Technologia

Czy Meta, nowe zakłady AI Snapa sygnalizują zmianę w mediach społecznościowych?

  • 2 marca, 2023
  • 7 min read
Czy Meta, nowe zakłady AI Snapa sygnalizują zmianę w mediach społecznościowych?


Meta Platforms i Snap zaprezentowały w tym tygodniu osobne inicjatywy w zakresie sztucznej inteligencji (AI), mówiąc o rosnącym szumie wokół technologii i jej rosnącym znaczeniu dla platform mediów społecznościowych. Dyskusje na temat sztucznej inteligencji ponownie rozgorzały po szumie wokół ChatGPT OpenAI, który został uruchomiony w listopadzie.

Dyrektor naczelny Meta, Mark Zuckerberg, udostępnił w poniedziałek post, w którym szczegółowo opisał, co właściciel Facebooka i Instagrama planuje na froncie sztucznej inteligencji, w tym połączenie zespołów w całej firmie, które już pracują nad generatywną sztuczną inteligencją, aby utworzyć nową grupę produktów przeznaczoną do „turbodoładowania”. ” innowacja. W przeszłości Meta traktowała sztuczną inteligencję jako priorytet, aby usprawnić procesy dla marketerów w ramach swojej działalności reklamowej.

Podczas gdy Zuckerberg zauważył, że zanim będzie można podążać bardziej ambitnymi ścieżkami, musi nastąpić podstawowa praca, dodał, że Meta planuje zbadać doświadczenia tekstowe w Messengerze i WhatsApp. Ponadto planuje się przyjrzeć się doświadczeniom opartym na obrazach za pomocą formatów reklam i filtrów na Instagramie, a także doświadczeń wideo i multimodalnych. W dalszej kolejności mogą być opracowywane bardziej ujmujące doświadczenia.

„W perspektywie krótkoterminowej skupimy się na tworzeniu kreatywnych i wyrazistych narzędzi. W dłuższej perspektywie skupimy się na tworzeniu person AI, które mogą pomóc ludziom na różne sposoby” – napisał Zuckerberg.

Tymczasem Snap tego samego dnia zaprezentował swój nowy dodatek, My AI. Chatbot działa przy użyciu najnowszej wersji technologii GPT OpenAI dostosowanej do Snapchata. Ta funkcja zostanie udostępniona w tym tygodniu subskrybentom Snapchata+, oferującej subskrypcję platformy za 3,99 USD miesięcznie, i działa podobnie jak ChatGPT, z możliwością polecania pomysłów na prezenty, planowania wycieczek i sugerowania różnych przepisów. Oferowanie tej funkcji subskrybentom w miarę wzrostu zainteresowania konsumentów technologią sztucznej inteligencji może pomóc Snapchatowi wzmocnić rosnący płatny poziom, który może pochwalić się ponad 2 milionami użytkowników.

Warto przeczytać!  Mężczyzna nazywa ChatGPT swoim „najlepszym współpracownikiem” w wirusowej poczcie. Internet jest podzielony

„Ich pierwsza na rynku moja sztuczna inteligencja nie tylko zapewni milionom użytkowników intymny dostęp do sztucznej inteligencji w sposób, którego być może jeszcze nie doświadczyli, ale jest to sposób na zbudowanie lepiej wyszkolonej sztucznej inteligencji w porównaniu z innymi platformami wprowadzonymi później, ” powiedział Sami Hershkowitz, zastępca dyrektora ds. strategii agencji Formerly Known As, w e-mailach z komentarzami.

Patrząc na zwrot

Odnowione inwestycje w sztuczną inteligencję mogą wesprzeć Meta i Snap w walce w okresie zwiększonej niepewności. Meta odnotowała spadek przychodów o 4% rok do roku w czwartym kwartale, co oznacza trzeci z rzędu kwartał spadków przychodów firmy. Jednak nie wszystko było niską notą, ponieważ Facebook osiągnął 2 miliardy aktywnych użytkowników dziennie w tym okresie, co Zuckerberg przypisał częściowo postępom w swoim silniku wykrywania sztucznej inteligencji.

Podobnie Snap w czwartym kwartale odnotował przychody w wysokości 1,3 miliarda dolarów, co stanowi minimalny zysk w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Firma powiedziała, że ​​klimat makroekonomiczny będzie nadal stanowił wyzwanie dla biznesu w pierwszych miesiącach 2023 r. W zeszłym roku właściciel Snapchata zwolnił 20% swojego personelu i nakreślił plan restrukturyzacji z trzema głównymi priorytetami: rzeczywistość rozszerzona, wzrost przychodów i rozwój społeczności .

Oprócz potencjalnego wzrostu dochodów, My AI Snapchata może pomóc w budowaniu silnego poczucia wspólnoty, do którego dąży, rozszerzając swoją podstawową funkcję przesyłania wiadomości o bezpośrednie wiadomości z chatbotem i zachęcając użytkowników do dostosowywania tapety, która pojawia się podczas czatu, a nawet personalizacji. jego nazwa. Posunięcie to polega na tym, że Snap używa My AI z bardziej „przyjacielskiego” punktu widzenia, w przeciwieństwie do innych, takich jak Microsoft i Google, które szukają technologii w celu ulepszenia wyszukiwania.

Warto przeczytać!  Nowe urządzenie, które pomoże lekarzom zdalnie wykryć zagrażające życiu infekcje u pacjentów chorych na raka

„Społeczność opiera się na indywidualnych, osobistych interakcjach, więc to posunięcie sprawia, że ​​budowanie relacji jest jeszcze silniejsze dla użytkowników, platformy i potencjalnie dla marek” Herszkowitz powiedział.

Podczas gdy Moja sztuczna inteligencja nie oferuje markom żadnych konkretnych korzyści — chociaż mogą pojawiać się przypadkowo w rozmowie, Herszkowitz dodano — wykorzystanie oferty w celu zwiększenia liczby odbiorców Snapchata może przyciągnąć nowych reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do młodszej grupy demograficznej. Marki coraz częściej szukały sposobów na wykorzystanie szumu związanego ze sztuczną inteligencją, w tym Mint Mobile, Snapple i Coca-Cola, przy czym ta ostatnia była pierwszym marketerem, który skorzystał z partnerstwa z Bain & Company i OpenAI. Jednak ostrzeżenie Federalnej Komisji Handlu w tym tygodniu ostrzegło marketerów przed nadgorliwymi twierdzeniami dotyczącymi sztucznej inteligencji, które mogą sprawić, że platformy takie jak Snapchat skupią się na podstawach.


Źródło