Biznes

Czy Mahindra XUV 3XO może zrobić to, czego nie potrafiły Maruti Suzuki Brezza, Hyundai Creta? Pokonaj Tatę Nexona

  • 11 kwietnia, 2024
  • 3 min read
Czy Mahindra XUV 3XO może zrobić to, czego nie potrafiły Maruti Suzuki Brezza, Hyundai Creta?  Pokonaj Tatę Nexona


Przez ostatnie trzy lata Tata Nexon był liderem najlepiej sprzedającym się SUV-em w Indiach. W roku finansowym 24, roku 23 i roku 22 był liderem tabeli, wyprzedzając takie marki jak Maruti Suzuki Brezza i Hyundai Creta. Ale teraz Mahindra wprowadza lifting XUV300, ochrzczony jako XUV 3XO, i patrząc na zwiastuny, ten zaktualizowany awatar wydaje się mieć potężną moc.

Tata Nexon jest bogata w funkcje, ma szczególnie wysokie standardy bezpieczeństwa, oferuje wiele opcji układu napędowego i jest przystępna cenowo. Wszystkie te cechy razem uczyniły Tata Nexon liderem w segmencie SUV-ów.

Teraz, w obliczu zupełnie nowego Mahindry XUV 3XO, pojazd będzie miał swoje Światowa premiera 29 kwietnia. Nadal będzie to kompaktowy SUV o długości poniżej 4 metrów, jednak wprowadzono w nim sporo zmian, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.

Przeprojektowany przód Mahindry XUV 3XO ma pionowo ułożone reflektory LED z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Z tyłu widać teraz połączone tylne światła LED. Zderzaki przód i tył zostały odnowione. Pojazd ma teraz nowe 16-calowe felgi aluminiowe.

Warto przeczytać!  Koniec ważności ustawy zamrażającej ceny prądu

Kabina Mahindry XUV 3XO wygląda teraz luksusowo. Dostępny jest nowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym i nową cyfrową tablicą przyrządów. Kierownica została zaktualizowana o elementy sterujące umożliwiające korzystanie z dodatkowych funkcji. Pojazd ma teraz wentylowane przednie siedzenia. Chociaż Mahindra XUV300 jest pierwszym modelem w segmencie kompaktowych SUV-ów wyposażonym w dwustrefową automatyczną klimatyzację, to samo urządzenie zostało zmodernizowane w Mahindra XUV 3XO o nowy interfejs użytkownika.

Ale co najważniejsze, Mahindra XUV 3XO zajmuje pierwsze miejsce w segmencie panoramiczny dach. Żaden inny kompaktowy SUV nie ma panoramicznego dachu. SUV-y takie jak Hyundai Creta, Kia Seltos i Maruti Suzuki Grand Vitara, które znajdują się w segmencie powyżej, mają panoramiczne dachy.

Mahindra XUV300 zawsze była samochodem bezpiecznym. Otrzymał pięć gwiazdek w ocenie bezpieczeństwa w Global NCAP. Oczekujemy, że Mahindra XUV 3XO pójdzie w ich ślady i będzie charakteryzowała się wysokim współczynnikiem bezpieczeństwa. Oprócz takich elementów, jak wszystkie cztery hamulce tarczowe, sześć poduszek powietrznych, kamera 360 stopni i elektroniczna kontrola stabilności, pojawiły się doniesienia sugerujące, że nowy samochód równie dobrze mógłby być wyposażony w system ADAS poziomu 2, ponownie będący funkcją pierwszą w tym segmencie.

Warto przeczytać!  Ponowne przeliczenie emerytury. Można dużo zyskać, wystarczy złożyć wniosek

Oczekujemy, że Mahindra XUV 3XO będzie miała podobne opcje układu napędowego jak Mahindra XUV300. Do wyboru będą trzy silniki – benzyna 1,2 litra z turbodoładowaniem i wielopunktowym wtryskiem paliwa (TCMPFI) (110 KM/200 Nm), benzyna 1,2 litra mStallion z turbodoładowaniem, chłodzonym międzystopniowo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TGDi), benzyna (130 KM/230 Nm) i 1,5-litrowy olej napędowy (117 KM). /300 Nm) – i kilka opcji skrzyni biegów – 6-biegowa MT i 6-biegowa AMT. Oczekuje się, że TCMPFI i silniki wysokoprężne otrzymają do wyboru 6-biegową MT i 6-biegową AMT, a TGDi będzie miał 6-biegową MT.

Podczas gdy cena Mahindra XUV300 waha się od 7,99 lakh rupii do 14,75 lakh rupii (poza salonem), oczekuje się, że cena nowego Mahindra XUV 3XO w Indiach będzie mieścić się w przedziale od 8,50 do 15,50 lakh rupii (poza salonem).

Oprócz Tata Nexon, Mahindra XUV 3XO zmierzy się także z Maruti Suzuki Brezza, Hyundai Venue i Kia Sonet.

Opublikowany przez:

Varuna Singha

Opublikowano:

11 kwietnia 2024 r


Źródło