Filmy

Day One” robi szum w kasie, ale nie może zająć pierwszego miejsca w „Inside Out 2”

  • 30 czerwca, 2024
  • 6 min read
Day One” robi szum w kasie, ale nie może zająć pierwszego miejsca w „Inside Out 2”


„A Quiet Place: Day One” robi szum w kasie biletowej. Prequel zarobił szacunkowo 53 mln dolarów w pierwszy weekend w kinach Ameryki Północnej, według szacunków studia z niedzieli.

To zarówno najlepszy wynik we franczyzie, jak i znacznie większy, niż oczekiwano. Przedpremierowe śledzenie premiery wskazywało, że „Day One” będzie miał debiut za 40 milionów dolarów, ale widzowie byli wyraźnie bardziej entuzjastycznie nastawieni, oglądając horror akcji z Lupitą Nyong’o i Josephem Quinnem w rolach głównych, wydany przez Paramount.

Tego samego nie można powiedzieć o filmie Kevina Costnera „Horizon: An American Saga—Chapter 1”, który zarobił w pierwszym tygodniu po premierze 11 milionów dolarów.

Lupita Nyong’o w scenie z filmu „Ciche miejsce: dzień pierwszy”. Gareth Gatrell/Paramount Pictures za pośrednictwem AP

Zwycięstwo nad „Quiet Place” nie wystarczyło jednak, by zdobyć upragnione pierwsze miejsce na listach przebojów.

Ten zaszczyt ponownie przypadł gigantowi Disneya i Pixara, filmowi „W głowie się nie mieści 2”, który w trzeci weekend wyświetlania w kinach zarobił szacunkowo 57,4 miliona dolarów, a na całym świecie przekroczył 1 miliard dolarów.

Istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że po opublikowaniu w poniedziałek faktów te miejsca się zmienią. Tak czy inaczej, to dobra wiadomość dla kin w sezonie letnim, który wreszcie się ociepla, ale wciąż pozostaje daleko w tyle za ubiegłorocznymi (spadek o 19%) i normami sprzed pandemii (spadek o 36% w porównaniu z 2019 r.).

„Inside Out 2” w dalszym ciągu pozostaje fenomenem kasowym, jakiego branża nie widziała od czasu „Barbie” prawie rok temu.

W ciągu zaledwie trzech tygodni od premiery zarobił prawie 470 milionów dolarów w Ameryce Północnej i 545,5 miliona dolarów na arenie międzynarodowej, co daje łączną sumę 1,01 miliarda dolarów.

Warto przeczytać!  Aby uwierzyć, trzeba zobaczyć nową „Zaplątaną przejażdżkę” Disneya
„Inside Out 2” zarobił w ten weekend w kinach 57,4 mln dolarów. ©Walt Disney Co./Dzięki uprzejmości kolekcji Everett

Kontynuacja jest jedyną premierą z 2024 roku, która przekroczyła granicę miliarda dolarów i zrobiła to w zaledwie 19 dni, co stanowi rekord dla filmu animowanego.

„Oszałamiający światowy sukces filmu po raz kolejny pokazuje, że widzowie na całym świecie chętnie oglądają wciągające, rozrywkowe filmy i chcą się nimi cieszyć na dużym ekranie” – powiedział w oświadczeniu Michael O’Leary, prezes i dyrektor generalny Krajowego Stowarzyszenia Właścicieli Kin.

„Ciche miejsce: dzień pierwszy” w reżyserii Michaela Sarnoskiego i z oceną PG-13 również szybko zbliża się do ważnego progu za bramami. Uwzględniając 45,5 miliona dolarów z międzynarodowych pokazów na 59 rynkach, produkcja o wartości 67 milionów dolarów zarobiła już 98,5 miliona dolarów.

„Franczyza „Cichego miejsca” cieszy się dużym zainteresowaniem” – powiedział Chris Aronson, szef dystrybucji krajowej w firmie Paramount. „Słuchaliśmy fanów, którzy chcieli rozszerzyć wszechświat”.

Co jest rzadkim osiągnięciem jak na trzeci film, jego otwarcie było wyższe niż zarówno „Ciche miejsce” (50,2 mln dolarów, premiera w kwietniu 2018 r.), jak i „Ciche miejsce: część II” (47,5 mln dolarów, premiera w maju 2021 r.). John Krasinski, który napisał i wyreżyserował pierwsze dwa, nadal był producentem.

