WordPress

Czy WordPress jest dobry dla handlu elektronicznego? (Plusy i minusy)

  • 13 lutego, 2024
  • 11 min read
Czy WordPress jest dobry dla handlu elektronicznego?  (Plusy i minusy)


Zastanawiasz się, czy WordPress jest dobry dla eCommerce i jakie są jego zalety i wady?

WordPress to najpopularniejsza platforma do tworzenia stron internetowych i jest najczęściej polecaną platformą do rozpoczęcia działalności eCommerce.

W tym artykule sprawdzimy, czy WordPress jest dobry dla handlu elektronicznego oraz jakie są zalety i wady jego używania.

Czy WordPress jest dobry dla handlu elektronicznego?

Dlaczego warto używać WordPressa w handlu elektronicznym?

WordPress to najpopularniejszy na świecie kreator stron internetowych, obsługujący ponad 43,1% wszystkich stron internetowych. Duża liczba tych witryn to sklepy e-commerce.

Udział w rynku WordPressa

Ogromna popularność WordPressa sprawia, że ​​jest to najbardziej polecana platforma eCommerce do rozpoczęcia działalności.

Oto niektóre z najbardziej przekonujących powodów używania WordPressa w handlu elektronicznym:

  • Wolność – Jesteś właścicielem swojego sklepu eCommerce i żadna strona trzecia nie kontroluje sposobu jego prowadzenia.
  • Ogromna społeczność – Korzystając z WordPressa, stajesz się częścią ogromnej internetowej społeczności właścicieli firm prowadzących swoje biznesy na WordPressie.
  • Szersza dostępność – WordPress obsługuje więcej bramek płatniczych niż jakakolwiek inna platforma eCommerce. Obsługuje także wielojęzyczne sklepy eCommerce w większości walut i lokalizacji.
  • Hakowanie wzrostu – Będąc najpopularniejszym rozwiązaniem, posiada integrację z większością narzędzi marketingowych i hakerskich, których możesz potrzebować. Dzięki temu z czasem możesz bardzo łatwo rozwijać swój biznes eCommerce.

Aby uzyskać więcej informacji, przejrzyj naszą pełną recenzję WordPressa, aby uzyskać bardziej szczegółowe omówienie jego zalet i wad.

Jakie są zalety i wady używania WordPressa w handlu elektronicznym?

Plusy i minusy używania WordPressa w handlu elektronicznym

Jak w przypadku każdej decyzji biznesowej, warto rozważyć zalety i wady używania WordPressa jako platformy eCommerce.

Przyjrzyjmy się niektórym z najważniejszych zalet i wad używania WordPressa w Twojej firmie eCommerce.

Plusy używania WordPressa w handlu elektronicznym:

1. WordPress jest bezpłatny

Oprogramowanie WordPress jest dostępne bezpłatnie. Możesz go pobrać, dostosować i używać w dowolnym miejscu.

Nadal będziesz musiał zapłacić za hosting eCommerce, nazwę domeny i dodatki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym wyjaśnieniu, dlaczego WordPress jest darmowy, jakie są koszty i jaki jest prawdziwy haczyk.

2. Zero opłat transakcyjnych

W przeciwieństwie do większości innych platform eCommerce, WordPress nie pobiera opłat za transakcje. Jedyne opłaty, jakie płacisz za transakcje, pobierasz od swojego dostawcy usług płatniczych (Stripe, PayPal itp.) i Twojego banku.

3. Kontrolujesz koszty

Dzięki WordPress masz kontrolę nad kosztami. Możesz wybrać usługę hostingową, dodatki premium i narzędzia marketingowe.

Dzięki tej swobodzie oszczędzasz mnóstwo pieniędzy na start, które możesz następnie zainwestować w rozwój swojej firmy i zwiększenie sprzedaży. Więcej szczegółów znajdziesz w naszym artykule na temat kosztów budowy witryny eCommerce.

