ostatnio spada, w przeciwieństwie do swojej branży. Firma była świadkiem problemów w łańcuchu dostaw, niedoborów materiałów i siły roboczej oraz niepewności makroekonomicznej.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy jego akcje spadły o 4,4% w porównaniu z 10% wzrostem branży Zacks Retail – Home Furnishings i 4,8% wzrostem indeksu S&P 500. Faktycznie, Tempur Sealy International, Inc. (TPX – bezpłatny raport) , Ethan Allen Wnętrza, Inc. (ETD – Bezpłatny raport) i Firmy meblowe Haverty, Inc. (HVT – Free Report) zyskał odpowiednio 43,2%, 22,5% i 19,5%.
Niemniej jednak firma opiera się na strategii kanałów cyfrowych, ale nie tylko cyfrowych. Ponadto realizacja zamówień zaległych, wysokie marże na produktach i zdyscyplinowana kontrola kosztów to dodatkowe korzyści.
Źródło obrazu: Zacks Investment Research
Sprawdźmy czynniki uzasadniające tę firmę Zacks Rank #3 (trzymaj). Możesz zobaczyć pełna lista dzisiejszych akcji Zacks #1 (Strong Buy) Rank tutaj.
Czynniki wzrostowe
Platforma e-commerce napędzająca wzrost: Williams-Sonoma jest jednym z największych detalistów e-commerce w Stanach Zjednoczonych. Firma obserwuje wyższy niż oczekiwano ruch e-commerce i bardzo duży popyt ze strony e-commerce w Kanadzie. Jej innowacyjne wysiłki pomogły firmie w rozwoju handlu elektronicznego. Inwestycje firmy w merchandising jej marek, efektywne obiegi katalogów i digital marketing zwiększają przychody z kanału e-commerce.
Firma jest na dobrej drodze do zainwestowania prawie 350 mln USD w biznes w roku fiskalnym 2022, priorytetowo traktując inicjatywy w zakresie technologii i łańcucha dostaw, które przede wszystkim wspierają rozwój handlu elektronicznego. Warto zauważyć, że w trzecim kwartale fiskalnym WSM odnotował 4,4% wzrost w segmencie e-commerce. Oczekuje się, że firma będzie generować większe przychody z kanału e-commerce, ponieważ koncentruje się na zmianie platformy mobilnej witryn na progresywną technologię aplikacji internetowych, usprawnieniu procesu płatności i wdrożeniu nowej generacji uczenia maszynowego, wyszukiwania na stronie i personalizacji.
Innowacje produktowe, marketing i cyfryzacja: Williams-Sonoma to firma zorientowana na klienta, która koncentruje się na ulepszaniu obsługi klienta poprzez innowacje technologiczne oraz doskonalenie operacyjne. Ponadto ciągłe innowacje technologiczne i nowe produkty pomagają zwiększyć zaangażowanie klientów. Inicjatywy firmy w zakresie handlu elektronicznego i strategii optymalizacji nieruchomości napędzają zmianę miksu kanałów.
Zmieniła również strategię marketingową, kładąc większy nacisk na marketing ukierunkowany cyfrowo i inwestując w przebudowę sklepów. W reklamie cyfrowej firma przechodzi od wysyłki katalogowej do kanałów cyfrowych o większym wpływie, aby uzyskać krótkoterminowy zwrot z inwestycji, długoterminowe zyski i wzrost liczby klientów. Wyższy poziom marketingu cyfrowego napędza przyrostową liczbę klientów. Jej najnowszy oddział, Williams-Sonoma Inc. Business-to-Business, poczynił znaczne postępy. Jej działalność B2B miała solidny kwartał, napędzając 17% wzrost popytu w trzecim kwartale fiskalnym. Jest również na dobrej drodze do tego, by w roku fiskalnym 2022 stać się biznesem o wartości 1 miliarda dolarów. WSM nadal rozwija się w tej przestrzeni, koncentrując się na dywersyfikacji swojego asortymentu produktów w różnych branżach.
Wiatry w czoło
Łańcuch dostaw, inflacja i problemy makroekonomiczne: Williams-Sonoma był świadkiem krótkoterminowych i długoterminowych opóźnień w ciągu ostatnich kilku kwartałów. Firma boryka się z rosnącymi kosztami centrów dystrybucyjnych, kosztami frachtu morskiego, które są wyższe wraz z kosztami frachtu i postoju. Marża brutto spadła w trzecim kwartale fiskalnym z powodu zwiększonego asortymentu mebli, wyższej realizacji zamówień oczekujących na realizację i rosnących kosztów transportu.
