Motoryzacja

Dealerzy VW mają wiele do omówienia, ale czy będą?

  • 26 stycznia, 2023
  • 4 min read
Dealerzy VW mają wiele do omówienia, ale czy będą?


Po najniższym roku sprzedaży w Stanach Zjednoczonych od 2010 roku i wciąż poszukujący odpowiedzi od producenta samochodów na temat niespodziewanego stworzenia kolejnej marki w 2022 roku, dealerzy Volkswagena mogą przybyć na spotkanie w sobotę rano z pełnymi garściami.

Ale to wymagałoby od dealerów rozpamiętywania przeszłości, a szczerze mówiąc, to nie leży w ich naturze.

„Myślę, że dealerzy chcą przede wszystkim usłyszeć, jakie jest nasze stanowisko w sprawie ograniczeń produkcji i dostaw”, powiedział Charlie Hall, nowy przewodniczący Krajowej Rady Doradczej Dealerów Volkswagena. „Jest odważna prognoza sprzedaży i cel, który został tam przedstawiony, a wszystko to obraca się wokół produkcji. Czy będą w stanie wyprodukować tyle pojazdów, ile im się wydaje?”

W ubiegłym roku VW sprzedał 301 069 pojazdów w Stanach Zjednoczonych, co oznacza spadek o 20 procent w stosunku do 2021 roku. Oferta crossoverów – reprezentująca 83 procent całkowitej sprzedaży marki – spadła łącznie o 9 procent, pomimo 23-procentowego wzrostu sprzedaży kompaktowego crossovera ID4 z napędem elektrycznym. Powód obu — produkcja.

Dodatkowe dostawy mikroczipów, obiecane Ameryce Północnej przez Wolfsburga po rosyjskiej inwazji na Ukrainę, zagroziły dostawom innych komponentów, w tym wiązek przewodów, nigdy się nie zmaterializowały, ponieważ produkcja dostawcy na Ukrainie była kontynuowana, co pozwoliło fabrykom Grupy Volkswagena w Europie na dalsze działanie. To sprawiło, że dealerzy VW nie byli w stanie zaspokoić popytu na większość swoich produktów.

Warto przeczytać!  Auto News: Koniec Roku 2023: najważniejsze wydarzenia motoryzacyjne, które ukształtowały rok 2023

W międzyczasie lokalna produkcja ID4 w Chattanooga w stanie Tennessee rozpoczęła się latem, a dealerzy zaczęli otrzymywać pojazd elektryczny w czwartym kwartale w wystarczająco dużych ilościach, aby zwiększyć jego udział w segmencie.

„Pozostajemy na dobrej drodze do solidnych wyników biznesowych, a nasz biznes będzie silniejszy w 2023 roku” – powiedział Andrew Savvas, szef sprzedaży i marketingu VW of America Wiadomości motoryzacyjne. „Spodziewamy się wzrostu w 2023 r. wraz z poprawą sytuacji podażowej i nie możemy się doczekać całkiem dobrego pozytywnego roku wzrostu po pełnym roku ID4 wychodzącego z Chattanooga”.

Mimo to Savvas przyznał, że ograniczenia produkcyjne utrudniały VW w 2022 r., podobnie jak resztę branży, i zapewniły producentowi samochodów marzącemu o powrocie do 5-procentowego udziału w rynku w USA najgorsze roczne wyniki od 2010 r.

„Moglibyśmy sprzedać o wiele więcej samochodów”, gdyby dealerzy mieli je do sprzedania, powiedział Savvas. „Jestem optymistą, że popyt utrzyma się na wysokim poziomie; zatrudnienie w Stanach Zjednoczonych jest nadal duże, a popyt jest mocno stłumiony. Wciąż mamy kilka dużych banków zamówień, w szczególności ID4, i słyszymy od naszej sieci dealerów, że nadal istnieje popyt na nasze produkty, a gdybyśmy dali im więcej samochodów, sprzedawaliby je”.

Warto przeczytać!  Odwiedziona od naprawy samochodów, kobieta nazywana właścicielką najlepszego sklepu

Spotkanie to jest pierwszą wielką audiencją osobistą z dealerami nowego prezesa VW of America, Pablo Di Si, który odwiedza dealerów i uczestniczy w spotkaniach regionalnych od czasu, gdy 1 września zastąpił Scotta Keogha. „Myślę, że dealerzy będą nie mogli się doczekać. usłyszeć od samego Pabla” – powiedział Hall.

Dealerzy mają wiadomość, którą Di Si chce przekazać swoim szefom w Wolfsburgu na temat marki Scout, powiedział Hall. Niemiecki producent samochodów ożywił markę w zeszłym roku. Keogh jest teraz dyrektorem generalnym Scout.

„Chcemy, aby pojazdy Scout były w naszych salonach VW” – powiedział Hall dla Automotive News. „Dealerzy powiedzą [VW of America management] abyśmy mogli zrealizować harcerską wizję. I mamy pojęcie, co to jest, ponieważ podzielamy tę samą wizję. Długo szukaliśmy takiego produktu w naszym showroomie. Idealnie współgra z resztą naszego składu”.

Ale Savvas powiedział, że liderzy marki VW, którzy nie mogą wypowiadać się w imieniu kierownictwa Scout, mogą być zmuszeni doradzać dealerom, aby „skupili się na tym, co mogą kontrolować”, czyli na ich własnej marce.

Warto przeczytać!  Produkcja VinFast EV w USA ma się rozpocząć dopiero w 2025 roku

„To, co jest pod naszą kontrolą, jest dobre”, powiedział Savvas, „i jest coraz lepiej, a to wzmocni naszą sieć dealerską”.


Źródło