Filmy

„Deadpool i Wolverine” napędzają już gorące letnie box office, otwierając się z wynikiem 96 milionów dolarów

  • 27 lipca, 2024
  • 4 min read
„Deadpool i Wolverine” napędzają już gorące letnie box office, otwierając się z wynikiem 96 milionów dolarów



Nowy Jork
CNN

Jeden z najbardziej wyczekiwanych filmów roku, „Deadpool i Wolverine”, jak dotąd spełnia obietnice, zarabiając 96 milionów dolarów w pierwszy wieczór wyświetlania na rynku krajowym, według danych Comscore.

Analitycy branżowi twierdzą, że letni przebój ma przekroczyć 200 milionów dolarów w kraju w weekend. Byłby to rekordowy wyczyn dla tej franczyzy.

„To ważny punkt odniesienia w branży dla filmu z kategorią wiekową R, który zarobił po premierze 200 milionów dolarów, co do tej pory było czymś niespotykanym” – powiedział Daniel Loria, dyrektor ds. wydawniczych w Box Office Pro.

Pierwszy film z serii Deadpool ustanowił rekord najbardziej dochodowego weekendu otwarcia, gdy został wydany w 2016 r. z wynikiem około 132 mln USD, a „Deadpool 2” zajął drugie miejsce z wynikiem 125 mln USD sprzedaży krajowej w 2018 r. Jednak nawet po uwzględnieniu inflacji oba filmy bledną w porównaniu z oczekiwanymi 200–220 mln USD sprzedaży trzeciej części, według Lorii.

Tak udany weekend otwarcia zapewniłby „Deadpoolowi i Wolverine’owi” miejsce obok niektórych z najbardziej dochodowych sztandarowych filmów Marvela, w tym „Avengersów” z 2012 r. (207 mln dolarów) i „Czarnej Pantery” z 2018 r. (202 mln dolarów).

Warto przeczytać!  Aktor z „The Boys Homelander” Antony Starr odpowiada na pogłoski o castingu do DCU

„To znalazłoby się w pierwszej dziesiątce najlepszych otwarć wszech czasów i oznacza szósty najwyższy piątek w historii odnotowany w kasie biletowej” — powiedział Paul Dergarabedian, starszy analityk ds. mediów w Comscore. „To również oznacza najwyższy weekend otwarcia dla Ryana Reynoldsa, Hugh Jackmana i (reżysera) Shawna Levy’ego”.

Dergarabedian dodał, że działania promocyjne stojące za filmem, jego sukces wśród krytyków i entuzjazm publiczności „sprawiły, że ten weekend pod koniec lipca stał się historią kina”.

Według danych Box Office Pro, emocje wokół „Deadpool & Wolverine” napędzają popyt na pokazy kinowe, zwiększając liczbę razy, kiedy film jest wyświetlany w kinach w całym kraju. Obecnie ma 43% udziału w rynku seansów w Stanach Zjednoczonych.

Film otrzymał wynik 97% w serwisie Rotten Tomatoes, co jest drugim najwyższym wynikiem wśród filmów z uniwersum Marvela, zaraz za „Spider-Man: Bez drogi do domu”, a także ocenę „A” w CinemaScore, porównywalną z wynikami dwóch poprzednich filmów.

Chociaż letni początek sezonu kinowego nie był udany po chłodnej wiośnie, pojawiło się kilka przebojów, które ożywiły branżę filmową.

„Od czerwca nieprzerwanie trwa parada przebojów kinowych, zaczynając od „Bad Boys: Ride Or Die”, a następnie przez „W głowie się nie mieści 2”, „Ciche miejsce: Dzień pierwszy”, „Jak ukraść księżyc 4”, „Twisters”, a teraz „Deadpool i Wolverine”, co daje jeden z najbardziej znaczących ciągów hitów w historii kina letniego” – powiedział Dergarabedian.

Warto przeczytać!  „Alien” usłyszał nasz krzyk 45 lat temu. Oto jak wyglądało to w dniu otwarcia

W zeszłym tygodniu Disney ogłosił, że „W głowie się nie mieści 2” stał się najbardziej dochodowym filmem animowanym wszech czasów, zarabiając 1,46 miliarda dolarów w światowym box office i zdetronizował poprzedniego rekordzistę, „Kraina lodu 2” z 2019 r.

Do czasu premiery filmu 16 czerwca sprzedaż krajowa była o ponad 25% niższa od wyników z 2023 r., zgodnie z danymi Comscore. Jednak w niecałe trzy tygodnie po premierze deficyt przychodów krajowych w ujęciu rok do roku zmniejszył się z 27% do 19%.

Obecnie deficyt wynosi 16,9% i może się nadal zmniejszać w zależności od wyników „Deadpool & Wolverine”. Rok temu o tej porze „The Super Mario Bros. Movie” był najlepszym filmem z krajowym dochodem brutto przekraczającym 574 mln USD. Tymczasem trwały sukces „Barbie” i „Oppenheimera” — oba wydane 21 lipca — pomógł zwiększyć skumulowane przychody z krajowych kas biletowych w 2023 r. do ponad 9 mld USD, co jest najwyższą kwotą od czasu pandemii.

Choć analitycy przewidują, że w 2024 r. liczba filmów sprzedanych w kinach będzie raczej niska, udany letni repertuar filmowy pozwala branży na dalsze nadrabianie zaległości.

Warto przeczytać!  Przyszły film o Chuckym będzie nawiązywał do serialu, mówi Don Mancini

„Wyniki z tego weekendu z pewnością napawają nas większym optymizmem co do perspektyw kasowych na rok 2024, ale do końca roku jeszcze daleka droga, a porównania rok do roku utrzymają nas na huśtawce wzlotów i upadków” — powiedział Dergarabedian, szacując, że całoroczny box office wyniesie od 8,2 do 8,7 miliarda dolarów. „Fakt, że prawdopodobnie skończymy na ponad 8 miliardach dolarów, biorąc pod uwagę, jak słaby był pierwszy kwartał i kwiecień pod względem przychodów, jest imponujący”.


Źródło