WSM spodziewa się, że presja kosztowa utrzyma się do końca roku fiskalnego 2022 i pierwszej połowy roku fiskalnego 2023, głównie w całym łańcuchu dostaw. Te przeszkody obejmują przyrostowe centra dystrybucji, wyższe koszty produktów i frachtu oraz wysiłki mające na celu jak najlepszą obsługę klientów poprzez dostarczanie produktów tak szybko, jak to możliwe.
W roku fiskalnym 2023 szacunki Zacks Consensus Estimate spadły do 14,35 USD na akcję z 16,23 USD na akcję w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Odzwierciedla to spadek o 13,2% rok do roku przy niższych o 2,4% przychodach.
Presja konkurencji: Wyspecjalizowany handel elektroniczny i handel detaliczny są wysoce konkurencyjne. Williams-Sonoma konkuruje z innymi sprzedawcami detalicznymi, którzy sprzedają ten sam rodzaj towarów. Firma konkuruje również z firmami krajowymi, regionalnymi i lokalnymi, które stosują podobną strategię sklepów detalicznych, a także z tradycyjnymi sklepami meblowymi, domami towarowymi i specjalistycznymi. Pozostaje pod niekontrolowaną presją konkurencyjną ze strony firm o podobnych koncepcjach lub produktach. Aby proaktywnie reagować na tę konkurencję, firma musi regularnie śledzić poszczególne rynki. Znaczny wzrost sprzedaży w branży e-commerce w ostatniej dekadzie zachęcił również do wejścia nowych konkurentów i modeli biznesowych. Zwiększona konkurencja może zmniejszyć sprzedaż Williams-Sonoma i zaszkodzić jej wynikom operacyjnym i biznesowi.
Krótki przegląd wyżej wymienionych akcji
Tempur Sealy: ta firma zajmująca się majsterkowaniem w domu koncentruje się na produktach pościelowych sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także na innych rynkach. Firma nadal koncentruje się na długoterminowym wzroście poprzez ekspansję całego globalnego rynku adresowalnego, ekspansję międzynarodową, wiodące w branży możliwości innowacyjne i zrównoważoną alokację kapitału.
Akcje TPX spadły o 27% w ciągu ostatniego roku, wyprzedzając branżę. Szacunkowe zyski na rok 2023 pozostały stabilne na poziomie 2,63 USD na akcję w ciągu ostatnich 30 dni.
Ethana Allena: Ta firma z siedzibą w Danbury w stanie Connecticut zajmuje się projektowaniem wnętrz, produkcją i sprzedażą detaliczną wyposażenia domu. Szeroka oferta, silna sieć detalicznych centrów projektowych i koncentracja na usługach projektowania wnętrz, a także udoskonalenia technologiczne przyniosły firmie korzyści. Pozostaje na dobrej pozycji na rok fiskalny 2023 dzięki swojej ofercie produktowej, przewadze integracji pionowej, w tym produkcji w Ameryce Północnej, sieci sprzedaży detalicznej zorientowanej na wystrój wnętrz, silnej sieci logistycznej i zdrowemu bilansowi, aby zmaksymalizować możliwości w ciągu roku.
Akcje ETD spadły o 1,1% w ciągu ostatniego roku, wyprzedzając branżę. Szacunkowe zyski na rok fiskalny 2023 pozostały stabilne na poziomie 3,54 USD na akcję w ciągu ostatnich 60 dni.
Haverty: Z siedzibą w Atlancie, GA, Haverty działa jako wyspecjalizowany sprzedawca mebli mieszkaniowych i akcesoriów w Stanach Zjednoczonych. Oczekuje się, że skupienie się firmy na zwiększaniu jej obecności w Internecie przyniesie zysk. W tym celu firma inwestuje w technologię informacyjną. Chociaż wyzwania, takie jak mniejszy ruch i mniej pisemnych zamówień z powodu wysokiej inflacji i spowolnienia sprzedaży mieszkań, utrzymują się, zaangażowanie firmy w lepszą obsługę klientów w zakresie mody, wartości, projektowania i dostosowywania dobrze wróży.
Akcje HVT spadły o 1,7% w ciągu ostatniego roku, wyprzedzając branżę. Szacunki zysków spółki na 2023 r. wzrosły do 4,35 USD na akcję z 3,85 USD w ciągu ostatnich 60 dni.