Rozrywka

Dead & Company Soar przez pierwszą i drugą noc w Oracle Park w San Francisco

  • 16 lipca, 2023
  • 5 min read
Dead & Company Soar przez pierwszą i drugą noc w Oracle Park w San Francisco


Źródło zdjęcia: Bill Kelly

Dead & Company rozpoczęło swoje ostatnie trio występów w Oracle Park w San Francisco w piątek wieczorem. The Bay znajdowało się w wyjątkowej formie przed przybyciem zespołu na miejsce nad wodą, ponieważ tłumy ludzi przemieszczały się po mieście, ubranych w koszulki ozdobione logo, które przywoływały Grateful Dead i ich bogatą muzyczną spuściznę w regionie. Pierwsza noc była pełnym pokazem ulubieńców fanów, a drugi zestaw zawierał połączenie „Dark Star” i „Big River”, przed pamiętnym coverem „Knocking on Heaven’s Door” ze zdjęciami oryginalnych członków Grateful Dead tacy jak Jerry Garcia, Ron „Pigpen” McKernan, Brent Mydland i inni odeszli gracze.

Jako specjalną gratkę zespół rozpoczął wieczór klasykiem The Crickets „Not Fade Away”. Piosenka posłużyła jako charakterystyczny ukłon w stronę zbliżającego się końca zespołu, po czym przeszła w „Shakedown Street”, by naprawdę rozpalić energię wieczoru. Przy chłodnej bryzie znad wody wydawało się odpowiednie wylądować na melodii pogodowej, z „Cold, Rain & Snow” śpiewanym przez Johna Mayera. Następnie Bobby Weir przejął główny wokal, dodając kolejny podstawowy utwór, „Ramble on Rose”. Wiersz: „Wiem, że ta piosenka nigdy się nie skończy” wydawał się szczególnie ważny. Kontynuacją klasyki były „Brown Eyed Women” i „New Speedway Boogie”, po czym uderzył w nerwy „Wharf Rat”, wyborem pasującym do lokalizacji, biorąc pod uwagę pobliski punkt orientacyjny. Z instrumentalnej głębi poprzedniego numeru wyłoniła się ostatnia piosenka w kadrze, żywy „Don’t Ease Me In”.

Warto przeczytać!  Kate Middleton właśnie miała na sobie ten wspaniały płaszcz Massimo Dutti

Drugi set dotyczył par podczas pierwszego wieczoru, ponieważ zespół zaczął od „China Cat Sunflower” > „I Know Your Rider”. Weir i Mayer podzielili się tekstem piosenki „He’s Gone”, kolejnej melodii, która wysunęła na pierwszy plan rzeczywistość ostatnich koncertów. Wspomniana piosenka pojawiła się w „Scarlet Begonias”, zanim Oteil Burbridge przejął „Fire on the Mountain”, który połączył się z drugim zszywkiem Mickeya Harta, „Drums” > „Space”. Z kosmicznych głębin czarów Harta wyłonił się ogromny dżem złożony z „Dark Star” i „Big River”. „Standing on the Moon” reprezentowało kolejny emocjonalny moment z dopasowanymi liniami, które dotykały miesiąca i miejsca. Zespół ożywił imprezową atmosferę utworem „Casey Jones” i kończącym setem „US Blues”.

Nocny bis był przemyślany, a czarno-białe obrazy zmarłych członków Grateful Dead pojawiały się na ogromnych ekranach podczas coveru „Knocking on Heaven’s Door” Boba Dylana. Po czasie na odpoczynek i rozgrzewkę druga noc rozpoczęła się w spektakularny sposób od powtórzenia „Good Times Roll” Sama Cooke’a. Następnie pojawił się „Hell in a Bucket”, budując energię tłumu, który przeszedł do szczerego „It Hurts Me Too”. „Jackstraw” postawił publiczność na nogi, zanim wykorzystał jej uczucia w „Big Railroad Blues”. „Cassidy” był jednym z najlepszych jamów tego wieczoru, z prowadzeniem Burbridge i wzorowymi tonacjami dzięki uprzejmości Jeffa Chimentiego, które przeniosły się do stylu „Oni kochają się nawzajem” z 1973 roku i porywającego finału pierwszego setu, „ Włącz swoje światło miłości”.

Warto przeczytać!  Dyrektor wykonawczy Marvela, Victoria Alonso, nieoczekiwanie rezygnuje z roli

„Deal” rozpoczął drugą klatkę, która pojawiła się przed „Playing in the Band” i częściowym „The Other One”. Wraz z pojawieniem się pierwszych nut „Lady With a Fan”, ludzie w niektórych sekcjach ściskali się i krzyczeli z podekscytowania muzyką, która miała nadejść, gdy zespół wbudował się w „Terrapin Station”. „Drums” > „Space” trafiło na „Uncle John’s Band”. Powtórka „Playing in the Band” przyniosła końcową część „The Other One” przed godnym uwagi „Morning Dew” wygłoszonym z głębokim uczuciem przez lidera zespołu. Jako ostatnią piosenkę drugiego wieczoru Dead & Company wybrało „Ripple”. Warto zauważyć, że Jay Lane założył koszulkę protestacyjną z napisem SPRZEDAJ, aby podnieść świadomość na temat proponowanej przeprowadzki Oakland A do Las Vegas.

Po wczorajszym koncercie zespół zagra ostatni występ, który odbędzie się tego wieczoru o 19:00 czasu pacyficznego Opcje transmisji na żywo są dostępne tutaj.

Martwy i spółka

Park Wyroczni – San Francisco

14 lipca 2023 r

Zestaw I: Not Fade Away > Shakedown Street > Zimno, deszcz i śnieg, Ramble on Rose, kobiety o brązowych oczach, New Speedway Boogie, Wharf Rat > Don’t Ease Me In

Warto przeczytać!  Kevin Costner z Yellowstone, współtwórca, w ostatniej chwili wypadł z konwentu fanów

Zestaw II: China Cat Sunflower > I Know You Rider, He’s Gone > Scarlet Begonias > Fire On The Mountain > Perkusja > Kosmos > Dark Star Big River Jam > Standing on the Moon, Casey Jones, US Blues

Zał.: Pukanie do bram nieba

Martwy i spółka

Park Wyroczni – San Francisco

15 lipca 2013 r

Zestaw I: Good Times Roll, Hell in a Bucket, It Hurts Me Too, Jackstraw, Big Railroad Blues, Cassidy > Oni się kochają (styl ’73), Turn on Your Love Light

Zestaw II: Deal, Playing in the Band, The Other One > Lady With a Fan > Terrapin Station > Perkusja > Kosmos > Uncle John’s Band > Playing Reprise > The Other One > Morning Dew

Zał.: Marszczyć




Źródło