„Deadpool i Wolverine” wyprzedzili „To się z nami kończy” i zajęli pierwsze miejsce w weekendowym box office
NOWY JORK — W kasowym pojedynku Ryana Reynoldsa i Blake Lively zwycięzcami okazali się zarówno mąż, jak i żona.
Reynolds’ Marvel Studios hit „Deadpool & Wolverine” pozostał najpopularniejszym filmem w kinach Ameryki Północnej trzeci tydzień z rzędu z 54,2 milionami dolarów sprzedaży biletów według szacunków studia w niedzielę. Na całym świecie przekroczył już 1 miliard dolarów.
Zaraz po „Deadpoolu i Wolverine” pojawił się „It Ends With Us”, dramat romantyczny z Lively w roli głównej, który przerósł oczekiwania, debiutując z przytupem i zarabiając 50 milionów dolarów.
Razem filmy te stworzyły swego rodzaju rodzinną edycję „Barbenheimera”, w której para bardzo różnych filmów odniosła sukces, częściowo dzięki kontrprogramowaniu.
Tym razem jednak twarzą odwrotnej pary była jedna z najsłynniejszych par Hollywood.
Podwójny cios filmów nie był zupełnie bezprecedensowy. W 1990 r. „Szklana pułapka 2” Bruce’a Willisa prowadziła w box office, a „Ghost” Demi Moore była druga.
Weekend przyniósł również wysoko płatną klapę. „Borderlands”, długo odkładana adaptacja gry wideo za 120 milionów dolarów w reżyserii Eli Rotha, wystartowała z marnymi 8,8 milionami dolarów dla Lionsgate.
Film, w którym grają Cate Blanchett, Kevin Hart i Jack Black, został nakręcony w 2021 roku.
Po opóźnieniach i ponownych zdjęciach film w końcu trafił do kin nie przynosząc większych efektów; w serwisie Rotten Tomatoes uzyskał zaledwie 10% pozytywnych ocen i wszystko wskazuje na to, że będzie walczył o miano jednego z najgorszych filmów roku.
Tymczasem „Deadpool & Wolverine”, w którym występuje Hugh Jackman, kontynuował swój marsz przez rekordy kasowe. Film wyreżyserowany przez Shawna Levy’ego jest dopiero drugim filmem z kategorią wiekową R, który osiągnął 1 miliard dolarów, po „Jokerze” z 2019 roku.
W ciągu trzech tygodni stał się on jedną z najbardziej dochodowych premier Marvela i ustępuje jedynie innemu hitowi Disneya z 2024 r., „W głowie się nie mieści” (1,6 miliarda dolarów na całym świecie) wśród filmów wydanych w tym roku.
Lively pojawia się epizodycznie w filmie „Deadpool & Wolverine”, ale występuje także w filmie „It Ends With Us”, w którym jest również producentką.
Adaptacja bestsellerowej powieści romansowej Colleen Hoover. W filmie Lively wciela się w postać Lily Bloom, bostońskiej kwiaciarki rozdartej między dwoma mężczyznami: jednym ze swojego obecnego życia (Justin Baldoni, który wyreżyserował także film) i drugim, który był jej pierwszą miłością (Brandon Sklenar).
Produkcja filmu „It Ends With Us” kosztowała skromne 25 milionów dolarów, więc współfinansującym go Columbia Pictures i Wayfarer Studios przyniesie on znaczący zysk.
Podobnie jak inna skierowana do kobiet adaptacja książki Sony z premierą latem, „Where the Crawdads Sing”, „It Ends With Us” może dobrze przetrwać zwykle wolniejszy okres kasowy w sierpniu. Publiczność przyznała jej ocenę A- CinemaScore.
Reynolds i Lively okazjonalnie podkreślali zbieżność swoich filmów. Wcześniej w tym tygodniu Reynolds opublikował wideo, na którym zadaje pytania Sklenarowi podczas wycieczki. Wyczucie czasu opłaciło się zwłaszcza Lively, której film podwoił wcześniejsze prognozy na weekend otwarcia.
„Cuckoo” Neon, horror osadzony w niemieckich Alpach, autorstwa Tilmana Singera, otworzył się z wynikiem 3 milionów dolarów na ekranie 1503. W rolach głównych występują Hunter Schafer i Dan Stevens.
Szacunkowa sprzedaż biletów od piątku do niedzieli w kinach w USA i Kanadzie, według Comscore. Ostateczne dane krajowe zostaną opublikowane w poniedziałek.
- „Deadpool i Wolverine”, 54,2 miliona dolarów.
- „To się z nami kończy”, 50 milionów dolarów.
- „Twisters” – 15 milionów dolarów.
- „Borderlands”, 8,8 miliona dolarów.
- „Jak ukraść księżyc 4”, 8 milionów dolarów.
- „Pułapka”, 6,7 miliona dolarów.
- „W głowie się nie mieści 2”, 5 milionów dolarów.
- „Harold i fioletowa kredka”, 3,1 miliona dolarów.
- „Kukułka”, 3 miliony dolarów.
- „Długonogi”, 2 miliony dolarów.