Marketing

Czy Snap poradzi sobie jako firma AR?

  • 27 stycznia, 2023
  • 6 min read
Czy Snap poradzi sobie jako firma AR?


Chociaż w przeszłości Snap pozostawał w tyle za konkurencją społecznościową, platforma ma teraz na celu wzmocnienie swojej działalności dzięki skupieniu się na rzeczywistości rozszerzonej – elementowi, który stale ulepsza. Niektórzy twierdzą, że ta wciągająca treść może pomóc platformie pozostać w kontakcie z młodymi odbiorcami i wyjść poza tradycyjne reklamy w mediach społecznościowych.

W ostatnich latach Snap coraz bardziej koncentrował się na swoich wysiłkach związanych z AR. Ale prawdziwym pytaniem, przed którym stoi teraz firma, jest to, czy dodanie elementów AR do jej platformy pomoże jej w dalszym rozwoju w obliczu konkurencji i niepewności.

Być może konieczne jest, aby Snap przestawił się na AR, podobnie jak Meta, rodzic Facebooka i Instagrama, który ostatecznie musiał zdywersyfikować swój spowalniający biznes w mediach społecznościowych. Ponadto pojawiły się wyzwania zarówno dla firmy, jak i dla całej branży. W zeszłym roku Snap stracił kluczowego kierownictwo w branży reklamowej, które zostało pozyskane przez Netflix, aby poprowadził biznes reklamowy streamera, podczas gdy firma zwolniła 20% pracowników w ramach poważnej restrukturyzacji.

Eksperci uważają, że istnieje coraz więcej przypadków wykorzystania AR do angażowania ludzi, co może stanowić ścieżkę powrotu do wzrostu dla Snap. Niektórzy marketerzy testują AR jako łatwy sposób na eksperymentowanie z metawersem, który może przyciągnąć młodszych odbiorców. Wskazują również, że zdolność Snap do szybkiego wdrażania i aktualizowania tego typu funkcji sprawia, że ​​aplikacja jest bardziej atrakcyjna niż inne.

„Na arenie społecznościowej nękanej chaosem Snap jest stałym, niezawodnym partnerem” — powiedział Ben James, dyrektor ds. innowacji w agencji GALE zajmującej się mediami opartymi na danych. „Chociaż branża nie zawsze ceni stabilność w porównaniu z nową, błyszczącą rzeczą, Snap koncentruje się na tym [in AR] co odróżnia je od konkurencji”.

Warto przeczytać!  Nadzór wideo IP w RPA i rynek Vsaas pod...

Potencjał wzrostu reklamy

Nawet gdy giganci mediów społecznościowych doświadczyli pierwszych spadków przychodów z powodu niepewności w gospodarce i miękkości w sektorze reklamowym, Snap wyprzedził niektórych konkurentów i odnotował stały wzrost swojego portalu reklamowego. Na przykład Snap w ostatnim kwartale zaczął przyciągać większy ruch do swojego portalu reklamowego w październiku, gdy ruch na Twitterze spadł.

Konkretnie, ruch do portalu reklamowego Twittera, który różni się od aktywności na platformie, spadł o 19% rok do roku w październiku ubiegłego roku, podczas gdy ruch do portalu reklamowego Snapa wzrósł o 47% rok do roku, zgodnie z platformą wywiadowczą Likeweb. Ruch do subdomeny Snap w celu kupowania reklam również wzrósł o 163% w październiku ubiegłego roku, ponieważ szef Tesli, Elon Musk, kontynuował przejęcie Twittera.

Ponieważ organy regulacyjne wciąż dążą do zakazów TikTok, aplikacji Meta stagnacja wzrostu liczby użytkowników i niepewna przyszłość Twittera po przejęciu Muska, Snap może skorzystać na wyzwaniach rywali. Opierając się na zarobkach w trzecim kwartale 2022 r., przychody Snapa wzrosły o stosunkowo skromne 5,7% rok do roku do łącznej kwoty 1,13 miliarda dolarów, przy dziennym wzroście liczby aktywnych użytkowników o 19% rok do roku, osiągając 363 miliony. Ale nawet jeśli Snap wyróżnia się jako lider w AR, zwrot z tych inwestycji prawdopodobnie minie wiele lat. Oczekuje się, że Snap przedstawi swoje wyniki za IV kwartał 2022 r. 31 stycznia.

