Marketing

Czy rok 2023 to rok, w którym sztuczna inteligencja stanie się częścią „dlaczego” każdego sprzedawcy detalicznego?

  • 23 stycznia, 2023
  • 5 min read
Czy rok 2023 to rok, w którym sztuczna inteligencja stanie się częścią „dlaczego” każdego sprzedawcy detalicznego?


Wraz z uruchomieniem przez Open AI najnowszej iteracji ChatGPT, która rozdmuchała nasze kanały LinkedIn i wywołała spekulacje wśród społeczności sprzedawców detalicznych, podczas gdy twórcy wymyślają fantastyczne kolaboracje z markami przy pomocy sztucznej inteligencji Midjourney (bota czatu tworzącego obrazy z opisów tekstowych) – jasne jest, że AI (sztuczna inteligencja) jest ponownie popularnym tematem w branży e-commerce.

Definiowanie sztucznej inteligencji

Ale czym jest sztuczna inteligencja? I dlaczego teraz, bardziej niż kiedykolwiek, detaliści powinni zwracać na to uwagę?

Kogo lepiej zapytać niż samą sztuczną inteligencję? Według ChatGPT sztuczna inteligencja (AI) odnosi się do symulacji ludzkiej inteligencji w maszynach zaprogramowanych do myślenia i uczenia się jak ludzie. „Może to obejmować takie zadania, jak rozumienie języka naturalnego, rozpoznawanie obrazów, podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów.

„Detaliści powinni zwracać uwagę na sztuczną inteligencję, ponieważ może ona pomóc im ulepszyć różne aspekty ich działalności, takie jak:

  • Personalizacja: sztuczna inteligencja może pomóc sprzedawcom detalicznym spersonalizować zakupy dla swoich klientów, polecając produkty na podstawie ich przeglądania i historii zakupów.
  • Zarządzanie zapasami: sztuczna inteligencja może pomóc detalistom w przewidywaniu popytu na produkty i odpowiednim zarządzaniu zapasami, pomagając zmniejszyć ilość odpadów i zwiększyć wydajność.
  • Ceny: sztuczna inteligencja może pomóc detalistom w optymalizacji cen poprzez analizę trendów rynkowych i danych konkurencji.
  • Obsługa klienta: chatboty oparte na sztucznej inteligencji mogą zapewniać całodobową obsługę klienta, pomagając zwiększyć satysfakcję i lojalność klientów.
  • Wykrywanie oszustw: Sztuczna inteligencja może pomóc detalistom wykrywać nieuczciwe transakcje i zapobiegać im, pomagając chronić ich przychody i reputację.
Warto przeczytać!  „Ear Up Plus” wsparł 18 niezależnych zespołów muzycznych, aby poszerzyć spektrum muzyczne w Hongkongu | Wiadomości z Tajwanu

„Ogólnie rzecz biorąc, sprzedawcy detaliczni, którzy inwestują w sztuczną inteligencję, mogą zyskać przewagę konkurencyjną, usprawniając swoją działalność i zapewniając lepszą obsługę klienta”.

Sam bym tego lepiej nie ujął, AI.

AI: stwarzać problemy czy je rozwiązywać?

Tak więc, chociaż sztuczna inteligencja może być nieco stronnicza, istnieje oczywisty powód inwestowania w sztuczną inteligencję, aby rozwiązywać problemy zarówno kupujących, jak i marek. Nic dziwnego, że personalizacja znalazła się na szczycie listy. Aby spojrzeć na problem z bardziej ludzkiego punktu widzenia, poprosiliśmy Bretta Gronowa, założyciela i prezesa firmy Systema AI zajmującej się personalizacją opartej na sztucznej inteligencji, o wypowiedzenie się.

