Biznes

Czy indyjscy przewoźnicy mogą przełamać malezyjski czar? | Najnowsze wiadomości Indie

  • 29 maja, 2024
  • 5 min read
Czy indyjscy przewoźnicy mogą przełamać malezyjski czar?  |  Najnowsze wiadomości Indie


AirAsia uruchomiła w tym tygodniu kolejny lot do Indii. Połączył Kuala Lumpur – jego węzeł komunikacyjny z Bhubaneshwarem. Już w sierpniu tego roku 17 kierunków z Indii zostanie połączonych z Kuala Lumpur. To o trzy więcej niż łączność w grudniu 2019 r., zanim pandemia zaczęła wpływać na turystykę w Chinach, Azji Południowo-Wschodniej, a następnie na całym świecie.

Indyjscy przewoźnicy wielokrotnie próbowali połączyć Kuala Lumpur ze swoją siecią.  ABHIJIT BHATLEKAR/MIĘTA
Indyjscy przewoźnicy wielokrotnie próbowali połączyć Kuala Lumpur ze swoją siecią. ABHIJIT BHATLEKAR/MIĘTA

Połączenie Indie–Malezja będzie obejmować 211 lotów tygodniowo w jedną stronę w porównaniu z 233 lotami przed pandemią COVID. Jednak spread jest wyższy niż wcześniej. Za redukcję odpowiada IndiGo, które obsługuje obecnie o 14 lotów mniej tygodniowo, co stanowi gwałtowny spadek o 66% w porównaniu z działalnością przed pandemią. Dane pochodzą od Cirium – firmy zajmującej się analizą lotnictwa, wyłącznie na potrzeby tego artykułu.

Odblokuj wyłączny dostęp do najświeższych wiadomości na temat wyborów powszechnych w Indiach, tylko w aplikacji HT. Pobierz teraz! Pobierz teraz!

Kto stoi na czele szarży?

AirAsia Bhd, która kiedyś miała spółkę zależną w Indiach w postaci AirAsia India (49% udziałów), przoduje pod względem liczby lotów z 94 częstotliwościami tygodniowo w porównaniu z 90 przed pandemią COVID. Linia lotnicza rozprzestrzenia się do miejsc takich jak Calicut, Guwahati, Jaipur i inne miasta poziomu II, które są częścią otwartego nieba dla krajów ASEAN. Malaysia Airlines będą obsługiwać 68 lotów tygodniowo w porównaniu do 60 przed pandemią. Obejmuje to uruchomienie nowych lotów do Amritsar, Ahmedabad i Trivandrum.

Warto przeczytać!  Dyrektor generalny TCS zarabia 25,36 crore funtów – najmniej wśród szefów firm IT. Kto zarabia najwięcej?

Batik Air Malaysia (dawniej Malindo) skurczył się, zmniejszając liczbę lotów o 20 tygodniowo, z 55 do 35 tygodniowo.

Z Indii do Kuala Lumpur
Linia lotnicza Pochodzenie Loty/tydzień Miejsca tygodniowe
AirAsia AMD 4 744
malezyjskie linie lotnicze AMD 4 696
AirAsia X AQ 4 1236
malezyjskie linie lotnicze AQ 4 696
Batik Air Malezja AQ 3 540
AirAsia BBI 3 540
AirAsia BLR 4 744
malezyjskie linie lotnicze BLR 10 1614
Batik Air Malezja BLR 3 486
malezyjskie linie lotnicze BOM 10 2510
Batik Air Malezja BOM 7 1260
AirAsia CCJ 3 540
AirAsia CCU 7 1260
AirAsia COK 12 2160
malezyjskie linie lotnicze COK 7 1218
Batik Air Malezja COK 4 648
AirAsia X DEL 4 1468
malezyjskie linie lotnicze DEL 10 2552
Batik Air Malezja DEL 11 1980
AirAsia GAU 3 540
AirAsia HYD 8 1446
malezyjskie linie lotnicze HYD 7 1218
AirAsia JAI 4 744
Indygo MAA 7 1302
AirAsia MAA 14 2520
Batik Air (Indonezja) MAA 7 1134
malezyjskie linie lotnicze MAA 12 1948
AirAsia TRV 4 720
malezyjskie linie lotnicze TRV 4 696
AirAsia TRZ 17 3060
Batik Air Malezja TRZ 7 1134
AirAsia VTZ 3 540
Warto przeczytać!  Netto sprzedaje wibratory. Ale mwi, e to masaery