4. Tysiące wtyczek

WordPress ma ponad 59 000 darmowych wtyczek. Pomyśl o wtyczkach jak o aplikacjach dla Twojej witryny eCommerce. Możesz ją zainstalować, jeśli potrzebujesz określonej funkcji, np. dodania formularza kontaktowego lub dostosowania obsługi koszyka.

Przy tak dużym wyborze możesz dodać prawie każdą funkcję do swojego sklepu eCommerce za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Aby uzyskać inspirację, przejrzyj nasz wybór najlepszych wtyczek eCommerce do WordPress.

Warto przeczytać!  Ładowanie skryptu z zależnością powoduje zwolnienie zależności innego skryptu

5. Niezliczone bramki płatnicze

WordPress obsługuje wszystkie popularne bramki płatnicze, takie jak Stripe, PayPal, Authorize.net i inne. Obsługuje także mniej znane usługi płatnicze i niezliczoną liczbę regionalnych dostawców usług płatniczych.

Akceptowanie płatności online za pomocą WordPress jest łatwiejsze niż jakakolwiek inna platforma eCommerce na rynku.

6. Tysiące motywów i stylów

WordPress zawiera tysiące motywów (szablonów projektów). Możesz z łatwością dostosować projekt swojej witryny eCommerce do swoich upodobań.

Ponadto jest wyposażony w narzędzia do tworzenia stron typu „przeciągnij i upuść”, takie jak SeedProd i Thrive Architect. Narzędzia te pozwalają łatwo projektować strony docelowe produktów, strony sklepów i nie tylko.

7. Nielimitowane produkty i sprzedaż

Możesz dodać dowolną liczbę produktów do swojej witryny i dokonać jak największej sprzedaży. W przeciwieństwie do wielu innych platform eCommerce, WordPress nie ogranicza Cię do określonej liczby produktów lub sprzedaży.

8. Jesteś właścicielem swojej witryny internetowej i ją kontrolujesz

Wiele internetowych platform eCommerce ma warunki, które pozwalają im zamknąć Twoją witrynę eCommerce w dowolnym momencie, z powodu lub bez. Mogą przechowywać Twoje dane i wszelkie nieprzetworzone transakcje.

Dzięki WordPress jesteś właścicielem i kontrolujesz swoją witrynę. Nawet jeśli w rzadkich przypadkach firma hostingowa zamknie Twoje konto, możesz łatwo skorzystać z kopii zapasowej, aby przenieść swoją witrynę do innej firmy hostingowej. Jesteś właścicielem wszystkich swoich danych, transakcji i płatności.

Wady korzystania z WordPressa w handlu elektronicznym

Jak dotąd omówiliśmy zalety korzystania z WordPressa i jest ich mnóstwo.

WordPress ma jednak także swoje wady i warto o nich pamiętać.

1. Wymaga niewielkiej krzywej uczenia się

WordPress wymaga lekkiej nauki. Jak każde nowe oprogramowanie, którego używasz w swojej firmie, musisz zapoznać się z WordPressem i jego działaniem.

Na szczęście WPBeginner Cię zapewnił. Mamy bezpłatne samouczki wideo dotyczące WordPressa krok po kroku, przygotowane specjalnie dla początkujących użytkowników WordPressa. Dzięki tym kursom szybciej nabędziesz prędkość.

Większość początkujących, którzy rozpoczynają działalność na WordPressie, po odrobinie praktycznej praktyki szybko przechodzi do użytkowników na poziomie zaawansowanym.

2. Zarządzasz aktualizacjami oprogramowania i kopiami zapasowymi

Jak każde oprogramowanie lub aplikacja, WordPress regularnie publikuje aktualizacje. Jako właściciel witryny jesteś odpowiedzialny za zainstalowanie tych aktualizacji, aby zapewnić bezpieczeństwo witryny i dostęp do najnowszych funkcji.

Instalowanie aktualizacji w WordPressie jest tak samo łatwe, jak na telefonie lub komputerze. Otrzymasz powiadomienie o nowej wersji, a następnie wystarczy kliknąć przycisk, aby ją zainstalować.

