Rozrywka

David Zaslav, Spielberg, Paul Thomas Anderson na TCM Classic Film Fest – Deadline

  • 14 kwietnia, 2023
  • 7 min read
David Zaslav, Spielberg, Paul Thomas Anderson na TCM Classic Film Fest – Deadline


Dyrektor generalny i prezes Warner Bros. Discovery, David Zaslav, zaledwie dzień po ujawnieniu szczegółów nowej połączonej usługi przesyłania strumieniowego Max, dołączył do tytanów branży Stevena Spielberga i Paula Thomasa Andersona, aby zachwalać inny obszar bliski sercu studia, którym teraz kieruje: znaczenie przywracania i zachowania Warner Bros. bogatą spuściznę klasyków filmowych, zwłaszcza że zbliża się do stulecia swojego istnienia. Pojawienie się na scenie podczas premiery 14. Festiwalu Filmów Klasycznych TCM ze Spielbergiem i Andersonem w rozmowie moderowanej przez gospodarza TCM, Bena Mankiewicza, Zaslav — który wcześniej wyraził wiarę w doświadczenie teatralne i powrót do niego po wyśmiewanym dniu 2021 roku -and-data wydania pod rządami byłego dyrektora generalnego Jasona Kilara — dał jasno do zrozumienia, że ​​zaangażowanie studia w zachowanie i dobre samopoczucie bogatej biblioteki studia będzie priorytetem w jego administracji. (Turner Classic Movies to kanał kablowy pod parasolem WBD).

POWIĄZANY: Galeria 100 lat Warner Bros.: Świętowanie kamieni milowych filmu i telewizji na przestrzeni dziesięcioleci

David Zaslav, Steven Spielberg TCM Classic Film Festival

„Jestem fanem tak samo jak ty. Gdyby mnie tu nie było, siedziałbym z wami” – powiedział Zaslav wypełnionej publiczności w chińskim kinie TCL Imax. „Cały czas oglądam Turner Classic Movies. To historia naszego kraju, filmy. Nie ma innego medium, w którym się spotykacie. Większość rzeczy robimy sami, ale do teatru idzie się z przyjacielem. Wokół ciebie są ludzie. Światła gasną i to jest magia. Zdarzyło mi się to, kiedy byłem bardzo młody na Brooklynie i chodziłem na weekendy z tatą. I to jest ten pomysł na historię, który może zmienić sposób, w jaki postrzegasz siebie, sposób, w jaki postrzegasz świat. Myślę, że szczególnie w tym czasie jest niezwykle ważne, abyśmy opowiadali historie. Teraz jest 100. rocznica Warner Bros. To surrealistyczne, a ja mam szczęście, że zasiadam na szczycie tej wspaniałej, historycznej firmy. Ale w latach 30. sami bracia Warner robili ponad 100 filmów rocznie. … A jeśli mieszkałeś na farmie w Oklahomie, wiesz, jak wygląda Nowy Jork i tak się ubierasz, kiedy wychodzisz na randkę. Filmy uczyły ludzi historii Ameryki, historii świata i pod wieloma względami tego, jak być Amerykaninem. Mamy więc wielki obowiązek. To dwaj najwięksi filmowcy ostatnich lat naszego pokolenia, mojego pokolenia. Więc cieszę się, że tu jestem. I wszyscy jesteśmy w biznesie filmowym. Chcemy opowiedzieć wiele historii, które, miejmy nadzieję, wszyscy obejrzycie i przywieziecie na Main Street w Ameryce. Potrzebujemy tego.”

Warto przeczytać!  Księżna Walii rozpoczyna Tydzień Zdrowia Psychicznego Dziecka Place2Be

POWIĄZANE: Ściśle tajne archiwa Warner Bros.: skarbnica pamiątek filmowych z „Matrixa”, „Batmana”, „My Fair Lady” i dziesiątek innych

Spielberg i Anderson zasiadają w zarządzie The Film Foundation, organizacji założonej przez Martina Scorsese, zajmującej się renowacją i konserwacją filmów. We współpracy z TFF i TCM Warners przywraca 10 swoich klasyków, w tym Brawo Rio, western Howarda Hawksa z 1959 roku, który otworzył wczoraj TCM Fest światową premierą przywrócenia 4K (91-letnia współgwiazda Angie Dickinson pojawiła się na krótką rozmowę przed filmem, a ona i ona To wyglądał lepiej niż kiedykolwiek). Jest też 1955 Elii Kazana wschód Edenu z Jamesem Deanem w pierwszym z jego trzech filmów dla Warner Bros. przed jego tragiczną śmiercią w wieku 24 lat. „David i Warner Bros mają swoich własnych archiwistów i mają tytuły, które chcieliby zachować z archiwum Warner Bros. ” powiedział Spielberg, wyjaśniając, w jaki sposób wybierane są tytuły, prawie 1000 od 1990 r. „I każde studio to ma, ale staramy się znaleźć filmy – nie filmy, które są naszymi ulubionymi filmami, ale filmy, które opowiadają bardzo wyjątkową historię tego kraju i ludzi tego kraju. I nie tylko ten kraj, ale ratujemy filmy eksperymentalne, dokumentalne, już 97 filmów międzynarodowych. Więc to jest coś, co się nie zatrzyma. I muszę tylko powiedzieć, że jestem taka dumna z tego Marty’ego [Scorsese], wszyscy jesteśmy bardzo zajęci robieniem naszych filmów, ale w 1990 roku Marty odłożył wszystko na bok i powiedział: „Nie, to jest nasz priorytet. To jest to, co trzeba zrobić”.

