Biznes

Czy HDFC Life jest nowym konkurentem na rynku funduszy inwestycyjnych?

  • 16 lipca, 2024
  • 5 min read
Czy HDFC Life jest nowym konkurentem na rynku funduszy inwestycyjnych?


Wyniki HDFC Life Insurance Co Ltd za kwartał czerwcowy (Q1FY25) odzwierciedlają nastawienie nabywców ubezpieczeń. Podczas gdy nadal postrzegają ubezpieczenia jako produkt inwestycyjny, a nie narzędzie do pokrycia ryzyka, ich apetyt na ryzyko rośnie, a nabywcy polis coraz częściej wybierają plany ubezpieczeniowe z jednostkami powiązanymi (ULIP).

Wyniki HDFC Life Insurance Co Ltd za kwartał czerwcowy (Q1FY25) odzwierciedlają nastawienie nabywców ubezpieczeń. Podczas gdy nadal postrzegają ubezpieczenia jako produkt inwestycyjny, a nie narzędzie do pokrycia ryzyka, ich apetyt na ryzyko rośnie, a nabywcy polis coraz częściej wybierają plany ubezpieczeniowe z jednostkami powiązanymi (ULIP).

Sprzedaż ubezpieczeń ULIP spółki HDFC Life wzrosła w ujęciu rok do roku o 88% 918 crore w Q1. W rzeczywistości ULIP były kluczowym motorem wzrostu całkowitego rocznego ekwiwalentu składki (APE) o 23%. Ich wkład w całkowity APE wzrósł do 32% z 21% w Q1FY24. APE jest miarą sprzedaży dla firm ubezpieczeniowych.

Korzyści premium



  • 35+ Premium artykuły każdego dnia



  • Specjalnie wyselekcjonowane Biuletyny informacyjne codziennie



  • Dostęp do 15+ Wydanie drukowane artykuły każdego dnia



  • Webinarium tylko dla subskrybentów przez dziennikarzy specjalistów



  • E Paper, Archiwa, wybierz Artykuły w Wall Street Journal i The Economist



  • Dostęp do ofert specjalnych dostępnych wyłącznie dla subskrybentów: Infografiki I Podcasty

Warto przeczytać!  Poznaj 25 Hindusów debiutujących na liście miliarderów magazynu Forbes w 2024 r

Odblokuj ponad 35 dobrze zbadanych
artykuły premium każdego dnia

Dostęp do globalnych spostrzeżeń dzięki
Ponad 100 ekskluzywnych artykułów z
publikacje międzynarodowe

Biuletyny tylko dla 5+ subskrybentów
specjalnie wybrane przez ekspertów

Bezpłatny dostęp do wersji elektronicznej i
Aktualizacje WhatsApp

Sprzedaż ubezpieczeń ULIP spółki HDFC Life wzrosła w ujęciu rok do roku o 88% 918 crore w Q1. W rzeczywistości ULIP były kluczowym motorem wzrostu całkowitego rocznego ekwiwalentu składki (APE) o 23%. Ich wkład w całkowity APE wzrósł do 32% z 21% w Q1FY24. APE jest miarą sprzedaży dla firm ubezpieczeniowych.

Podczas gdy wzrost APE jest godny pochwały, przesunięcie w stronę ULIPs odbiło się na wartości marży nowego biznesu (VNB) – miary rentowności, gdy sprzedawana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. Chociaż absolutny VNB HDFC Life wzrósł o 18% rok do roku do W pierwszym kwartale roku obrotowego 2025 marża wyniosła 720 crore, spadła do 25,1% z 26,2% w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024. Marża osiągnęła szczyt na poziomie 27,6% w roku obrotowym 2023 i spadła do 26,3% w roku obrotowym 2024.

W przypadku ULIP prawie cała składka jest inwestowana, a jedynie niewielka suma jest przeznaczana na faktyczne ubezpieczenie. W ciągu ostatnich pięciu lat większość prywatnych firm ubezpieczeniowych na życie odnotowała wzrost sprzedaży ULIP z 10% do 40% całkowitej sprzedaży. Istnieje kilka powodów tego zjawiska. Po pierwsze, wraz z boomem na giełdzie marketing ULIP stał się łatwiejszy dla firm ubezpieczeniowych na życie. Produkt wymaga również niższego współczynnika wypłacalności, zwanego marżą wypłacalności, a opłaty za zarządzanie aktywami są atrakcyjne.

Warto przeczytać!  Vodafone Idea FPO przedział cenowy od Rs. 10 – rupii 11: Sprawdź tutaj wielkość partii i datę

Z drugiej strony, część ubezpieczeniowa składki ULIP jest zazwyczaj droższa niż samodzielny produkt ubezpieczeniowy. Jednak ponieważ podział nie jest pokazany, większość nabywców ULIP nie zdaje sobie z tego sprawy, a także z faktu, że lepiej byłoby kupić ubezpieczenie i fundusze inwestycyjne osobno. Co ważne, dopóki tak będzie, branża funduszy inwestycyjnych będzie musiała stawić czoła silnej konkurencji ze strony firm ubezpieczeniowych na życie.

Marże pod presją

Wadą dla firm ubezpieczeniowych jest to, że ich marże mogą zostać jeszcze bardziej ściśnięte, gdy wejdą w życie nowe wytyczne dotyczące wartości wykupu. Produkty oszczędnościowe nieuczestniczące, które stanowią 30% całkowitego APE HDFC Life, są stosunkowo bardziej podatne na wytyczne dotyczące wartości wykupu i mogą obniżyć marżę VNB o 100 punktów bazowych. Jednak kierownictwo HDFC Life uważa, że ​​presja na marżę może zostać złagodzona za pomocą środków takich jak obniżenie prowizji agencyjnej. Produkty ubezpieczeniowe z obiecanymi gwarantowanymi dodatkami nazywane są produktami oszczędnościowymi nieuczestniczącymi lub non-par. Polisy ze zmienną premią znane są jako produkty oszczędnościowe uczestniczące lub par.

Warto przeczytać!  IREDA odnotowuje najwyższy w historii roczny zysk netto

Pomimo rosnącej sprzedaży ULIP i wynikających z tego wyzwań marży VNB, zarząd HDFC Life powtórzył swoje aspiracje podwojenia VNB co cztery lata i szybszego wzrostu detalicznego APE niż w branży. Ale jeśli ULIP będą nadal zyskiwać na popularności, HDFC Life może mieć trudności ze spełnieniem swoich celów VNB.

Jeżeli APE podwoi się do roku fiskalnego 2028, a marża VNB pozostanie na poziomie 25%, absolutny VNB lub zysk ekonomiczny może również się podwoić 7000 crore. Używając mnożnika cena/VNB, kapitalizacja rynkowa HDFC Life wynosi około 1,37,200 crore dyskontuje prawdopodobny zysk ekonomiczny dla FY28 VNB prawie 20-krotnie. To jest drogie. Ponadto, w oparciu o wartość wbudowaną FY24 47 470 crore, akcje HDFC Life są wyceniane po wielokrotności 2,9x, co oznacza premię w stosunku do większości notowanych na giełdzie spółek z tej samej branży.

Złap wszystkie wiadomości biznesowe, wiadomości rynkowe, wydarzenia z wiadomościami i najnowsze aktualizacje wiadomości na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe.


Źródło