Czy Mahindra XUV 3XO może zrobić to, czego nie potrafiły Maruti Suzuki Brezza, Hyundai Creta? Pokonaj Tatę Nexona
![Czy Mahindra XUV 3XO może zrobić to, czego nie potrafiły Maruti Suzuki Brezza, Hyundai Creta? Pokonaj Tatę Nexona](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/mahindra-xuv-3xo-11295790-16x9_0-770x470.png)
Przez ostatnie trzy lata Tata Nexon był liderem najlepiej sprzedającym się SUV-em w Indiach. W roku finansowym 24, roku 23 i roku 22 był liderem tabeli, wyprzedzając takie marki jak Maruti Suzuki Brezza i Hyundai Creta. Ale teraz Mahindra wprowadza lifting XUV300, ochrzczony jako XUV 3XO, i patrząc na zwiastuny, ten zaktualizowany awatar wydaje się mieć potężną moc.
Tata Nexon jest bogata w funkcje, ma szczególnie wysokie standardy bezpieczeństwa, oferuje wiele opcji układu napędowego i jest przystępna cenowo. Wszystkie te cechy razem uczyniły Tata Nexon liderem w segmencie SUV-ów.
Teraz, w obliczu zupełnie nowego Mahindry XUV 3XO, pojazd będzie miał swoje Światowa premiera 29 kwietnia. Nadal będzie to kompaktowy SUV o długości poniżej 4 metrów, jednak wprowadzono w nim sporo zmian, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
Przeprojektowany przód Mahindry XUV 3XO ma pionowo ułożone reflektory LED z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Z tyłu widać teraz połączone tylne światła LED. Zderzaki przód i tył zostały odnowione. Pojazd ma teraz nowe 16-calowe felgi aluminiowe.
Kabina Mahindry XUV 3XO wygląda teraz luksusowo. Dostępny jest nowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym i nową cyfrową tablicą przyrządów. Kierownica została zaktualizowana o elementy sterujące umożliwiające korzystanie z dodatkowych funkcji. Pojazd ma teraz wentylowane przednie siedzenia. Chociaż Mahindra XUV300 jest pierwszym modelem w segmencie kompaktowych SUV-ów wyposażonym w dwustrefową automatyczną klimatyzację, to samo urządzenie zostało zmodernizowane w Mahindra XUV 3XO o nowy interfejs użytkownika.
Ale co najważniejsze, Mahindra XUV 3XO zajmuje pierwsze miejsce w segmencie panoramiczny dach. Żaden inny kompaktowy SUV nie ma panoramicznego dachu. SUV-y takie jak Hyundai Creta, Kia Seltos i Maruti Suzuki Grand Vitara, które znajdują się w segmencie powyżej, mają panoramiczne dachy.
Mahindra XUV300 zawsze była samochodem bezpiecznym. Otrzymał pięć gwiazdek w ocenie bezpieczeństwa w Global NCAP. Oczekujemy, że Mahindra XUV 3XO pójdzie w ich ślady i będzie charakteryzowała się wysokim współczynnikiem bezpieczeństwa. Oprócz takich elementów, jak wszystkie cztery hamulce tarczowe, sześć poduszek powietrznych, kamera 360 stopni i elektroniczna kontrola stabilności, pojawiły się doniesienia sugerujące, że nowy samochód równie dobrze mógłby być wyposażony w system ADAS poziomu 2, ponownie będący funkcją pierwszą w tym segmencie.
Oczekujemy, że Mahindra XUV 3XO będzie miała podobne opcje układu napędowego jak Mahindra XUV300. Do wyboru będą trzy silniki – benzyna 1,2 litra z turbodoładowaniem i wielopunktowym wtryskiem paliwa (TCMPFI) (110 KM/200 Nm), benzyna 1,2 litra mStallion z turbodoładowaniem, chłodzonym międzystopniowo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TGDi), benzyna (130 KM/230 Nm) i 1,5-litrowy olej napędowy (117 KM). /300 Nm) – i kilka opcji skrzyni biegów – 6-biegowa MT i 6-biegowa AMT. Oczekuje się, że TCMPFI i silniki wysokoprężne otrzymają do wyboru 6-biegową MT i 6-biegową AMT, a TGDi będzie miał 6-biegową MT.
Podczas gdy cena Mahindra XUV300 waha się od 7,99 lakh rupii do 14,75 lakh rupii (poza salonem), oczekuje się, że cena nowego Mahindra XUV 3XO w Indiach będzie mieścić się w przedziale od 8,50 do 15,50 lakh rupii (poza salonem).
Oprócz Tata Nexon, Mahindra XUV 3XO zmierzy się także z Maruti Suzuki Brezza, Hyundai Venue i Kia Sonet.