Warto przeczytać!  Boom na rynku usług wyceny aktywów ze wskaźnikiem CAGR +10% do 2030 r. Najważniejsi gracze –Roma Group, CBRE Group, Taiwan-Valuer

Jednak, jak wyjaśnili dyrektorzy agencji, AR może pomóc Snapowi przyciągnąć młodszych użytkowników i pozwolić markom wypróbować inne formy reklam społecznościowych na platformie. „Potencjał Snap do tworzenia takich doświadczeń, w połączeniu z możliwościami handlowymi, dałby im różne sposoby dodawania wartości do młodych odbiorców” – powiedział James Townsend, globalny dyrektor generalny Stagwell Brand Performance Network.

Ponadto niektóre treści AR mogą mieć przewagę nad innymi formami reklamy, powiedział James Addlestone, dyrektor ds. strategii w agencji marketingu wydajności Journey Further.

„Egzekucje AR zazwyczaj wymagają, aby marka lub wyróżniające się zasoby tej marki były stale obecne w całym doświadczeniu, zapewniając znaczące korzyści dla dobrze wykonanego AR w porównaniu z, powiedzmy, statyczną reklamą społecznościową lub wyświetlaczem cyfrowym, gdzie uwaga jest szczególnie niska i późniejsza pamięć marki jest słaba” – dodał Addlestone.

Snap nie odpowiedział na prośbę o komentarz. Jednak firma podała w grudniu 2022 r., że jej użytkownicy ogólnie korzystali z doświadczeń AR średnio 6 miliardów razy dziennie.

Potencjał AR poza rozrywką

Podczas gdy obecnie większość funkcji AR służy rozrywce — na przykład do zmiany wyglądu i wypróbowywania nowych modów — eksperci twierdzą, że jest miejsce na więcej zastosowań biznesowych. Ben Ducker, wykonawczy dyrektor kreatywny w Journey Further, wspomniał, że funkcje AR Snapa umożliwiają platformie skupienie się na przykład na handlu społecznościowym.

Warto przeczytać!  To był rok dla Meta, Marketing & Advertising News, ET BrandEquity

„Wszyscy otrzymaliśmy mebel lub ubranie, które nie przypominają tego statycznego obrazu na stronie internetowej” – powiedział Ducker. „Przyszła moc AR w tej przestrzeni jest ogromna i ekscytująca i pozwoli na nowe techniki reklamy produktów. Dawno minęły czasy fotografii katalogowej”.

Addlestone dodał, że chociaż Snap nie jest obecnie częścią „standardowej” mieszanki marketingowej, tak jak właściwości Meta i Google, Snap może ostatecznie przyciągnąć większą część budżetów.

„Snap i AR ogólnie są postrzegane jako oparte na wyczynach kaskaderskich, świadomość na szczycie lejka, ale widzimy, że przesuwanie się w kierunku produktów i działań na dole lejka bardziej idzie naprzód”, powiedział Addlestone.

Tym, co daje Snapowi przewagę, jest to, że zachowanie użytkownika związane z interakcją z AR już „dzieje się na dużą skalę w Snap”, dodał Addlestone. „Możemy spodziewać się, że więcej marek zaadoptuje AR jako część swoich szerszych planów marketingowych, wykraczających poza tylko społecznościowe. To będzie klucz do sukcesu Snap w nadchodzącym roku” — powiedział Addlestone.

Snap powiedział w zeszłym roku, że ma ponad 300 000 twórców i zespołów programistów na całym świecie, którzy stworzyli około 3 miliony soczewek AR, nazwa dla doświadczeń AR platformy, które obejmują gry, zakupy i inne interaktywne treści. Snap eksperymentuje również z niewielką grupą twórców i programistów, aby tworzyć obiektywy z produktami cyfrowymi, przedmiotami AR i narzędziami, które zostaną wprowadzone na wybranych rynkach w przyszłości.


Źródło