Podróże

Czy generatywna sztuczna inteligencja może sprawić, że Mapy Google staną się pełną aplikacją podróżniczą?

  • 16 czerwca, 2023
  • 6 min read
Czy generatywna sztuczna inteligencja może sprawić, że Mapy Google staną się pełną aplikacją podróżniczą?


Jak wynika z raportu Lufthansa Innovation Hub (LIH), Generative AI ma moc doładowania map i wywrócenia do góry nogami planowania podróży.

W swoim najnowszym badaniu LIH twierdzi, że integracja generatywnej sztucznej inteligencji z interfejsami opartymi na mapach „nie tylko może zwiększyć nasze interakcje z aplikacją, ale może naprawdę zrewolucjonizować cały proces planowania podróży, od inspiracji po tworzenie planu podróży, a co najważniejsze , eksploracja w czasie rzeczywistym”.

Raport, napisany przez dyrektor zarządzającą LIH, Christine Wang, wzywa branżę do zmiany sposobu, w jaki obecnie wykorzystuje sztuczną inteligencję w planowaniu podróży, mówiąc, że przypadek użycia nie zaspokaja różnych preferencji i pragnień podróżnych. Dodaje, że jak dotąd brakuje informacji w czasie rzeczywistym z ChatGPT lub podobnych aplikacji, co dodatkowo ogranicza wartość planów podróży.

Badanie „Wszystkie wspaniałe podróże zaczynają się od mapy” stawia również pytanie, czy chatboty tekstowe i wyszukiwanie konwersacyjne to najlepszy sposób na zebranie informacji o tym, czego szukają klienci.

„Podróżujący mogą uznać, że wygodniej jest wybrać te czynniki za pomocą filtrów i pól wyboru, zamiast angażować się w rozmowę tekstową” – czytamy w raporcie.

Podczas gdy badanie zwraca uwagę na wiele startupów, niektóre wykorzystujące generatywną sztuczną inteligencję, pracujące nad połączeniem planowania podróży i map, mówi, że Google Maps jest tym, które warto obserwować, ponieważ jest już narzędziem, na którym polegają miliony podróżnych na całym świecie ze względu na wciągające funkcje nawigacyjne i możliwość serwowania tego, co jest dostępne na danym obszarze.

W raporcie czytamy: „W gruncie rzeczy Google zbudowało podstawy dla„ symulatora wszystkiego ”w ramach swojej platformy”.

Warto przeczytać!  2024 Mercedes-Benz eSprinter wprowadza do elektrycznego vanlife

To nie pierwszy raz, kiedy Mapy Google zostały uznane za potencjalną zabójczą aplikację do planowania podróży. W 2019 roku, pisząc dla PhocusWire, komentator technologii podróżniczych i anioł biznesu, Mario Gavira, powiedział: „Połącz tę globalną armię lokalnych ekspertów z nieograniczonymi możliwościami Google do śledzenia ruchów wszystkich użytkowników Map (miejsca odwiedzone, zapisane, ocenione itp.) i masz obraz: szybko rozwijająca się baza danych prawie całej ludzkiej wiedzy o dowolnym miejscu na ziemi”.

Rok temu podczas wywiadu na Phocuswright Europe 2022 sama Wang zapytała, dlaczego ludzie nie budują więcej na Mapach Google (pełny film poniżej).

Mówiąc o lukach w innowacjach, odniosła się do pieszej wycieczki po Irlandii i frustracji związanej z przełączaniem się między mapami i innymi treściami.

„Dlaczego nie możemy znaleźć warstw danych i położyć ich na wierzchu i mieć wokół tego więcej propozycji wartości. Mapy Google lub ogólnie mapy mogą być scentralizowaną platformą, na której można tworzyć super funkcje aplikacji” – powiedziała wówczas.

Raport LIH wskazuje 10 potencjalnych funkcji opartych na sztucznej inteligencji, które mogą oferować Mapy Google, w tym:

  • Przycisk „Szczęście” może zasugerować lokalny ukryty klejnot na podstawie lokalizacji i wcześniejszych polubień, dodając element odkrywania.
  • Zintegrowane wykrywanie wydarzeń umożliwiłoby Mapom Google pokazywanie pobliskich koncertów, wystaw i wydarzeń
    festiwale w oparciu o Twoją obecność na wydarzeniach i zainteresowania w przeszłości.
  • Planowanie podróży z ułatwieniami dostępu za pomocą Map Google przy użyciu historii wyszukiwania w miejscach z funkcjami ułatwień dostępu do tras i obiektów naziemnych w celu usprawnienia podróży dla osób mających problemy z poruszaniem się.
Warto przeczytać!  Kraje europejskie do odwiedzenia z Indii poniżej 1,5 lakh INR

Zwycięzca bierze wszystko?

