Marketing

Czy marketing skrzynek pocztowych nadal istnieje?

  • 8 stycznia, 2023
  • 9 min read
Czy marketing skrzynek pocztowych nadal istnieje?


Rachel Klaver jest strategiem marketingowym, specjalizującym się w generowaniu leadów i content marketingu.

OPINIA: Jednym z moich małych trików marketingowych, którym uwielbiam dzielić się z moimi klientami, jest staranny wybór papieru do drukowania. Jeśli masz zamiar dać tę kartkę klientowi, spraw, aby była dobrej jakości.

Jest coś w pięknym kawałku papieru, co sprawia, że ​​trudno go wyrzucić. Jeśli masz ulotkę marketingową, którą chcesz zachować, upewnij się, że wydrukujesz ją na kartce papieru o gramaturze co najmniej 80 g/m2. Cienki papier jest po prostu dużo łatwiejszy do wyrzucenia do kosza.

Oczywiście musi też być coś, co ludzie chcą przeczytać. Kiedy zaczynaliśmy organizować imprezy, stworzyliśmy „Magalog”, czyli katalog połączony z magazynem. Zawierała reklamy o nas, ale zawierała też wiele artykułów informacyjnych. Czasami otrzymujemy wiadomość e-mail od kogoś, kto w 2019 roku dostał magalog, który nadal trzymał! Taka jest siła druku. Znacznie trudniej jest uzyskać tak długi ogon wpływu z wiadomości e-mail.

Korzystanie z ulotek, zrzutów do skrzynek pocztowych i reklam drukowanych jest nadal niezwykle ważną i wpływową formą marketingu. Niedawno przeprowadziłem wywiad ze Struanem Abernathym, dyrektorem naczelnym Reach, na temat tego, jak ich firma pomaga firmom w tworzeniu zarówno kampanii na listy, jak i tak zwanej reklamy „poza domem”.

CZYTAJ WIĘCEJ:
* Aucklander spędza cztery lata na ściganiu agentów nieruchomości, którzy ignorują tabliczkę z informacją o zakazie wysyłania wiadomości-śmieci
* 11 kluczowych trendów marketingu cyfrowego, na które należy zwrócić uwagę w 2022 roku
* Zdezorientowany marketingiem treści? Chodzi po prostu o świetne opowiadanie
* Siedem sposobów na marnowanie pieniędzy na marketing

Reklama zewnętrzna obejmuje marketing, który widzisz na tyłach autobusów, na przystankach autobusowych i na billboardach. Dobry billboard przyciągnie wzrok, a jeśli jest wystarczająco sprytny, ktoś zrobi mu pstryknięcie i udostępni w mediach społecznościowych, dając mu więcej uwagi. Oczywiście nie możesz po prostu umieścić gdzieś dużego znaku i mieć nadzieję na najlepsze.

Abernathy wyjaśnia część procesu, jaki wykonują ze swoimi klientami. „Jeśli w pełni rozumiesz, kim jest Twoja docelowa grupa demograficzna, możemy to wziąć, a następnie jasno pokazać, jakie aktywa, jakie billboardy, jakie wiaty przystankowe, jakie meble uliczne, wiesz, gdzie powinieneś umieszczać swoje materiały marketingowe lub reklamowe w całej Nowej Zelandii”.

Warto przeczytać!  Brwi McDonald's i budżety marketingowe: Twój tydzień marketingowy

Reach łączy swoją taktykę marketingową „poza domem” z ofertami marketingu cyfrowego. Działania marketingu cyfrowego pomogły im zbudować naprawdę obszerny zestaw danych dotyczących różnych danych demograficznych społeczności i przedmieść Nowej Zelandii. Jak wyjaśnia Abernathy: „Mamy bardzo duży zespół i możliwości w zakresie analizy danych. Tak więc jedną z rzeczy, którymi zajmuje się nasza firma, z której być może nie jest szczególnie znana, jest dostarczanie rozwiązania do pomiaru oglądalności dla branży zewnętrznej, tutaj w Nowej Zelandii”.

