Biznes

Czy strata Amazona w wysokości 6000 cr w Indiach nie pachnie drapieżnymi cenami, pyta Piyush Goyal

  • 22 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Czy strata Amazona w wysokości 6000 cr w Indiach nie pachnie drapieżnymi cenami, pyta Piyush Goyal


Jak powiedział minister handlu i przemysłu Piyush Goyal, duże firmy zajmujące się sprzedażą internetową mogą stosować drapieżne ceny, co nie jest korzystne dla kraju, w którym jest około 100 milionów małych sprzedawców detalicznych, zarówno w miastach, jak i na obszarach wiejskich, i którzy muszą być chronieni przed zakłóceniami.

Wspominając o stratach giganta e-commerce Amazon w Indiach wynoszących 6000 crore rupii, Goyal zasugerował, że istnieje prawdopodobieństwo stosowania drapieżnych cen.

„Jeśli poniosłeś stratę ₹6000 crore w ciągu roku, czy to nie pachnie drapieżnym cennikiem dla któregoś z was? Skąd wzięła się ta strata?” – powiedział minister podczas prezentacji raportu „Net Impact of E-Commerce on Employment and Consumer Welfare in India”, opracowanego przez Pahle India Foundation.

Minister powiedział, że rola handlu elektronicznego w gospodarce Indii musi zostać poddana starannej ocenie i skoncentrowana na obywatelach, aby zagwarantować, że nie dojdzie do zakłóceń społecznych, które mogą dotknąć około 100 milionów małych sprzedawców detalicznych w całym kraju.

  • Przeczytaj także: Amazon współpracuje z agencjami rządowymi, aby zwiększyć eksport MŚP w Indiach: dyrektor Bhupen Wakankar

Krajowa polityka handlu elektronicznego, zawierająca propozycje zwiększenia infrastruktury cyfrowej i eksportu handlu elektronicznego, a także rozwiązania problemów regulacyjnych, takich jak drapieżne ceny, jest „prawie gotowa” i czeka na akceptację na „najwyższym szczeblu” – powiedział urzędnik linia biznesowaRząd pracuje nad tą polityką od 2018 r., a pierwszy projekt udostępniono w 2019 r., ale nie podjęto jeszcze żadnej decyzji w tej sprawie z powodu różnych grup interesów opowiadających się za różnymi liniami.

„Nie zaprzeczam, że e-commerce ma swoją rolę. Ale musimy ostrożnie i uważnie zastanowić się, jaka jest ta rola? Jak ta rola może być bardziej zorganizowana. Czy drapieżne ceny są dobre dla kraju?” powiedział Goyal.

Minister powiedział, że gdy duże firmy handlu internetowego ogłaszają duże inwestycje w kraju, robią to głównie po to, aby rozliczyć ogromne straty, jakie ponoszą. „Kiedy Amazon mówi, że zainwestuje miliard dolarów w kraju, zapominamy o ukrytej historii, że miliard dolarów nie trafi na żadną świetną usługę ani żadną świetną inwestycję wspierającą indyjską gospodarkę. Ponieśli stratę w wysokości miliarda dolarów w swoim bilansie i muszą pokryć tę stratę” – powiedział.

Omijanie zasad B2B

Podkreślił ponadto, że takie platformy e-commerce nie mogą legalnie zawierać transakcji między przedsiębiorstwami a konsumentami, ale starają się obchodzić te ograniczenia.

„Platformy e-commerce, prawnie rzecz biorąc, nie mogą prowadzić działalności typu business-to-consumer. Tworzą podmioty, w których Hindusi przyczyniają się do tworzenia tych podmiotów, niestety. Potem zostają złapani, więc zaczynają zamykać te podmioty, to jest druga część historii. Ale przekierowują cały biznes przez podmiot, aby pokazać, że jest to B2B, ale rzeczywistość jest taka, że ​​wszyscy kupujecie na tych platformach. Jak kupujecie? B2C nie jest dozwolone, jak oni to robią? Czy to nie powinno być powodem do zmartwień dla nas wszystkich?” powiedział Goyal

Minister zauważył, że w ciągu najbliższej dekady połowa rynku indyjskiego może stać się częścią sieci handlu elektronicznego, co jest „kwestią budzącą obawy”.

W szerszym kontekście e-commerce Goyal zaproponował bezstronną i opartą na danych analizę jego wpływu. Porównując z krajami zachodnimi, zauważył spadek liczby tradycyjnych sklepów „mam i tata” w krajach takich jak USA i Europa z powodu wzrostu e-commerce. Podkreślił, że Szwajcaria ma ostrożne podejście do e-commerce.

Minister wyraził zaniepokojenie wpływem handlu elektronicznego na lokalne przedsiębiorstwa i zatrudnienie, zwłaszcza w takich sektorach jak apteki i warsztaty naprawy telefonów komórkowych.




Źródło

Warto przeczytać!  Duże utrudnienia w terminalu kontenerowym CITPL w porcie Chennai wpływają na ruch kontenerów