Marketing

DeFacto – Globalna wizja

  • 25 stycznia, 2023
  • 6 min read
DeFacto – Globalna wizja


Podróż DeFacto rozpoczęła się 18 lat temu wraz z uruchomieniem jednego sklepu i celem, jakim jest bycie globalną marką, która jest dostępna dla wszystkich klientów, kiedy tylko ich potrzebują. Aby dowiedzieć się więcej o tej szybko rozwijającej się firmie, spędzamy trochę czasu z Serdarem Ersoyem, członkiem zarządu, aby omówić ewolucję i rozwój firmy.

W 2005 roku DeFacto rozpoczęło swoją drogę do stania się globalną marką modową, która produkuje również technologię. Dziś prowadzi ponad 500 sklepów na pięciu kontynentach, a dzięki silnej infrastrukturze i technologii może dostarczać produkty miłośnikom mody w 93 krajach za pośrednictwem ponad 15 000 pracowników.

„W DeFacto nasz zespół programistów składający się z ponad 300 osób pracuje pod dachem DeFacto Technology, którą założyliśmy dziesięć lat temu” — wyjaśnia Serdar Ersoy, członek zarządu DeFacto. „To zapewnia nam plac zabaw, na którym możemy realizować nasze marzenia, tworząc infrastrukturę naszych technologii wielokanałowych. Jesteśmy dumni, że 80 procent oprogramowania opracowanego w DeFacto Technology zostało opracowane przez nasz zespół.”

Od dwóch lat ich nowym placem zabaw jest Europa, a pod koniec 2021 roku uruchomili w Berlinie sklep nowej generacji, który łączy świat fizyczny i cyfrowy oraz łączy modę i technologię pod jednym dachem.

DeFacto
Berlin, Niemcy

To coś więcej niż klasyczny sklep fizyczny, strona w Niemczech to centrum mody, technologii i życia nowej generacji, które reprezentuje przyszłość handlu detalicznego. To także fizyczne przedstawienie marki, która umacnia się w Europie dzięki swojej platformie e-commerce i sklepom internetowym. Jednostka w Berlinie jest wyposażona w technologię RFID, która wykorzystuje rzeczywistość wirtualną, rzeczywistość rozszerzoną i technologie robotyczne.

Warto przeczytać!  Unikalne usługi subskrypcji Revelstoke - Revelstoke Mountaineer

W ten sposób klienci mogą zobaczyć produkt na sobie bez noszenia go w inteligentnym lustrze i mogą zdecydować, co kupić, nawet nie odwiedzając sklepu. Goście mogą uzyskać wsparcie konsultantów ds. robotów we wszystkich swoich pytaniach i dowiedzieć się, jak korzystać z inteligentnego sklepu. Dzięki inteligentnym kabinom klienci mogą zamówić żądany produkt bez wychodzenia z kabiny. W ciągu 30 sekund produkty w żądanym rozmiarze i kolorze dostarczane są do gości.

„Mogą uzyskać informacje o produktach za pomocą wirtualnych okularów w sklepie, mogą robić zakupy bez wizyty w kasie z autonomicznymi możliwościami płatności za pośrednictwem kiosków i mogą albo kupić produkty bezpośrednio ze sklepu, albo my dostarczymy je pod ich adresy. Dzięki tym zaawansowanym funkcjom nasz sklep w Berlinie wspiera naszą markę zarówno offline, jak i online i jest ważnym kamieniem milowym w naszej globalnej podróży z marką, która rozpoczęła się w Türkiye” — wyjaśnia Ersoy.

W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność na Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone, ale przede wszystkim skupiła się na rynku europejskim i weszła do 12 krajów europejskich w ciągu zaledwie czterech miesięcy we współpracy z Zalando, międzynarodowym serwisem e-commerce w Europie. W tym czteromiesięcznym okresie udało im się zwiększyć przychody netto o 400 procent dzięki partnerstwu z Zalando.