Uwielbiam dowcipny billboard. Nie lubię tych, które są tajemnicze lub zbyt rozwlekłe. Przejeżdżamy szybko lub staramy się skoncentrować na korkach w godzinach szczytu. Chcemy się bawić, aby było to jasne i aby przesłanie pozostało. Dlatego ważne jest, aby umieścić go w najlepszym miejscu, aby jak największy odsetek idealnego klienta mógł go zobaczyć.

Korzystanie z ulotek, zrzutów do skrzynek pocztowych i reklam drukowanych jest nadal niezwykle aktualną i skuteczną formą marketingu.

MARION VAN DIJK/Nelson Mail

Korzystanie z ulotek, zrzutów do skrzynek pocztowych i reklam drukowanych jest nadal niezwykle aktualną i skuteczną formą marketingu.

Jest mało prawdopodobne, że wiadomość zostanie zapamiętana za pierwszym razem. Ten rodzaj marketingu wymaga większych budżetów niż większość małych firm jest gotowa zainwestować, ponieważ powierzchnia reklamowa jest duża, a tygodniowa kampania nie zapewni powtarzających się punktów kontaktu między widzem a billboardem

Większość klientów Reach dla tego typu reklam to duże firmy. Jednak oferują również marketing skrzynek pocztowych, który jest w zasięgu małych firm. Jeśli jesteś za mały, aby móc korzystać z usług Reach, przynajmniej pozwól, by to zainspirowało Cię do rozważenia marketingu drukowanego i skrzynki pocztowej jako części własnej strategii na 2023 rok.

Przez długi czas powiedziałbym, że marketing skrzynek pocztowych z reguły nie jest wart swojej ceny, czasu i marnowania papieru. Jednak zawsze byłem zwolennikiem ukierunkowanych zrzutów ze skrzynek na listy. Abernathy mówi, że ludzie często mają taką opinię, ponieważ przez długi czas był to tylko ogólny spadek w całym kraju.

„Kiedyś, jeśli firmy i klienci inwestowali w skrzynki pocztowe, było to podejście bardzo rozproszone, w którym po prostu uderzałeś w każdą skrzynkę pocztową na określonym obszarze lub w każdą skrzynkę pocztową w całej Nowej Zelandii, jeśli zajmowałeś się krajem, ale my” teraz bardzo, bardzo zależy na optymalizacji wydatków marketingowych i optymalizacji miejsca, w którym umieszczasz swoje materiały marketingowe” — wyjaśnia Abernathy.

Warto przeczytać!  Prawa i krzywdy: programy ochrony praw podczas ważnych wydarzeń
Jeśli masz zamiar dać tę kartkę klientowi, spraw, aby była dobrej jakości.

Nierozpryskiwany

Jeśli masz zamiar dać tę kartkę klientowi, spraw, aby była dobrej jakości.

Jeśli prowadzisz działalność usługową, bardzo prostym sposobem zastosowania tej techniki w swojej firmie jest użycie kierowania na określoną lokalizację. Jeśli instalujesz baseny, miej materiały marketingowe do wrzucenia do skrzynek pocztowych na ulicy, nad którą obecnie pracujesz. Jeśli jesteś ośrodkiem opieki nad dziećmi i zostaniesz zarejestrowany, udaj się na jego ulicę i wrzuć materiały marketingowe, które mówią: „Mamy rodziny z tej ulicy uczęszczające do naszego ośrodka. Przyjdź i stań się częścią społeczności”. Obie te techniki mogą przynieść wysoki zwrot przy niskich kosztach i krótkim czasie inwestycji.

Dzięki tej ofercie Reach dba również o małe firmy. Ich baza klientów jest zróżnicowana pod względem wielkości. „Jeżeli chodzi o naszą bazę klientów, obsługujemy pojedynczych przedsiębiorców, na przykład Joe’s Lawn koszący wokół Coromandel, który chce stworzyć więcej klientów w zakresie swoich usług koszenia trawników, aż do bardzo dużego przedsiębiorstwa chce sprzedaży w całym kraju.”

Marketerzy spędzają dużo czasu rozmawiając o marketingu cyfrowym, ale istnieje wiele innych rodzajów marketingu, które mogą mieć ogromny wpływ na Twoją firmę. A jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, jest połączenie marketingu online i offline, aby uzyskać jak największy pozytywny wpływ na Twoją firmę.