Z łatwością aktualizuj WordPressa

Podobnie jesteś również odpowiedzialny za przechowywanie kopii zapasowych swojej witryny. Dzięki temu z łatwością przeniesiesz swoją witrynę, zabezpieczysz swoje dane, czy też przywrócisz je w przypadku awarii hostingu.

Warto przeczytać!  tworzenie wtyczek - WP REST API domyślnie buforuje odpowiedzi API?

Na szczęście istnieją doskonałe wtyczki do tworzenia kopii zapasowych dla WordPressa, takie jak Duplicator Pro. Po prawidłowej konfiguracji będzie automatycznie tworzyć regularne kopie zapasowe i przechowywać je w chmurze.

Pomoże Ci także przywrócić witrynę za pomocą kilku kliknięć lub w razie potrzeby przenieść ją do innej firmy hostingowej.

3. Skalowalność może zwiększać koszty

Zalecamy, aby wszystkie nowe firmy rozpoczęły od taniego planu hostingowego od firm takich jak Bluehost i Hostinger.

W przeciwieństwie do innych platform eCommerce, ta elastyczność pomaga zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy na początku działalności.

Jednak w miarę rozwoju Twojej firmy Twoja witryna będzie potrzebować więcej zasobów serwera. Będziesz musiał przejść na zarządzaną usługę hostingową, taką jak SiteGround lub WP Engine.

To zwiększy Twoje koszty. Jednak zaletą jest to, że Twoja firma będzie teraz mogła sobie pozwolić na te dodatkowe koszty i nadal będzie tańsza niż inni dostawcy usług eCommerce.

4. Jesteś odpowiedzialny za bezpieczeństwo

Podobnie jak aktualizacje i kopie zapasowe, jesteś odpowiedzialny za bezpieczeństwo swojej witryny.

Może to wydawać się nieco trudne, ale na szczęście wiele firm hostingowych WordPress podejmuje również doskonałe środki w celu ochrony witryn hostowanych na ich serwerach przed złośliwymi atakami.

Dodatkowo możesz zainstalować darmowy Cloudflare CDN, aby chronić swoją witrynę lub skorzystać z wtyczki zabezpieczającej WordPress, takiej jak Sucuri.

Zarówno Cloudflare, jak i Sucuri zapewniają zaporę sieciową, która blokuje złośliwy ruch jeszcze zanim dotrze on do Twojej witryny.

Jakie rozwiązania e-commerce są dostępne w WordPress?

Opcje handlu elektronicznego w WordPressie

Porównując platformy eCommerce, zauważysz, że niektóre z nich są dobre do sprzedaży określonych typów produktów, a inne nie tak dobrze.

Na przykład Shopify świetnie nadaje się do sprzedaży produktów fizycznych wymagających wysyłki, ale nie do sprzedaży kursów online.

Dla porównania, WordPress jest jedyną platformą eCommerce, która jest równie świetna do sprzedaży wszelkiego rodzaju produktów i usług za pomocą potężnych dodatków.

Oto niektóre z najlepszych rozwiązań eCommerce, których możesz używać z WordPress, w zależności od Twojej firmy.

  • WooCommerce – Dostępny jako bezpłatna wtyczka WordPress, WooCommerce jest platformą eCommerce nr 1 na świecie. Pozwala na utworzenie dowolnego rodzaju sklepu internetowego i może być używany do sprzedaży towarów fizycznych, a także produktów cyfrowych.
  • MemberPress — potężne rozwiązanie eCommerce, które pomaga sprzedawać produkty oparte na subskrypcji, takie jak kursy online, treści premium, witryna internetowa pay-per-view, członkostwo dla społeczności i nie tylko.
  • Łatwe pobieranie cyfrowe – stworzone specjalnie do sprzedaży produktów cyfrowych, takich jak oprogramowanie, e-booki, muzyka, grafika cyfrowa i nie tylko.
  • WP Simple Pay – Sprzedajesz garść produktów lub usług? WP Simple Pay ułatwia akceptowanie płatności online bez konieczności używania wtyczki koszyka na Twojej stronie internetowej.
  • Płatności WP Forms – umożliwia akceptowanie płatności online poprzez tworzenie własnych, niestandardowych formularzy płatności. Idealny do sprzedaży pojedynczych produktów, usług, rezerwacji online i nie tylko.
Warto przeczytać!  rest api — Ustaw obowiązkową autoryzację na trasach niestandardowych

Jak WordPress wypada w porównaniu z innymi platformami e-commerce?

