Filmy

„Deadpool i Wolverine” ustanawiają rekord z debiutem na poziomie 205 milionów dolarów

  • 28 lipca, 2024
  • 5 min read
„Deadpool i Wolverine” ustanawiają rekord z debiutem na poziomie 205 milionów dolarów


„Deadpool i Wolverine”, przygodowy komiks, w którym spotykają się dwie najpopularniejsze postacie Marvela, gwałtownie zwiększa przychody z biletów.

Superbohaterska kontynuacja Disneya zarobiła 205 milionów dolarów w weekend otwarcia, plasując się na ósmym miejscu najlepszych debiutów wszech czasów, wyprzedzając „Czarną Panterę” z 2018 roku (202 miliony dolarów) i za „Jurassic World” z 2015 roku (208 milionów dolarów) i „Avengers” z 2012 roku (207 milionów dolarów). Tylko dziewięć filmów w historii Hollywood przekroczyło próg 200 milionów dolarów w weekendy otwarcia. Sprzedaż biletów z łatwością przewyższyła również „Deadpoola” z 2016 roku (132 miliony dolarów), ustanawiając rekord największego weekendu otwarcia z kategorią wiekową R w historii. Kontynuacja z 2018 roku, „Deadpool 2”, jest trzecim co do wielkości debiutem z kategorią wiekową R z 125 milionami dolarów. Najnowsza część wyróżnia się na tle innych filmów, w tym „Deadpool & Wolverine”, który odniósł największy sukces w tym roku, wyprzedzając inny film Disneya, sequel Pixara „W głowie się nie mieści 2” (debiut z przychodami 155 milionów dolarów).

Na arenie międzynarodowej „Deadpool & Wolverine” zarobił 233,3 mln dolarów, co dało oszałamiający globalny wynik 438 mln dolarów. Po trzech dniach od premiery film jest już szóstym najbardziej dochodowym filmem 2024 roku.

Przed weekendem trzecia przygoda „Deadpoola” (i pierwszy film w Marvel Cinematic Universe, w którym główną rolę grają postacie z komiksów, na które wcześniej licencję posiadało 20th Century Fox) miała zarobić od 160 do 170 milionów dolarów. Te szacunki szybko zostały zawstydzone. To dlatego, że zagorzali fani chcą być wśród pierwszych, którzy zobaczą film, aby uniknąć zwrotów akcji, głównych epizodów i innych spoilerów, katapultując wyreżyserowany przez Shawna Levy’ego film na stratosferyczne wyżyny kasowe. Tylko w piątek „Deadpool i Wolverine” zarobili 96 milionów dolarów, więcej niż większość filmów z 2024 roku zarobiła w całych weekendach otwarcia.

Warto przeczytać!  Kevin Feige ujawnia, że ​​powstaje nowy specjalny odcinek Marvela

„Deadpool & Wolverine” z Ryanem Reynoldsem i Hugh Jackmanem w rolach głównych to potrzebny triumf Marvela. Po tym weekendzie MCU stało się pierwszą franczyzą filmową, która przekroczyła 30 miliardów dolarów na całym świecie. Chociaż gigant komiksowy dostarczył bezprecedensową serię przebojów w 33 filmach w ciągu 15 lat, nowsze pozycje, takie jak „Eternals”, „Ant-Man and the Wasp: Quantumania” i „The Marvels” nie wypaliły w kasie biletowej. Częścią problemu jest to, że od czasu uruchomienia usługi streamingowej Disney+ studio zalało widzów niezliczonymi spin-offami, sequelem i serialami telewizyjnymi na dużym i małym ekranie. W odpowiedzi dyrektor generalny Disneya Bob Iger mówi, że MCU próbuje ograniczyć swoją produkcję. Z powodu zeszłorocznego strajku i innych opóźnień „Deadpool & Wolverine” jest jedynym filmem Marvel Studios w 2024 roku — po raz pierwszy od „Avengers” z 2012 roku.

„Pandemia nie spowolniła największych tytułów o superbohaterach” — mówi David A. Gross z firmy konsultingowej Franchise Entertainment Research, zauważając ogromne sukcesy „Spider-Man: Bez drogi do domu” (1,91 miliarda dolarów), „Doktor Strange i multiwersum szaleństwa” (956 milionów dolarów), „Czarna Pantera: Wakanda Forever” (859 milionów dolarów) i „Strażnicy Galaktyki Vol. 3” (846 milionów dolarów). Jednak Gross dodaje, że „mniej znane i nowsze filmy miały problemy”. Dobrze więc, że MCU ma znane nazwiska na swoich nadchodzących listach wywoławczych. W weekend studio ogłosiło na Comic Conie, że gwiazda „Iron Mana” Robert Downey Jr. powraca, aby zagrać złowrogiego Victora von Dooma w „Avengers: Doomsday” z 2026 roku.

Warto przeczytać!  Diljit Dosanjh zszokowany, gdy Imtiaz Ali ujawnia, że ​​Shah Rukh Khan nazwał go „najlepszym aktorem w kraju” | Seria internetowa

Tego lata Disney powraca do formy, od dawna będące jednym z dominujących studiów Hollywood, ale potknął się w 2023 r. serią słabych hitów, w tym „Indiana Jones i tarcza przeznaczenia”, „Nawiedzony dwór” i „Życzenie”. Do tej pory w 2024 r. „W głowie się nie mieści 2” wyprzedziło „Kraina lodu II” i stało się najbardziej dochodowym filmem animowanym w historii z 1,5 mld dolarów, podczas gdy „Królestwo planety małp” zbliżyło się do 400 mln dolarów na całym świecie. „Obcy: Romulus” może przynieść Magic Kingdom kolejny sukces w sierpniu.

Ponieważ kina poświęcają niemal wszystkie widownie filmowi „Deadpool & Wolverine”, mistrz zeszłego weekendu „Twisters” spadł na odległe drugie miejsce. Epicka katastrofa z udziałem Glena Powella, Daisy Edgar-Jones i Anthony’ego Ramosa przyniosła wciąż solidne 35,3 mln dolarów, co stanowi spadek o 57% w porównaniu z debiutem. Do tej pory „Twisters” wygenerował 154,9 mln dolarów w Ameryce Północnej i 221 mln dolarów na całym świecie.

Gdzie indziej tytuły, które się nie pojawiły, zapełniły listy przebojów kasowych. Na 3. miejscu Universal and Illumination’s „Despicable Me 4” zarobiło 14,2 mln dolarów w czwarty weekend premiery. Do tej pory animowany sequel zarobił 290,9 mln dolarów w kraju i 677 mln dolarów na całym świecie. „Inside Out 2” zajęło czwarte miejsce z 8,3 mln dolarów w siódmej odsłonie, co dało krajowy dochód 613,4 mln dolarów.

Warto przeczytać!  Day One” robi szum w kasie, ale nie może zająć pierwszego miejsca w „Inside Out 2”

Niespodziewany horror Neon „Longlegs” zajął piąte miejsce z 6,7 mln dolarów, zwiększając swój dochód w Ameryce Północnej do 58 mln dolarów. Obecnie jest to najbardziej dochodowy film Neon wszech czasów, przewyższając nagrodzonego Oscarem „Parasite” z 53,36 mln dolarów w Ameryce Północnej.

Więcej w przyszłości…


Źródło