Dacia Sandero III: jak zmieniła się cena samochodu od premiery w 2021 roku? | Francuskie.pl
Zgodnie z filozofią przyświecającą marce Dacia, prostota i stosunek jakości do ceny są najważniejsze, ale nieustające podwyżki sprawiają, że słowo „tanie” nabrało nowego znaczenia. Przykładem jest Dacia Sandero a dokładniej modyfikacja cennika tego modelu na przestrzeni prawie 3 lat. Chociaż od momentu debiutu samochód podrożał o 22 tys. zł, na tle konkurencji i tak wciąż wydaje się przystępny.
Kiedy Dacia Sandero zadebiutowała na polskim rynku na początku 2021 roku podstawę stanowiła wersja Access napędzana silnikiem 1.0 SCe o mocy 65 KM. Cena pojazdu wynosiła zaledwie 40.900 zł a i tak niektórym nie podobało się, że bariera 40 tys. zł została przekroczona. Pod koniec ubiegłego roku w ofercie hatchbacka nie było już ani wersji Access, ani wspomnianej jednostki napędowej, a cena wynosiła 59.900 zł. Rolę bazowego silnika przejął benzynowy motor 1.0 TCe o mocy 90 KM.
Zobacz także: Dacia zamierza mocniej wejść w sektor firm dzięki LPG. W niektórych krajach już się to dzieje
Dacia Sandero w 2023 roku – jak cena?
Od debiutu Sandero III generacji w ofercie modelu miały miejsce zmiany. Samochód przeszedł znakomity, moim zdaniem, face lifting, który polegał na wymianie logo i poprawie wizualnej otoczki. Dacia odświeżyła zresztą całą swoją ofertę. Pojazdy prezentują się nowocześnie i przyciągają uwagę. A jak kształtuje się cena? Za tę samą wersję Essential z 90-konnym silnikiem trzeba zapłacić obecnie (listopad 2023) już 62.900 zł (zobacz cennik) . Podwyżka w ciągu niespełna 3 lat wyniosła 22 tys. zł.
W podstawie nie znajdziemy wiele, głównie wyposażenie obowiązkowe dla wszystkich samochodów sprzedawanych w Unii Europejskiej. Kierowca ma do dyspozycji elektryczne szyby przednie, tempomat oraz system Media Control, w którym zamiast ekranu dotykowego korzystamy z własnego smartfona z zainstalowaną dedykowaną aplikacją Dacii. Urządzenie zamontujemy na specjalnym uchwycie znajdującym się na desce rozdzielczej. Bez obaw, uchwyt jest w standardzie.
Poniżej pełna lista wyposażenia Dacii Sandero Essential, która wraz z rosnącymi potrzebami klientów w przyszłości również może zniknąć z katalogu. Nawet Dacia lubi podkreślać, że największym zainteresowaniem cieszą się samochody z wyższych partii cennika, co pokazuje chociażby sukces poziomu Extreme.
Dacia Sandero Essential – wyposażenie podstawowe:
- Lusterka boczne w kolorze czarnym
- Stalowe obręcze kół 15″ – wzór ELMA
- Tylna kanapa ze składanym oparciem dzielona w układzie 1/3 – 2/3
- Tapicerka materiałowa w kolorze ciemno-szarym
- ABS z układem wspomagania nagłego hamowania AFU
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania AEBS
- System kontroli toru jazdy ESC z systemem wspomagania jazdy pod górę HSA
- Funkcja połączenia alarmowego eCall
- System mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych bocznych siedzeniach
- Czołowa poduszka powietrzna kierowcy
- Czołowa poduszka powietrzna pasażera z możliwością dezaktywacji
- Boczne poduszki powietrzne
- Poduszki kurtynowe
- Regulator i ogranicznik prędkości
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Zestaw do naprawy opony
- Lusterka boczne sterowane ręcznie
- Automatycznie włączane światła mijania
- Centralny zamek drzwi, zdalnie sterowany
- Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy
- Szyby przednie sterowane elektrycznie
- Kierownica z regulacją wysokości
- Gniazdo 1x USB
- Gniazdo 12 V z przodu
- Media Control: radio DAB z przyciskami sterowania przy kierownicy, wyświetlanie informacji na ekranie komputera pokładowego, stały uchwyt smartfona na desce rozdzielczej, 2 przednie głośniki, złącze Bluetooth®, aplikacja mobilna Dacia Media Control