„Czy krykiet jest w pełni wyceniony?” Nikhil Kamath z nostalgią patrzy na zmieniające się trendy, „wycenę franczyzy”
Współzałożyciel Zerodha, Nikhil Kamath, we wtorek nostalgicznie zanurzył się w krykiecie z dawnych czasów i powiedział, że w dzisiejszych czasach „zauważono stronniczość zamożności”.
W poście na portalu X Kamath napisał: „Dokładnie pamiętam, jak leżałem na materacu i oglądałem każdy mecz krykieta, w który Indie grały z moją rodziną jako dziecko. Kiedy Indie wygrały mecz z Pakistanem, jednostka lokalna zatrzymała się, a my świętowaliśmy na ulicach :).”
Podkreślił: „Dzisiaj sytuacja wygląda inaczej; wiele dzieci, które spotykam (odnotowano uprzedzenia związane z zamożnością), wydaje się mówić o innych sportach, grach wideo itp.”.
Mówiąc o franczyzach krykieta, Kamath powiedział: „Czy krykiet jest w pełni wyceniony? Czy przy dzisiejszych wycenach zdecydowałbyś się na długie czy krótkie franczyzy krykieta?”
Przeczytaj także: Harbhajan Singh o występie Indian Mumbai Indians w IPL 2024: „…decyzja o mianowaniu Hardika Pandyi kapitanem przyniosła odwrotny skutek”
Użytkownik, Prakash R, skomentował: „Ostatnio czuję się bardziej przywiązany do lokalnej drużyny CSK, niż do drużyny narodowej. Prawdopodobnie stajemy się także podobni do franczyz w USA/Wielka Brytania, gdzie jesteśmy bardziej lojalni wobec drużyn miejskich. Kac i poczucie porażki/wygranej są bardziej odczuwalne dla drużyny franczyzowej niż dla drużyny narodowej. W dzisiejszych czasach stałem się obojętny na zwycięstwa lub porażki drużyny narodowej. Biorąc pod uwagę, że dwustronne serie stają się tak nudne, myślę, że ludzie będą śledzić reprezentacje narodowe tylko w pucharach świata. Potrzebujemy czegoś w rodzaju serii Benson and Hedges, aby ożywić fanów krykieta na poziomie krajowym.
Tymczasem inni podkreślali dostępność wielu form rozrywki.
Przeczytaj także: Wyjaśnienie Mint: BCCI i prawa medialne – sprawa od 1992 roku
Użytkownik, Raghav Bansal, napisał, że dostępnych jest obecnie wiele możliwości rozrywki. „Epoka, którą pamiętasz, miała głównie krykiet i kino. Obecnie istnieje kilka rynków zbytu taniej dopaminy. Nikt nie chce spędzać dużej ilości czasu na jednej rzeczy. Jest to widoczne w stopniowym przejściu od testu do T20. Dlatego też piłka nożna, koszykówka i F1 są teraz popularne. Unikalne, szybkie formaty gier w krótkich odstępach czasu. Gry wideo stały się popularne ze względu na dostęp do łatwego udziału w rozrywce. OTT z łatwością znalazły akceptację we współpracy z kinami. Więc tak, prawdopodobnie nie chodzi tylko o krykiet. Chodzi raczej o ewolucję opcji i nową równowagę.”
Inny użytkownik powiedział, że obecna era krykieta jest świadkiem „osobistego faworyzowania”.
Jeden z użytkowników zauważył: „Trudno pokonać nostalgię za meczami krykieta i ulicznymi uroczystościami, ale zmieniające się zainteresowania dzisiejszej młodzieży sugerują zmianę w krajobrazie sportowym. Inwestowanie we franczyzy krykieta może być teraz ryzykowne. Czy może to wskazywać na szerszą tendencję w kierunku bardziej zróżnicowanych zainteresowań sportowych?”
W chwili pisania tego posta Kamath uzyskał 26 tys. wyświetleń, 192 polubienia i 39 komentarzy.
Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!