Jeśli drukujesz, musisz najpierw upewnić się, że masz aktywne media społecznościowe i konwertującą stronę internetową. Są one niezbędne, ponieważ tak wiele osób przejdzie od ulotki do szybkiego Google lub sprawdzi Cię na Facebooku (lub innej platformie). Jeśli są naprawdę aktywni na platformie, mogą Cię obserwować i wchodzić w interakcje z Twoimi postami.

Będziesz także potrzebował piksela Facebooka w swojej witrynie, aby mógł śledzić odwiedzających, a następnie rozwijać ukierunkowany zestaw danych osób odwiedzających Twoją witrynę. Jeśli to dodasz, pamiętaj, aby dodać to do swojej polityki prywatności.

Warto przeczytać!  Dlaczego firma WPP szybko zmieniła swoje stanowisko w sprawie brandingu dźwiękowego

Jest to część tego, co nazywam „budowaniem sitcky web”, w której wszystkie działania marketingowe pasują do siebie, aby zbliżyć idealnych klientów i przygotować ich do zakupu. Nie można polegać na jednym rodzaju marketingu, a marketing raz na idealnego klienta, który kupi od ciebie. Chodzi o powtarzające się interakcje w czasie.

Jedną z atrakcyjnych części korzystania z Reach, jeśli chcesz zlecić część swoich działań marketingowych na zewnątrz, jest to, że oferuje teraz połączenie kombinacji marketingu skrzynkowego i marketingu cyfrowego. Abernathy rozwija to. „Właśnie wprowadziliśmy na rynek Reach Home, który jest zasadniczo połączeniem kanału letterbox, wykorzystującego mobilne dane lokalizacyjne do ponownego kierowania tej samej wiadomości. Otrzymujesz więc powtarzające się powtórzenia oferty lub powtórzenia marki dzięki cyfrowym poradom na temat tego, co pojawia się w Twojej skrzynce na listy”.

Myślenie o tym, jak można włączyć strategię marketingową „offline”, aby uzupełnić strategię online, okazałoby się bardzo skuteczne. Jest to coś, nad czym pracowaliśmy w naszej firmie, ponieważ zaczynamy organizować wydarzenia osobiste i częściej korzystamy z druku. Abernathy ładnie to oprawia.

Myślenie o tym, jak można włączyć strategię marketingową „offline”, aby uzupełnić strategię online, okazałoby się bardzo skuteczne.

Nierozpryskiwany

Myślenie o tym, jak można włączyć strategię marketingową „offline”, aby uzupełnić strategię online, okazałoby się bardzo skuteczne.

„Z perspektywy ludzkiego zachowania nie działamy tylko w świecie fizycznym i nie tylko w świecie cyfrowym. Spędzamy czas w obu miejscach, prawda? Ma to sens, że jeśli zamierzasz inwestować w marketing i chcesz przekazać wiadomość dotyczącą marki, oferty lub czegokolwiek innego, musisz być w obu miejscach”.

Jeśli zastanawiasz się nad marketingiem skrzynek pocztowych w tym roku, jakie są niezbędne dodatki, które należy uwzględnić w swoim projekcie. Abernathy mówi, że wezwanie do działania jest kluczowe. Musisz upewnić się, że jest jasne, jakie działania marketingowe ma podjąć odbiorca. Mówi też, że musisz postrzegać to jako coś, co ludzie mogą pokochać. „To prawie zaskakujący i zachwycający kanał. Kiedy w dzisiejszych czasach idziesz do skrzynki na listy, czy to dlatego, że otrzymałeś paczkę kurierską, czy jest tam próbka, czy też jest jakiś genialny element marketingu w twojej skrzynce na listy. Więc coś, co rzeczywiście będzie rezonować, być czyste, mieć wyraźne wezwanie do działania”.

Być może rok 2023 będzie rokiem druku, który można dodać do marketingu cyfrowego. Uczyń go ukierunkowanym, spraw, aby był atrakcyjny i wart zachowania.


Źródło