„To jedna z tych rzadkich serii horrorów, która wzbudziła niesamowitą życzliwość zarówno wśród widzów, jak i krytyków” – powiedział Paul Dergarabedian, starszy analityk ds. mediów w Comscore.

Warto przeczytać!  10 najdzikszych mieszkańców pustkowi Mad Maxa – od Furiosy po Toecuttera

Film był wyświetlany na 3708 ekranach w USA i Kanadzie, a prawie 40% krajowych przychodów pochodziło z „ekranów premium”, w tym IMAX i innych wielkoformatowych formatów.

Weszło na rynek z przeważnie pozytywnymi recenzjami (84% na Rotten Tomatoes); Widzowie przyznali mu ocenę B+ CinemaScore i cztery z pięciu gwiazdek w serwisie PostTrak.

„Stworzyliśmy przekonujący pakiet, ale myślę, że pokazuje on również, że ludzie chcą chodzić do kina” — powiedział Aronson. „Rynek naprawdę działa, gdy jest wybór i jest coś dla każdego”.

Kevin Costner w scenie z filmu „Horizon: An American Saga – Rozdział I”. Zdjęcia Warner Bros. za pośrednictwem AP

Tymczasem początek „Horizon” był powolny. Chociaż starsza publiczność, ta, która jest najbardziej skłonna do wspierania westernowych eposów, zazwyczaj nie spieszy się, aby oglądać filmy w weekend otwarcia, tak jak ludzie często robią to w przypadku horrorów i superbohaterów, droga przed nami nie będzie łatwa: recenzje nie były świetne, a film otrzymał rozczarowującą ocenę B- CinemaScore.

Stawka jest również nieco inna w przypadku „Horizon” – produkcji o wartości 100 milionów dolarów, którą Costner sam sfinansował, a której dystrybucję współpracował z Warner Bros. Zostało otwarte w 3334 lokalizacjach.

Realizując wieloletni projekt będący pasją, zastawił hipotekę na nieruchomości w Santa Barbara w Kalifornii, aby ją sfinansować, i opuścił „Yellowstone”, aby dokończyć projekt.

W odważnej, niekonwencjonalnej strategii „Chapter 2” trafi do kin pod koniec tego lata, 16 sierpnia. Ma również plany nakręcenia dwóch kolejnych filmów.

„Gatunek westernowy należy do bardzo specyficznych” – powiedział Dergarabedian. „To będzie kwestia długiej gry”.

Warto przeczytać!  Reżyser Sam Raimi odpowiada na pogłoski, że powstanie Spider-Man 4 w reżyserii Tobeya Maguire’a

Szybki rzut oka na pierwszą dziesiątkę pokazuje, że widzowie w dużej mierze faworyzują franczyzy i „znane towary” zamiast tytułów oryginalnych.

„Bad Boys: Ride or Die” znalazł się na listach przebojów tuż za „Horizon”, a w kinach od czterech tygodni.

„Widzowie latem chcą tego, co wypróbowane i prawdziwe, chcą tego, co znane” – powiedział Dergarabedian.

Uderzyła go także różnorodność gatunków znajdujących się w pierwszej dziesiątce, w tym dwa filmy indyjskie: science-fiction w języku telugu „Kalki 2898 AD” na piątym miejscu z 5,4 mln dolarów oraz pendżabski „Jatt i Juliet 3” na dziewiątym miejscu z wynikiem 5,4 mln dolarów. 1,5 miliona dolarów.

„Jeśli nie możesz teraz znaleźć w multipleksie czegoś, co by Cię zainteresowało, oznacza to, że nie szukasz wystarczająco mocno” – stwierdził Dergarabedian.

Według Comscore szacunkowa sprzedaż biletów od piątku do niedzieli w kinach w USA i Kanadzie. Ostateczne dane krajowe zostaną opublikowane w poniedziałek.

1. „W głowie się nie mieści 2” – 57,4 mln dolarów.

2. „Ciche miejsce: dzień pierwszy” – 53 miliony dolarów.

3. „Horizon: An American Saga – Chapter 1”, 11 milionów dolarów.

4. „Bad Boys: Ride or Die” – 10,3 mln dolarów.

5. „Kalki 2898 n.e.” – 5,4 miliona dolarów.

6. „Motocykliści” – 3,3 miliona dolarów.

7. „Garfield Movie” – 2 miliony dolarów.

8. „Królestwo planety małp” – 168,1 miliona dolarów.

9. „Jatt i Julia 3” – 1,5 miliona dolarów.

10. „Rodzaje życzliwości”, 1,5 miliona dolarów.


Źródło