Warto przeczytać!  Nagrody Bafta 2024: Oppenheimer, Poor Things, Barbie i Saltburn z nominacjami

Anderson poszedł o krok dalej i ujął to w jeszcze bardziej osobisty sposób. „Czasami wykracza to nawet poza historię firmy. … Zaczyna kończyć się ochroną wspomnień, takich jak bardzo, bardzo ważne wspomnienia, które każdy z nas ma indywidualnie” – powiedział. „Gdzie byłem, kiedy zobaczyłem ET? Pamiętam bardzo dobrze i pamiętam przyjaciół, z którymi byłem, i pamiętam, kogo zabrałem na ten film, tak samo jak pamiętam ten film. Tak, to zachowanie naszej pracy, ale także zachowanie naszych wspomnień i pomoc w zachowaniu tych wspomnień, tak że kiedy chcesz wrócić do tego momentu, kiedy wszedłeś do teatru, możesz to zrobić. Wszyscy chcemy zachować nasze wspomnienia, ale czasami odchodzą one od ciebie. Ale możemy je zatrzymać, jeśli zachowamy je w ten sposób”.

Marlon Brando i KArl Malden w filmie „Jednookie walety”

Spielberg, który w procesie wyboru Fundacji Filmowej jako eksperta filmowego odstąpił od Scorsese, właściwie „pieczątki” (wraz z Margaret Bodde, wieloletnią dyrektor wykonawczą TFF), wspomniał o swoim ulubionym westernie z 1961 r. Jednooki Jack, jedyny film, jaki kiedykolwiek wyreżyserował jego gwiazda Marlon Brando. Nie mógł znaleźć porządnej kopii, nawet na kasecie VHS, ale dzięki ich wysiłkom konserwatorskim w końcu udało mu się zlokalizować negatyw, który był w przyzwoitym stanie, co jest kluczem do zachowania go na zawsze. Anderson wspomniał, że Christopher Nolan zwrócił uwagę na komedię o kaprysach z 1964 roku Topkapi, który przyniósł Peterowi Ustinovowi Oscara, jak w rozpaczliwej potrzebie i nad którym pracuje TFF, a także klasyk Maxa Ophulsa z 1949 roku Złapany, które miał problem ze znalezieniem w jakimkolwiek reprezentacyjnym kształcie.

Zaslav, który najwyraźniej sam jest zapalonym fanem kina, wymienił kilka filmów, które chce ocalić. „Wiesz, kiedy myślę o tym, co musimy zrobić, jaki jest nasz obowiązek, aby iść naprzód w duchu Warner Bros., myślę o trzech filmach” – powiedział Zaslav, wskazując na ich wartość historyczną i społeczną. “Czarny Legion, film z lat 30., który wymagał wówczas nie lada odwagi, ale był to film, który przeciwstawił się KKK. Warner Bros. został faktycznie pozwany za pokazanie insygniów Ku Klux Klanu i wygrali sprawę. I Wyznania nazistowskiego szpiega …pierwszy film, który opowiadał o tym, co dzieje się w Niemczech”.

Zaslav wspomniał także o ważnym zdobywcy Oscara za najlepszy film, który wyszedł Po wojna, 20th Century Fox Dżentelmeńska Umowa z Gregorym Peckiem, filmem, który bezpośrednio zajmował się okropnościami antysemityzmu. „Myślę, że zadzwoniłem do Stevena, kiedy to zobaczyłem, ponieważ było to dokładnie w czasie, gdy miał miejsce duży incydent z Kanye Westem i kwestionowaliśmy cały ten moment, w którym jesteśmy w Ameryce z nienawiścią do innych. Włączone klasyczne filmy Turnera Umowa dżentelmeńskai myślę, że ty [Spielberg] stali przed nim i rozmawiali na ten temat. … Opowiadamy historie dla rozrywki, ale wiele z tego, co robisz i co robi historia filmu, jest dla nas sposobem na uzdrowienie. I jest to dla nas sposób na powiedzenie, co jest OK, a co jest nie OK.”

Warto przeczytać!  Meghan Markle, książę Harry doznał hollywoodzkiego „błędu w obliczeniach” z wybuchowymi powiedzonkami: ekspertami

Sprawdź całą rozmowę pod linkiem poniżej.


Źródło