„AI nie powinna być postrzegana jako abstrakcyjna koncepcja mająca nas podporządkować. W rzeczywistości jest to po prostu potężna technologia zaprojektowana w celu zwiększenia i zwiększenia możliwości” — powiedział Gronow. „Na przykład zestaw narzędzi personalizacyjnych Systemy został zaprojektowany w celu wykorzystania autonomicznej sztucznej inteligencji do rozwiązywania złożonych problemów, które wyszły na jaw wraz z radykalnym wzrostem wykorzystania e-commerce podczas pandemii”.

Wszyscy wiemy, że prawdziwa personalizacja poprawia wrażenia kupujących, zarówno dla sprzedawcy, który może tracić czas na ręczne metody merchandisingu, jak i dla kupującego, który szybko znajduje odpowiednie produkty. Jednak w przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań personalizacyjnych, Systema zaspokaja potrzeby anonimowych klientów w zakresie spersonalizowanych doświadczeń e-commerce. To w rzeczywistości największa kohorta klientów internetowych.

Warto przeczytać!  Jak 4 zasady marketingu mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy (2023)

Ponieważ około 77 procent kupujących online pozostaje anonimowych podczas zakupów online (tj. bez plików cookie, bez logowania itp.) oraz dodatkowa presja ze strony zwiększonych przepisów dotyczących prywatności, utrudniających uzyskanie danych własnych, sztuczna inteligencja Systemy jest w stanie odczytać i natychmiast zareagować do zachowania zakupowego kupującego w trakcie sesji, obsługi genomiki behawioralnej klienta i treści, które są dla niego najbardziej interesujące. Rekomendacje są oceniane na podstawie wymiarów związanych z produktem i zachowaniami użytkowników, takich jak przetwarzanie języka naturalnego w zapytaniach wyszukiwania oraz czynników statystycznych, takich jak wiek i płeć, w celu personalizacji wyników. Cudem sztucznej inteligencji jest to, że wciąż się uczy i ulepsza, optymalizując przy każdej interakcji i zapewniając coraz większy zwrot z inwestycji zarówno dla marki, jak i dla klienta końcowego”.

Czy detaliści powinni się martwić, że sztuczna inteligencja pozbawi ich pracy?

Gronow mówi, że kluczowe jest świadome działanie w przeciwieństwie do bezwładności. „AI nie sprawi, że Twoja rola stanie się zbędna, ale ludzie korzystający ze sztucznej inteligencji tak. Wraz z rosnącymi kosztami nabycia, inflacją i możliwym pogorszeniem klimatu gospodarczego w tym roku, menedżerowie e-commerce i marketerzy będą musieli bardziej rozważyć swoje wydatki na reklamę i budżet technologiczny. Zamiast identyfikować się ze strachem przed nieznanym, marki powinny spędzać czas na badaniu, ocenie i doskonaleniu autentycznych rozwiązań AI, takich jak Systema, które mogą obniżyć koszty operacyjne, zautomatyzować ręczne zadania i procesy, cofnąć czas i poprawić nasze wyniki komercyjne ”.

Warto przeczytać!  Jak dystrybutor produktów przemysłowych przemawia do klientów, którzy stawiają przede wszystkim na technologię cyfrową

ChatGPT miał podobną odpowiedź: „Sprzedawcy detaliczni nie powinni się martwić, że sztuczna inteligencja odbierze im pracę, ale raczej, że zmieni charakter wykonywanej przez nich pracy. Sztuczna inteligencja może zautomatyzować niektóre zadania i sprawić, że niektóre zawody staną się przestarzałe, ale może też tworzyć nowe miejsca pracy i możliwości”.

Czy zatem rok 2023 będzie rokiem, w którym spróbujesz sztucznej inteligencji?

W roku, w którym trudności gospodarcze napędzają niepewność, przyjęcie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w stosie technologicznym i miksie marketingowym tylko zwiększy wydajność i obniży koszty ogólne, aby pomóc detalistom zachować konkurencyjność i zwiększyć bazę przychodów.

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Systema AI może pomóc w tworzeniu doświadczeń e-commerce, które konwertują anonimowych kupujących, odwiedź naszą stronę internetową.


Źródło