Czy rok 2023 stanie się znany jako rok handlu w dół?
![Czy rok 2023 stanie się znany jako rok handlu w dół?](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/03/iStock-Khanchit-Khirisutchalual.jpeg)
22 marca 2023 r
Nowe badania pokazują, że konsumenci rezygnują z tańszych produktów w wielu różnych kategoriach.
Z badania przeprowadzonego przez Adobe Analytics wynika, że w okresie od stycznia 2019 r. do lutego 2023 r. grupa tańszych towarów w 11 kategoriach produktów zyskała udział w rynku online kosztem droższych produktów. Firma Adobe śledziła zakupy odzieży, sprzętu AGD, książek, elektroniki użytkowej, mebli, artykułów spożywczych, dom i ogród, środki higieny osobistej, artykuły sportowe, narzędzia i zabawki.
CNN donosi, że handel trwał nadal, mimo że inflacja spadła w ostatnich miesiącach.
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/03/1679431150_360_W-jaki-sposob-sklepy-spozywcze-moga-poprawic-poziom-zapasow.jpg)
Według ustaleń Adobe efekt rosnących cen był najbardziej widoczny w przypadku zakupów spożywczych online. Najdroższy poziom artykułów spożywczych odnotował spadek udziału w zakupach z 24,5% w 2019 r. do 9% obecnie. Najniższy poziom odnotował wzrost udziału o 13 procent w tym samym okresie.
Nowe badanie przeprowadzone przez Circana, dawniej IRI i NPD Group, wykazało, że konsumenci zmniejszyli wydatki na produkty popularne podczas pandemii, kiedy federalne wydatki stymulacyjne włożyły więcej pieniędzy do ich kieszeni. Zakupy artykułów gospodarstwa domowego, alkoholu i technologii spadły, ponieważ wzrosły potrzeby, takie jak jedzenie w domu i opieka nad zwierzętami.
- Badania Circana pokazują, że kompromisy konsumenckie różnią się w zależności od segmentu rynku.
Millenialsi wydają więcej na jedzenie w domu i posiłki poza domem. Ograniczyli wydatki na tekstylia domowe, materiały biurowe i technologię. - Latynosi wydają o 17 procent więcej niż przeciętnie na usługi gastronomiczne i zwiększyli zakupy motoryzacyjne, kosmetyczne i obuwnicze. Dokonano cięć w alkoholu, majsterkowaniu i sportach zespołowych.
- Gospodarstwa domowe o wysokich dochodach nadal poświęcają się pielęgnacji samochodów, akcesoriom, kosmetykom i torebkom. Zakupy zdrowia i witamin są również znaczne. Cięcia nastąpiły w sprzęcie sportowym i grach wideo.
- Gospodarstwa domowe o niskich dochodach SNAP (Program pomocy żywieniowej) znacznie ograniczyły zakupy uznaniowe, ograniczając zakupy nieżywnościowe ponad trzykrotnie szybciej niż żywność i napoje.
Wydatki odbiorców SNAP prawdopodobnie pozostaną niskie po zakończeniu dopłat dla konsumentów o niskich dochodach przyznanych podczas pandemii. Świadczenia zostały obniżone o 90 dolarów miesięcznie dla przeciętnego odbiorcy, informuje The Guardian.
Według Urban Institute ubóstwo zmniejszyło się o 9,6 procent, a ubóstwo dzieci o 14 procent w stanach z dodatkowymi płatnościami.
PYTANIA DO DYSKUSJI: Dlaczego aktywność związana ze spadkami wydaje się rosnąć w tym samym czasie, gdy ceny spadają z najwyższych poziomów z zeszłego roku? W jaki sposób sprzedawcy detaliczni sprzedający produkty w kategoriach uznaniowych powinni radzić sobie w okresie, w którym większy odsetek zakupów konsumenckich koncentruje się na towarach niedyskrecyjnych?
„Dla wielu zjawisko spadku cen jest trendem opóźniającym się, ponieważ kupujący powoli godzą się ze zmniejszonymi oczekiwaniami trudniejszych gospodarek”.