Rozrywka

Dawno temu młodsi widzowie chcieli mieć wiadomości MTV. Czy możemy uczyć się na podstawie tego, co zrobił w najlepszym okresie?

  • 14 maja, 2023
  • 8 min read
Dawno temu młodsi widzowie chcieli mieć wiadomości MTV.  Czy możemy uczyć się na podstawie tego, co zrobił w najlepszym okresie?


We wtorek MTV News stało się ostatnim kanałem, który został zamknięty po 36 latach, co wywołało bukiet pochwał opublikowanych w mediach społecznościowych, co przyczyniło się do jego upadku.

Wspomnienia pojawiły się natychmiast po zakończeniu jej przez Paramount, jej spółkę macierzystą, a niegdysiejsi zwykli widzowie zatrzymali się, by docenić role, które Sway Calloway, Kurt Loder, Tabitha Soren i inni grali kiedyś w młodości.

Dłuższe lamenty dotyczyły roli newsroomu w kulturowych probierzach, które sieć umożliwiła lub do których się przyczyniła, kształtując rozmowę tak, aby odpowiadała ich odbiorcom. Ody nabrały klimatu największych hitów – sposób, w jaki trzymali swoich widzów za ręce przez 11 września, okropny moment, w którym Loder, były redaktor Rolling Stone, który stał się kotwicą MTV, powiedział Pokoleniu X, że Kurt Cobain nie żyje. Lata później byłby to Tupac, a potem Biggie Smalls.

Tęsknota nadała kierunek relacjom, co jest właściwe, ale także symptomem tego, dlaczego w ogóle się zamknęło – generalnie nie tęskni się za czymś, co regularnie patronuje.

MTV News zasługuje na pochwałę za umieszczenie hip-hopu na równi z rockiem i popem w swoim nagraniu z pierwszych audycji, co jest dowodem na to, że producent newsroomu, Dave Sirulnick, nie powtórzyłby błędu, jaki popełniła sieć, kiedy uruchomiła i wykluczyła czarnych muzyków.

Pełen nadziei na prezydenta USA senator Barack Obama (D-IL) i korespondent wiadomości MTV Sway Calloway rozmawiają z weteranami wojny w IrakuKandydat na prezydenta USA, senator Barack Obama (D-IL) i korespondent MTV Sway Calloway rozmawiają z weteranami wojny w Iraku podczas nagrywania programu MTV „Choose Or Lose” w Whistle Pub 17 marca 2008 r. w Scranton w Pensylwanii. (Scott Gries/Getty Images)

Stała się również pierwszą dużą telewizyjną organizacją informacyjną, która aktywnie angażowała młodych ludzi w politykę, zamiast zakładać, że dorastają w zrozumieniu obywatelskiego obowiązku dzięki Wybierz lub przegraj w 1992 r., Uznanym za kluczowy czynnik napędzający największą frekwencję wśród młodych wyborców od 20 lat.

Wybory w 1972 roku wyniosły Nixona na urząd w środku wojny w Wietnamie. Wybory w 1992 roku poprzedziła kampania wyborcza, na której MTV stało się kluczowym przystankiem dla kandydatów, a Bill Clinton ujawnił, że jest człowiekiem w majtkach.

Pamiętanie najważniejszych wydarzeń zmarłego jest miłe i na pewno milsze niż wskazywanie na twardy i wstrząsający fakt, że zamknięcie MTV News dołącza do listy zamknięć, która obejmuje cięcie działu wiadomości przez BuzzFeed i anulowanie „Vice News Tonight”, dwóch placówek, które są winne znaczny dług wobec reporterów kanału muzycznego za stworzenie architektury, na której będą się opierać.

BuzzFeed zdobył międzynarodową nagrodę Pulitzera za reportaże w 2021 roku. „Vice News Tonight” zdobył nagrodę Peabody Award w 2017 roku za relacje z wiecu Unite the Right. Wybierz lub strać uznanie sieciowe MTV News od Peabody Board. Dziennikarze nadal wykonywali świetną robotę z tymi organizacjami i dla nich.

Gospodarz MTV Carson Daly i korespondent MTV News Gideon Yago przemawiają w MTV StudiosGospodarz MTV Carson Daly i korespondent MTV News Gideon Yago przemawiają w MTV Studios w Nowym Jorku podczas forum MTV Town Hall z młodymi ludźmi, aby omówić wpływ wydarzeń z 11 września na nich. (Todd Plitt/ImageDirect)

Nagrody i uznanie nie mają znaczenia w przypadku ekonomicznych przeciwności, które z brutalną siłą uderzają w branżę medialną. Chris McCarthy, szef Paramount Media Networks, MTV i Showtime, przywołał ten termin w swojej notatce ogłaszającej 25-procentową redukcję siły roboczej jego firmy w USA wraz z ograniczeniem MTV News.

Vox Media, NBC News, NPR, The Washington Post i CNN to między innymi nowe organizacje, które również zwolniły pracowników w ostatnich miesiącach. Oprócz Vox, starsze organizacje informacyjne nie zajmują się w sposób naturalny ani specjalnie grupą demograficzną poniżej 35 roku życia, która była chlebem powszednim MTV News w czasach jej świetności.

