Zdrowie

Czysta etykieta zajmuje centralne miejsce w miarę wzrostu piętna ultraprzetworzonego

  • 2 kwietnia, 2024
  • 5 min read
Czysta etykieta zajmuje centralne miejsce w miarę wzrostu piętna ultraprzetworzonego


W 2024 r. wzrośnie liczba inicjatyw związanych z czystą etykietą, ponieważ nasilają się obawy dotyczące żywności ultraprzetworzonej (UPF), a coraz więcej konsumentów traktuje priorytetowo to, czego NIE ma w ich produktach.

Według niedawnego badania Clean Label Insights przeprowadzonego przez Acosta Group 81% kupujących twierdzi, że kupowanie produktów spożywczych z czystą etykietą jest dla nich ważne. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy większość konsumentów posiadających wiedzę na temat czystej etykiety zakupiła niektóre z tych produktów, głównie ze względu na sprzedaż mleka roślinnego, mięsa roślinnego i żywności dla dzieci.

„Jest oczywiste, że kupujący biorą pod uwagę brak negatywów lub nacisk na to, co jest nie w produktach, co jest najważniejszym atrybutem przy dokonywaniu przez nich wyborów zakupowych zgodnie z czystą etykietą” – stwierdziła w raporcie Kathy Risch, wiceprezes ds. przywództwa myśli i opinii klientów w Grupie Acosta.

Dane z Brightfield Group potwierdzają ten ruch.

W 2023 r. pokolenie wyżu demograficznego było liderem popytu na produkty „bez dodatku cukru”, podczas gdy pokolenie X i pokolenie milenialsów zawyżało odpowiednio ceny „bez syropu kukurydzianego o wysokiej zawartości fruktozy” i „w całości naturalne”.

UPF zwiększają obawy dotyczące składników

Znaczenie czystej etykiety zostało dodatkowo zawyżone przez negatywną prasę dotyczącą spożycia żywności ultraprzetworzonej. Jak Dziennik Wall Street Jak wynika z doniesień, naukowcy podkreślają obecnie uzależniający charakter UPF, a niektórzy proponują nową chorobę psychiczną zwaną „zaburzeniem związanym z używaniem żywności ultraprzetworzonej”.

Warto przeczytać!  Jak wchodzenie po schodach może pomóc Ci żyć dłużej – Firstpost

Sarah Keathley, dyplomowana dietetyk i dietetyczka w Najlepszy coaching żywieniowydefiniuje UPF jako żywność niezwykle smaczną i wysoko przetworzoną, zawierającą dodatki takie jak cukier, sól, tłuszcz, stabilizatory, sztuczne aromaty, sztuczne barwniki lub konserwanty.

Krótko mówiąc, wszystko, czego konsumenci nie chcą widzieć na swoich listach składników.

„Żyjąc w społeczeństwie o dużej dostępności ultraprzetworzonej żywności, rośnie nasza obawa o jej wpływ na nasze zdrowie” – powiedziała Keathly Instytut Żywności.

„Wiele osób uznało te produkty za niedopuszczalne. Aby pozostać istotnymi, producenci żywności muszą uświadomić sobie tę potrzebę i zacząć wprowadzać zmiany, aby dopasować je do zapotrzebowania populacji.

Keathley zauważa, że ​​większość Wszystko jednak żywność jest w jakiś sposób przetwarzana zgodnie ze standardami USDA.

„Chociaż słowo „przetworzony” ma negatywne konotacje, nie musi to koniecznie oznaczać, że niektóre lub wszystkie składniki danego produktu są niezdrowe” – dodała.

Bliższe spojrzenie na etykietowanie oświadczeń

Z tego samego powodu twierdzenia na etykietach, których najbardziej szukają konsumenci, nie zawsze są dokładne i wiarygodne. Keathley stwierdziła, że ​​wytyczne określające, kto może tworzyć reklamy typu „wyprodukowane z prawdziwych składników” i „całkowicie naturalne”, są luźne, ponieważ FDA nie ma rygorystycznych przepisów dla firm.

Warto przeczytać!  Tretinoina dla skóry: często zadawane pytania, zalety i wady, o których musisz wiedzieć | Wiadomości dotyczące stylu życia

Na przykład produkt oznaczony jako „w pełni naturalny” zgodnie z przepisami FDA oznacza, że ​​do żywności nie dodano niczego sztucznego ani syntetycznego, czego nie można by się spodziewać.

„Jednakże to konkretne rozporządzenie i oświadczenie nie mają na celu odnosić się do produkcji, przetwarzania ani metod wytwarzania żywności” – stwierdził Keathley. „Nie wskazuje to również wartości odżywczych ani zdrowotnych żywności, co może wprowadzać konsumenta w błąd”.

Jak wynika z badania Acosta, ustawodawstwo przyspiesza trend „czystej etykiety”, ale 55% wszystkich kupujących żywność i napoje uważa, że ​​potrzebne są dalsze regulacje. Liczba ta wzrasta do 72% w przypadku pokolenia Z i 62% w przypadku klientów korzystających z czystej etykiety.

Chociaż obecne oświadczenia rzeczywiście służą jako wskaźnik w przypadku produktów, które są bardziej minimalnie przetworzone, ostatecznie „konsumentom pozostanie określenie stopnia przetworzenia żywności i tego, co najchętniej wkładają do własnego organizmu” powiedział Keathley.

Ustawa równoważąca dla technologii żywności

W sytuacji dezinformacji występującej po obu stronach równania na etykietach firmy, które priorytetowo traktują wartość odżywczą i przejrzystość w całym łańcuchu dostaw, mogą w dłuższej perspektywie utrzymać zwycięską rękę.

Warto przeczytać!  Dlaczego poziom cukru we krwi może gwałtownie wzrosnąć po mniej niż sześciu godzinach snu, nawet jeśli ćwiczysz i jesz na czas | Wiadomości o zdrowiu i dobrym samopoczuciu

Obejmuje to producentów z segmentów takich jak produkty roślinne, którzy wykorzystują technologię żywności do produkcji lub wzmacniania swoich składników.

Konieczność wykroczenia poza minimalne przepisy wymagane przez FDA może sprawić, że etykiety takie jak Clean Label Project Certified staną się w przyszłości kluczowym elementem produktów spożywczych.

„Żyjemy w społeczeństwie, w którym technologia żywności może być istotnym narzędziem pomagającym zwiększyć dostępność żywności, zapewnić zrównoważony rozwój i zapewnić jakość, ale musi się to odbywać w sposób bezpieczny” – stwierdził Keathley, dodając, że należy wdrożyć protokoły inspekcji i kontroli i otwarcie dozwolone przez producentów.

Ogólnie rzecz biorąc, Keathley uważa, że ​​producenci CPG muszą priorytetowo traktować przejrzystość i uczciwość, aby zachęcić konsumentów do adopcji i lojalności.

„Konsumenci szukają prawdziwej żywności z uproszczonymi składnikami. Pamiętaj o tym od początku koncepcji aż do końca pakowania, kiedy Twój produkt znajduje się na półce gotowy do zakupu” – podsumowała. „Chętnie udostępniaj informacje o swoim produkcie i odpowiadaj na trudne pytania konsumentów, gdy są zadawane, aby wzbudzić zaufanie”.


Źródło