WordPress porównuje łeb w łeb ze wszystkimi najlepszymi platformami eCommerce i przewyższa je pod względem elastyczności, opłacalności i szerszej dostępności.

Co WordPress robi lepiej niż inne platformy e-commerce?

  • WordPress lepiej oszczędza koszty przy rozpoczynaniu działalności eCommerce. Możesz zacząć od absolutnego minimum i płacić tylko za narzędzia/usługi, których potrzebujesz.
  • WordPress nie pobiera opłat za pojedyncze transakcje. Ułatwia to stworzenie zrównoważonego biznesplanu zapewniającego rozwój w dłuższej perspektywie.
  • Nie ogranicza to liczby produktów ani sprzedaży, jakie możesz zrealizować. Wiele najlepszych platform eCommerce zmusi Cię do uaktualnienia planu po osiągnięciu określonego progu produktów lub sprzedaży.
  • Jesteś właścicielem całej swojej witryny internetowej i jej danych i możesz przenieść ją na dowolną inną platformę hostingową lub rozwiązanie eCommerce, kiedy tego potrzebujesz.

Aby uzyskać szczegółowe informacje, spójrz na te porównania z poszczególnymi platformami.

Jak rozpocząć działalność e-commerce za pomocą WordPress?

Aby rozpocząć działalność e-commerce za pomocą WordPressa, musisz stworzyć witrynę internetową WordPress.

Dostępne są dwa typy WordPressa.

Po pierwsze, jest WordPress.org, czyli oprogramowanie WordPress, o którym mówiliśmy w tym artykule i które polecamy. Następnie jest WordPress.com, który jest hostowaną platformą internetową, taką jak Wix lub Squarespace. Aby uzyskać szczegółowe informacje, zobacz nasz artykuł na temat WordPress.com kontra WordPress.org.

Aby rozpocząć korzystanie z WordPress.org, będziesz potrzebować konta hostingowego i nazwy domeny.

Zwykle ceny początkowych planów hostingowych zaczynają się od 7,99 USD miesięcznie (zwykle płatne rocznie), a nazwa domeny kosztuje około 16,99 USD rocznie.

Na szczęście Bluehost zgodził się zaoferować użytkownikom WPBeginner hojne zniżki na hosting z bezpłatną nazwą domeny. Zasadniczo możesz zacząć za 2,75 USD miesięcznie.

Ale jak wspomnieliśmy wcześniej, korzystanie z WordPressa daje wiele możliwości wyboru. Możesz także zacząć od Hostingera lub dowolnej z tych najlepszych firm hostingowych WordPress.

Jeśli zarejestrujesz się w Bluehost, automatycznie zainstaluje on dla Ciebie WordPress. Wszystkie inne firmy hostingowe oferują również instalator WordPress jednym kliknięciem, który znajdziesz na swoim koncie hostingowym.

Potrzebujesz więcej pomocy? Postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem krok po kroku dotyczącym instalacji WordPressa dla początkujących.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł wyjaśnić, czy WordPress jest dobry dla handlu elektronicznego oraz jego zalety i wady. Możesz także zapoznać się z naszym przewodnikiem użyj automatyzacji, aby zwiększyć sprzedaż WooCommerce lub zapoznaj się z tymi praktycznymi wskazówkami, jak rozwijać swój biznes online.

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube, aby zapoznać się z samouczkami wideo WordPress. Można nas znaleźć także na Świergot i Facebooku.




Źródło