Centrum handlowe Zatoka
Doha, Katar

Z dala od Europy, w ubiegłym roku DeFacto otworzyło swoje pierwsze sklepy w Turkmenistanie, Kamerunie i Kongo, a w 2023 roku otworzy sklepy w Dubaju, Arabii Saudyjskiej, Libii, Algierii, Angoli, Rwandzie i na Mauritiusie, planując otwarcie łącznie 50 sklepów w całym kraju rok kalendarzowy.

Warto przeczytać!  Jak urozmaicić treści wielkanocne w mediach społecznościowych na rok 2023

Od pierwszego dnia działalności celem DeFacto była globalizacja i firma nadal spełnia oczekiwania swoich klientów we wszystkich procesach biznesowych, od kolekcji po działania marketingowe, spełniając lokalne potrzeby zgodnie ze światowymi standardami, dzięki czemu szybko rozwija się na całym świecie. świat.

„Dzięki naszemu podejściu do „dostępnej mody” sprawiamy, że styl, wysoka jakość i wygodna odzież nie są już luksusem w każdym kraju, w którym działamy, i tworzymy specjalne kolekcje w każdej kategorii zgodnie z kulturą krajów, tworząc bliską więź z naszymi klientów po drodze”, mówi Ersoy.

Ponieważ handel detaliczny bardziej niż kiedykolwiek zmierza w kierunku doświadczenia marki, firma stara się angażować klientów i zapewniać im najlepszą obsługę na każdej platformie, niezależnie od kanału. Po raz kolejny zademonstrowali swoją determinację i sukces w angażowaniu swoich konsumentów w DeFacto GIFT CLUB, jednym z wyników ich wizji cyfryzacji i orientacji na klienta, którą uruchomili w 2021 r. Poprzez ten klub prezentów, który oferuje korzyści swoim klientom za pośrednictwem aplikacji mobilnej , osiągnęli ponad osiem milionów członków w mniej niż rok.

DeFacto
Berlin, Niemcy

„Dzisiejsi konsumenci oczekują spersonalizowanych treści i materiałów wizualnych” — wyjaśnia Ersoy, gdy temat rozmowy schodzi na media społecznościowe i rolę, jaką odgrywają w marketingu. „Uwzględniamy to oczekiwanie naszych klientów i koncentrujemy się na tworzeniu treści, które mają znaczenie dla każdej platformy społecznościowej, aby odwołać się do różnych stylów życia i oczywiście zwrócić uwagę na nasze portfolio produktów”.

Warto przeczytać!  67% marketerów oczekuje, że podpisy e-mail będą wspierać generowanie leadów w 2023 roku

W zakresie marketingu cyfrowego grupa bierze pod uwagę zwyczaje korzystania z platformy w regionach, w których działa. Na przykład TikTok jest bardzo silny w niektórych krajach, podczas gdy komunikacja z influencerami wyróżnia się bardziej w innych krajach. Ersoy mówi dalej, że marketing mix w każdym kraju może różnić się od siebie. Na przykład klienci CIS korzystają z Wecontact i Yandex, więc muszą nadać priorytet pracom na tych platformach dla tych obszarów. Zasadniczo mówi, że musisz użyć określonej mocy, którą masz we właściwym kanale, we właściwy sposób.

Firma, która znacznie się rozwinęła w dość krótkim czasie, filozofia i wartości założycielskie DeFacto pozostają kluczem do jej etosu, ponieważ nadal się rozwijają i jest to firma, która szanuje ekosystem, chroni Ziemię i zasoby naturalne, dodaje wartość do ludzi oraz ma wrażliwe i przejrzyste stanowisko wobec kwestii społecznych.

„Nasza organizacja przechodzi poważną transformację kulturową opartą na „Lean Thinking”. Dzięki szczupłemu myśleniu skupiamy się na naszych produktach i zasobach, które będą miały wpływ na produkt, zamiast na naszej organizacji, technologii i środkach trwałych”, odpowiada Ersoy, gdy pytamy go, jakie największe wyzwanie stoi obecnie przed biznesem.

Kontynuując dążenie do celu, jakim jest globalizacja, głównym priorytetem marki jest utrzymanie szybkiego, rentownego i niezawodnego wzrostu, przy jednoczesnym oferowaniu klientom usług i produktów, z których mogą być dumni.


Źródło