Marketing

Czym są platformy atrybucji marketingowej i zarządzania wydajnością?

  • 2 sierpnia, 2023
  • 5 min read
Czym są platformy atrybucji marketingowej i zarządzania wydajnością?


Jednym z największych wyzwań marketingu jest udowodnienie zwrotu z inwestycji. Platformy atrybucji marketingowej i zarządzania wydajnością (MAPM) robią to, wykorzystując funkcję atrybucji, modelowanie statystyczne i uczenie maszynowe do oceny skuteczności inicjatyw marketingowych firmy pod względem wpływu na zyski.

Mogą pomóc marketerom określić powodzenie ich wysiłków, aby mogli alokować przyszłe wydatki i dostosowywać je do celów biznesowych.

Terminologia

Nie ma zgody co do tego, jak nazwać te platformy. Niektórzy nazywają je „pomiarem wyników marketingowych” lub „zarządzaniem zasobami marketingowymi”.

Używamy terminu „atrybucja marketingowa i zarządzanie wynikami”, ponieważ obejmuje ono zarówno aspekt atrybucji (pomiar wyników), jak i szerszą funkcję polegającą na wykorzystaniu danych i technologii do oceny wyników finansowych i podejmowania decyzji dotyczących przyszłych wydatków (zarządzanie wynikami).

Zarządzanie wynikami marketingu

Pobierz raport MarTech Intelligence: Zarządzanie atrybucją marketingową i wydajnością w przedsiębiorstwie: Przewodnik marketera

Możliwości platformy do atrybucji marketingowej i zarządzania wydajnością

Oto lista możliwości oferowanych na platformach MAPM.

Integracje i gromadzenie danych

  • Integruj się z różnorodnym oprogramowaniem martech i adtech, w tym CRM, automatyzacją marketingu, oprogramowaniem do obsługi klienta, serwerami reklam, platformami po stronie popytu i tym podobnymi.
  • Połącz się z innym oprogramowaniem używanym przez firmę do zarządzania operacjami, w tym z systemami planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), narzędziami analizy biznesowej, systemami zarządzania zapasami i pakietami biurowymi.
  • Pozyskuj dane z wielu kanałów marketingowych i komunikacyjnych (radio, telewizja, telewizja internetowa, centra obsługi telefonicznej, poczta e-mail, reklamy cyfrowe, interakcje w witrynach internetowych itp.), aby uchwycić informacje o interakcjach obecnych i potencjalnych klientów z marką.
  • Relacje z Facebookiem, Google i innymi „ogrodami otoczonymi murem”, a także dostawcami danych, które pozwalają na ulepszanie profili klientów i wskaźników kampanii.
  • Zbieraj informacje o konwersjach. Dane te najczęściej pochodzą ze sprzedaży, ale mogą być generowane przez handel elektroniczny, punkt sprzedaży, systemy CRM lub dowolne miejsce, w którym odbywają się transakcje.
Warto przeczytać!  „Telewizja jest wysoce skutecznym i wydajnym medium dla marek dążących do masowego zasięgu”

Analiza i raportowanie

  • Stosuj różne modele atrybucji — jednodotykowe, ułamkowe, algorytmiczne, zastrzeżone itp. — aby powiązać dane interakcji marketingowych z konwersjami. Informacje uzyskane dzięki modelowaniu marketingu mix (MMM) można również wykorzystać do uzyskania wglądu w wpływ kampanii na sprzedaż.
  • Pozwól użytkownikom wybierać lub dostosowywać modele atrybucji na podstawie ich własnych kategorii biznesowych i celów.
  • Uwzględnij niestandardowe modele zaprojektowane tak, aby w pełni wykorzystać dane własne i dane zerowe, aby pomóc marketerom poradzić sobie z rosnącym niedoborem plików cookie stron trzecich.
  • Połącz wiele różnych modeli i typów danych w jednolitą całość, która zapewnia przydatne informacje.
  • Połącz interakcje marketingowe z indywidualnymi kampaniami, włączając koszt tysiąca (CPM), koszt pozyskania (CPA) lub inne istotne miary (wydatki na zasoby wewnętrzne) kosztu tej interakcji dla marki.
  • Dostarczaj raporty, w tym wizualizacje, które poprawiają zrozumienie danych przez marketerów, w tym mapy, wykresy, wykresy, kaskady i powiadomienia. Raporty te pomagają marketerom zrozumieć, które działania wypadły lepiej niż inne. Raporty można często segmentować według różnych wymiarów, np. czasu, położenia geograficznego, produktu, kanału lub jednostki biznesowej.
  • Segmentuj rekordy klientów i potencjalnych klientów, aby utworzyć grupy odbiorców do targetowania w kanałach marketingowych.
  • Analizuj zachowanie klientów na całej ścieżce zakupowej. Dane te służą do identyfikowania przeszkód na drodze do konwersji i zmniejszania tarć w procesie zakupu.
Warto przeczytać!  Strategia marketingowa Etsy — FourWeekMBA

Modelowanie i orkiestracja

  • Analizuj dane historyczne lub niedawno uzyskane i aktywnie proponuj sugestie dotyczące przyszłych kampanii lub modyfikacji trwających kampanii w czasie rzeczywistym. Ułatwiają to technologie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.
  • Funkcja planowania, która pozwala marketerom konstruować scenariusze „co by było, gdyby” i generować prawdopodobne wyniki, aby pomóc w planowaniu przyszłej alokacji budżetu.
  • Możliwości orkiestracji, które umożliwiają marketerom działanie w oparciu o analizy poprzez dostosowywanie elementów docelowych, kreatywnych i innych w oparciu o wyciągnięte wnioski.

Kop głębiej: Jak operacje marketingowe poprawiają ROI poprzez skuteczność kampanii i zarządzanie budżetem

Zdobądź MarTech! Codziennie. Bezpłatny. W Twojej skrzynce odbiorczej.


O autorze

Pameli Parker

Pamela Parker jest dyrektorem ds. badań w studiu treści Third Door Media, gdzie we współpracy z Search Engine Land i MarTech tworzy raporty MarTech Intelligence i inne szczegółowe treści dla marketerów cyfrowych. Przed objęciem tej roli w TDM pełniła funkcję menedżera treści, starszego redaktora i redaktora ds. funkcji wykonawczych. Parker jest szanowanym autorytetem w dziedzinie marketingu cyfrowego, piszącym i piszącym na ten temat od początku jego istnienia. Jest byłą redaktorką naczelną ClickZ, a także pracowała od strony biznesowej, pomagając niezależnym wydawcom w zarabianiu na swoich witrynach w Federated Media Publishing. Parker uzyskał tytuł magistra dziennikarstwa na Uniwersytecie Columbia.

Warto przeczytać!  Dlaczego firmy B2B nie mogą ignorować piątego punktu marketingu — płatności


Źródło