Daimler India Commercial Vehicles odnotowuje rekordowy rok 2023, a sprzedaż i przychody odnotowują wzrost o ponad 20%.
![Daimler India Commercial Vehicles odnotowuje rekordowy rok 2023, a sprzedaż i przychody odnotowują wzrost o ponad 20%.](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/84e0a6d8-f433-4fc1-837d-238267a35899_bhae-735x470.png)
Firma spodziewa się, że w 2024 r. rynek pojazdów lekkich i ciężkich pozostanie bez zmian ze względu na zbliżające się wybory powszechne i globalne trudności geopolityczne.
Daimler India Commercial Vehicles – lokalna spółka zależna największego w Europie producenta samochodów ciężarowych Daimler AG, odnotowała w 2023 roku rekordowe wyniki, przy silnym dwucyfrowym wzroście.
W ostatnim roku kalendarzowym spółka Daimler India Commercial Vehicles (DICV) odnotowała 39% wzrost sprzedaży krajowej i 13% wzrost sprzedaży skumulowanej w całym roku. W rezultacie w 2023 r. firma odnotowała 21% wzrost przychodów i 21% wzrost sprzedaży części. Sprzedaż autobusów firmy podwoiła się, osiągając 107% wzrost w stosunku do 2022 r. Firma, która w 2024 r. wprowadzi na rynek 14 nowych produktów w trzech różnych segmentach, oczekuje, że w 2024 r. rynek pojazdów lekkich i ciężkich pozostanie bez zmian ze względu na globalne wyzwania geopolityczne i zbliżające się wybory.
Dokonując przeglądu wyników w roku kalendarzowym 2023, Satyakam Arya, dyrektor generalny i dyrektor generalny Daimler India Commercial Vehicles, stwierdził, że wyniki biznesowe w roku kalendarzowym były najlepsze w historii.
„To był dla nas najlepszy rok w historii – sprzedaliśmy 23 400 samochodów ciężarowych, odnotowując wzrost o 35%, a autobusów o ponad 100%. W 2023 roku przewyższyliśmy rynek 3,5-krotnie. To był dla nas wspaniały rok, będziemy to kontynuować tę dynamikę w 2024 r.” – dodała Arya.
W styczniu 2023 r. firma DICV dostosowała całą swoją ofertę samochodów ciężarowych i autobusów BharatBenz do wymogów przepisów OBD-II, kładąc większy nacisk na zmniejszenie całkowitego kosztu posiadania, zwiększenie produktywności swoich pojazdów ciężarowych, co w efekcie przełożyło się na dłuższe okresy międzyobsługowe, twierdzi firma .
Najlepszy w historii wzrost sprzedaży i finansów od momentu powstania był spowodowany doskonałym popytem na linie produktów wywrotek i ciągników siodłowych, które wzrosły odpowiednio o 53% i 79% w porównaniu z rokiem 2022, stwierdziła firma.
Aby utrzymać dynamikę, firma zaprezentowała we wtorek zupełnie nową gamę sztywnych pojazdów do dużych obciążeń, zawierającą wiele nowości – wprowadzenie na rynek tej gamy zaplanowano na kwiecień 2024 r. Daimler wprowadzi również własną 12-biegową ręczną skrzynię biegów AMT (automatyczna ręczna skrzynia biegów). w ciężarówkach BharatBenz. Firma wprowadziła także nową gamę pojazdów budowlanych i górniczych, całkowicie przeprojektowaną w celu zwiększenia produktywności.
Arya spodziewa się, że w 2024 r. rynek pozostanie bez zmian, a łączny wolumen przemysłu wyniesie 3 50 000 w przedziale od 9 do 55 ton. Przewiduje, że sprzedaż w pierwszej połowie 2024 r. pozostanie nieco słaba, jednak w drugiej połowie nastąpi silny wzrost dynamika wzrostu po wyborach.
„W najlepszym przypadku rynek może pozostać bez zmian, a pesymistyczny scenariusz może wynosić minus 5% dla samochodów ciężarowych, natomiast rynek autobusów wzrośnie o ponad 35-40%” – dodał.
Ze swojej strony Arya stwierdziła, że szereg inicjatyw strategicznych podjętych przez firmę w 2023 r. pomogło również w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących kosztów, skutecznie stawiając czoła trudnościom i zwiększając koncentrację marki na kluczowych obszarach jej działalności.
„Rozpoczęliśmy rok 2024 z wielką pewnością siebie i z coraz silniejszym portfolio produktów, zaprojektowanych i opakowanych tak, aby w 2024 r. wynieść rozwój firmy na nowy poziom. Naszym celem było rzucić sobie wyzwanie i podnieść poprzeczkę w zakresie całkowitego kosztu posiadania, czasu pracy i niezawodności , z których skorzystają nasi klienci dzięki naszej nowej ofercie ciężkich pojazdów ciężarowych MY24. Te wózki odzwierciedlają nasze wysoce rozwinięte możliwości w zakresie rozwoju produktów, które są dobrze wykorzystywane do tworzenia nowych produktów, które pomogą sprostać przyszłym wymaganiom w zakresie mobilności” – dodał.
Jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, prawie 85% działalności produkcyjnej DICV opiera się na energii odnawialnej, a prawie 90% zakładów wykorzystuje wodę pochodzącą z recyklingu, co zmniejsza ślad węglowy o ponad 27 000 ton, twierdzi firma.