Indyjscy przewoźnicy ponieśli porażkę

Indyjscy przewoźnicy wielokrotnie próbowali połączyć Kuala Lumpur ze swoją siecią. W połowie XXI wieku linie Air India latały do ​​Kuala Lumpur dwa razy w tygodniu samolotem A310. Zostały one uzupełnione lotami z Chennai obsługiwanymi przez Indian Airlines i Jet Airways. Na początku 2000 r. łączność obejmowała zaledwie 14 lotów, dziewięć obsługiwanych przez Malaysia Airlines i pięć łącznie przez Air India i Indian Airlines. Jet Airways i Air Sahara dołączyły do ​​nich po uzyskaniu zgody na loty międzynarodowe w 2005 r. Konkurencja ze strony malezyjskiej stała się intensywna po wejściu na rynek linii AirAsia w 2009 r. Stopniowo linie lotnicze z Indii zaczęły się wycofywać, w tym Air India, Indian Airlines, Air Sahara wszystkie linie Jet Airways opuściły tę trasę, a ostatni Air India Express opuścił rynek w 2016 r. IndiGo weszło na rynek w 2019 r., ale zachowało symboliczną obecność dzięki jednemu codziennemu lotowi do Kuala Lumpur z Chennai, przez długi czas wycofując się z rynków w Delhi i Bengaluru.

Czy indyjscy przewoźnicy zrobią krzywdę?

Malezja jest jednym z nielicznych krajów, w których występuje tak duże przechylenie. Chociaż ruch w Dubaju, Tajlandii czy Singapurze jest większy, obecność Indii jest duża i czasami jest równa.

Warto przeczytać!  Zagrożenie interwencją walutową wzrasta po tym, jak USD/JPY osiągnie kluczowy poziom

Doniesienia prasowe i wykazy lotnisk pokazują loty do Kuala Lumpur liniami lotniczymi z grupy Tata. Oficjalne ogłoszenia nie miały miejsca, ale jeśli i kiedy to nastąpi, uwaga nie będzie skupiona na ruchu między obydwoma krajami, ale na konkurowaniu z takimi przewoźnikami jak Emirates i Malaysia Airlines do Europy i Ameryki Północnej. Chociaż oznacza to pozostawienie przewoźnikom malezyjskim masowego rynku pochodzenia i miejsca przeznaczenia (OD), rozsądną strategią będzie unikanie rynku ograniczonego w obecnych czasach ograniczeń łańcucha dostaw.

IndiGo podpisało protokół ustaleń z Malaysia Airlines w celu wdrożenia w przyszłości umowy codeshare i partnerstwa. Czy i kiedy tak się stanie, linia lotnicza zorganizuje dodatkowe loty do Kuala Lumpur? IndiGo przeniosło się do Terminalu 1 (KLIA) z KLIA 2, z którego funkcjonowało w momencie uruchomienia lotów, co pomoże w płynnym przesiadaniu się.

Uwaga dotycząca ogona

Ruch między obydwoma krajami wynosi blisko 4000 pasażerów w jedną stronę bez międzylądowania, pozostają dodatkowe liczby podróżujące przez Singapur lub Tajlandię oraz praca klubowa lub wakacje z krajami sąsiednimi.

Jeśli chodzi o przepustowość, w Tajlandii i Singapurze ich lokalni przewoźnicy i indyjscy przewoźnicy dorównują sobie. Malezja, która leży pośrodku tej dwójki, była trudnym orzechem do zgryzienia. Czy indyjscy przewoźnicy zrobią to w przyszłości?


Źródło