Marketing

Czy rok 2023 stanie się znany jako rok handlu w dół?

  • 22 marca, 2023
  • 3 min read
Czy rok 2023 stanie się znany jako rok handlu w dół?


22 marca 2023 r

Nowe badania pokazują, że konsumenci rezygnują z tańszych produktów w wielu różnych kategoriach.

Z badania przeprowadzonego przez Adobe Analytics wynika, że ​​w okresie od stycznia 2019 r. do lutego 2023 r. grupa tańszych towarów w 11 kategoriach produktów zyskała udział w rynku online kosztem droższych produktów. Firma Adobe śledziła zakupy odzieży, sprzętu AGD, książek, elektroniki użytkowej, mebli, artykułów spożywczych, dom i ogród, środki higieny osobistej, artykuły sportowe, narzędzia i zabawki.

CNN donosi, że handel trwał nadal, mimo że inflacja spadła w ostatnich miesiącach.

Według ustaleń Adobe efekt rosnących cen był najbardziej widoczny w przypadku zakupów spożywczych online. Najdroższy poziom artykułów spożywczych odnotował spadek udziału w zakupach z 24,5% w 2019 r. do 9% obecnie. Najniższy poziom odnotował wzrost udziału o 13 procent w tym samym okresie.

Nowe badanie przeprowadzone przez Circana, dawniej IRI i NPD Group, wykazało, że konsumenci zmniejszyli wydatki na produkty popularne podczas pandemii, kiedy federalne wydatki stymulacyjne włożyły więcej pieniędzy do ich kieszeni. Zakupy artykułów gospodarstwa domowego, alkoholu i technologii spadły, ponieważ wzrosły potrzeby, takie jak jedzenie w domu i opieka nad zwierzętami.

  • Badania Circana pokazują, że kompromisy konsumenckie różnią się w zależności od segmentu rynku.
    Millenialsi wydają więcej na jedzenie w domu i posiłki poza domem. Ograniczyli wydatki na tekstylia domowe, materiały biurowe i technologię.
  • Latynosi wydają o 17 procent więcej niż przeciętnie na usługi gastronomiczne i zwiększyli zakupy motoryzacyjne, kosmetyczne i obuwnicze. Dokonano cięć w alkoholu, majsterkowaniu i sportach zespołowych.
  • Gospodarstwa domowe o wysokich dochodach nadal poświęcają się pielęgnacji samochodów, akcesoriom, kosmetykom i torebkom. Zakupy zdrowia i witamin są również znaczne. Cięcia nastąpiły w sprzęcie sportowym i grach wideo.
  • Gospodarstwa domowe o niskich dochodach SNAP (Program pomocy żywieniowej) znacznie ograniczyły zakupy uznaniowe, ograniczając zakupy nieżywnościowe ponad trzykrotnie szybciej niż żywność i napoje.
Warto przeczytać!  Dotacje pomagają studentom Saginaw Valley State University w zakładaniu firm

Wydatki odbiorców SNAP prawdopodobnie pozostaną niskie po zakończeniu dopłat dla konsumentów o niskich dochodach przyznanych podczas pandemii. Świadczenia zostały obniżone o 90 dolarów miesięcznie dla przeciętnego odbiorcy, informuje The Guardian.

Według Urban Institute ubóstwo zmniejszyło się o 9,6 procent, a ubóstwo dzieci o 14 procent w stanach z dodatkowymi płatnościami.

PYTANIA DO DYSKUSJI: Dlaczego aktywność związana ze spadkami wydaje się rosnąć w tym samym czasie, gdy ceny spadają z najwyższych poziomów z zeszłego roku? W jaki sposób sprzedawcy detaliczni sprzedający produkty w kategoriach uznaniowych powinni radzić sobie w okresie, w którym większy odsetek zakupów konsumenckich koncentruje się na towarach niedyskrecyjnych?

wpDiscuz


Źródło