Czy jego mocne strony i mocne strony takich sklepów można wykorzystać, aby informować odbiorców, którzy coraz bardziej unikają nagłówków? To praca badająca dokładniej, gdy zanika upamiętnianie.

Częściowo wymaga to całkowitego przeglądu sposobu, w jaki telewizja kablowa, transmisje i internetowe newsroomy przetwarzają politykę. Jeśli próba CNN powstrzymania Donalda Trumpa w jego katastrofalnym ratuszu wskazuje, jak to idzie, to nie stanie się to w najbliższym czasie.

Ale MTV News i osobistości, takie jak Soren, Gideon Yago i SuChin Pak, robiły coś wyjątkowo skutecznego, łącząc nastoletnich i dwudziestokilkuletnich widzów z bieżącymi wydarzeniami, polityką i politykami, nie wychodząc na schlebianie. Nie widziałem nikogo, kto by dokładnie określił, co to było, poza zapamiętaniem ich bardziej swobodnej prezentacji i przedkładaniem przez personel odzieży ulicznej nad garnitury i krawaty.

Korespondent MTV News Suchin PakKorespondent MTV News Suchin Pak w MTV TRL w studiu MTV w Nowym Jorku, 15.02.02. (Frank Micelotta/ImageDirect)

Łatwiej jest zapamiętać tych reporterów i VJ-ów z tęsknym wspomnieniem tego, co było, ponieważ byli pierwsi w swoim rodzaju i wypełnili niszę, która wcześniej nie istniała. Ale historia jest na tyle świeża, że ​​można prześledzić, co się stało, gdy rynek kablowy rozszerzył się, a Internet stał się powszechnym narzędziem. W latach 90. i wszystko E! przejął funkcję celebryty i nagradza rakietę z czerwonego dywanu, rozluźniając wyłączne roszczenia MTV do dostępu do celebrytów.

YouTube jeszcze bardziej zmniejszył znaczenie sieci i pilność jej redakcji; Twitch, Tik Tok, Twitter, Telegram i im podobne powoli pozbawiły MTV swojej mocy jako kanału popkultury. Dzięki filmom dostępnym w wyszukiwarce Google i influencerom obejmującym gatunki, artystów i zagadnienia, które cenią ponad wszystko, a także celebrytom mogącym udostępniać informacje o datach tras koncertowych i wydaniach płyt we własnych kanałach mediów społecznościowych i na własnej osi czasu, MTV News jako wiedzieliśmy, że nie jest to już konieczne.

Warto przeczytać!  Chrissy Teigen ujawnia, że ​​musi „wspólnie bandażować” swoją „ranę” po urodzeniu córki Esti

Chcesz otrzymywać codzienne podsumowanie wszystkich wiadomości i komentarzy, które Salon ma do zaoferowania? Zapisz się do naszego porannego biuletynu Crash Course.


Bardziej dokuczliwą przeszkodą jest jednak fakt, że pokolenie Z jest wyraźnie mniej lojalne wobec jakiegokolwiek pojedynczego źródła informacji niż jego poprzednicy.

Niemniej jednak ta kohorta zdaje sobie również sprawę, że wiadomości, które dostarczają im media społecznościowe, niekoniecznie są godne zaufania. Dzieje się tak zwłaszcza w przypadku rozumienia polityki i rządu, dwóch dziedzin, w których pracownicy MTV News wymyślili, jak tłumaczyć dla ludzi, którzy oglądają wieczorne wiadomości sieciowe jako telewizję dla starszych ludzi. Jak przebić zasłonę dezinformacji i zaciemniania w mediach społecznościowych jest frustracją w całej branży.

Raport z 2021 r. na temat sposobu, w jaki młodzi ludzie konsumują wiadomości, zlecony przez Reuters Institute for the Study of Journalism i Oxford University, zawiera pewne obiecujące sygnały. Najważniejszym z odkryć jest pobudka, że ​​młodzi odbiorcy nie subskrybują tradycyjnego modelu wiadomości „co powinieneś wiedzieć”, ale bardziej żywo reagują na wiadomości, które warto wiedzieć, które są interesujące i które są zabawne wiedzieć.

Badanie wykazało ponadto, że osoby poniżej 35 roku życia są zainteresowane tak zwanymi „miękkimi” tematami wiadomości, w tym wiadomościami o rozrywce i celebrytach, wiadomościami dotyczącymi kultury i sztuki oraz wiadomościami edukacyjnymi – wszystkie tematy znajdują się w sterówce MTV News u szczytu jej wpływu.

Czas prezentera MTV News już dawno minął; większość to przyznaje. Wiele osób mówiło o zamknięciu redakcji jako o końcu pewnej epoki, ale ta era skończyła się dawno temu. Kiedy wystarczająco docenimy to, co było, miejmy nadzieję, że ludzie z szacunkiem odrzucą pajęczyny nostalgii i przeprowadzą pełną szacunku sekcję zwłok dla dobra następnego pokolenia – takiego, które być może już dawno nie chce mieć MTV, ale wciąż domaga się informacji.

Czytaj więcej

o tym temacie


Źródło