„Pierwsza ścieżka to zobaczyć, co robi Google. Byłem w Mountain View [Google HQ] półtora roku temu i zapytali, dlaczego nie zrobili więcej. To kopalnia złota, ale wydaje się, że niespecjalnie ich to interesuje. Są bardziej skoncentrowani na biznesie B2B, więc pytanie brzmi, czy Mapy Google będą przyszłą platformą dla wszystkich tych różnych usług, czy też będzie jakiś konkurent?”, powiedział Wang.

„W tym momencie nie widzę żadnych innych oprócz być może map Apple. I tak, masz chińskich konkurentów, ale czy to będzie platforma, na której wszyscy będą budować, czy też pojawi się poważny przełom? rynku i faktycznej integracji Map Google oraz danych i usług z ich usługami?”

Wskazuje również na ostatnie ogłoszenia Google dotyczące rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, a także funkcję Immersive View, które pokazują, że rozwój idzie w tym kierunku.

„Druga część to moc generatywnej sztucznej inteligencji do lepszego mapowania osobistych preferencji. To nie jest coś nowego, widzieliśmy, jak Netflix wykonał dobrą robotę, próbując odwzorować nasze gusta, ale z generatywną sztuczną inteligencją naprawdę mówimy o wielu potężniejsze duże modele językowe” – powiedziała.

„Pytanie brzmi, jak szybko ta społeczność opracowuje nowe funkcje. W pewnym sensie jest to naprawdę ekscytujące, gdy się o tym pomyśli. Jeśli technologia leżąca u podstaw ChatGPT może naprawdę odwzorować nasze preferencje, to coś więcej niż tylko podróżowanie. Jest tak wiele przypadków użycia, które będą od tego, czy sztuczna inteligencja naprawdę może nauczyć się własnych upodobań. To prawie tak, jakby każdy miał własną sztuczną inteligencję w kieszeni.

Wielu podróżujących uważa, że ​​konsumenci lubią fazę odkrywania podróży i wskazują na ślad nieudanych startupów zajmujących się planowaniem podróży, ale Wang mówi, że jest mało prawdopodobne, by konsumenci lubili przeszukiwać nieskończone możliwości wyboru, aby odkryć drobne szczegóły potrzebne do ich podróży.

Warto przeczytać!  Kidical Mass Manchester: rowerzyści wsiadają na rowery

„Cytując wyniki badań psychologicznych, istnieje test czekolady. Jeśli dasz ludziom 60 różnych pralinek do wyboru lub trzy, jest to albo zbyt przytłaczające, albo nie czują, że mają wybór. Tak więc naukowcy ustalili, że około sześciu” powiedział.

„Może być super zabawnie obejrzeć film lub dokument o Brazylii, aby wiedzieć, dokąd pojechać, ale potem przejść do szczegółów, gdzie znaleźć bankomaty, co mam zrobić, gdzie muszę się udać – myślę, że to nie jest coś, co ludzie naprawdę lubią robić, a to wydaje się bardziej przykrym obowiązkiem niż inspiracją”.

Wang uważa również, że wszystkie informacje potrzebne do ożywienia inspiracji i poszukiwań opartych na mapach znajdują się w Internecie, ale pytanie brzmi, jak je połączyć w praktyczny sposób, „w chwili, gdy podróżuję”.

„Myślę, że sztuczna inteligencja może to wzmocnić i naprawdę pomóc w rozwiązaniu elementu dopasowywania i personalizacji. Myślę, że jeśli chodzi o interfejs, korzystanie z mapy ma sens. Dla mnie mapy są czymś, co jest tak dobre w swoim interfejsie, ty nawet nie zdajesz sobie sprawy, że używasz go na co dzień”.

Zobacz, jak Christine Wang mówi o możliwości stworzenia mapy w studiu PhocusWire w Phocuswright Europe rok temu:

Wywiad z dyrektorem: Christine Wang z Lufthansa Innovation Hub


Źródło