Marketing

Dekodowanie seedowania, roli kluczowych liderów opinii w Influencer Marketing Mix

  • 22 stycznia, 2023
  • 6 min read
Dekodowanie seedowania, roli kluczowych liderów opinii w Influencer Marketing Mix


Co słychać w influencer marketingu i ekosystemie twórców? Jaka będzie następna wielka rzecz? Śledź najważniejsze trendy i gorące tematy w naszych cotygodniowych krótkich spodenkach.

Rozpowszechnienie platform i formatów, takich jak krótkie filmy, zmieniło grę marketingu influencerów dla marketerów, marek i twórców. W tej szybko rozwijającej się przestrzeni nadążaj za wielkimi trendami i gorącymi tematami, które mają znaczenie w Weekly Shorts Storyboard18 we współpracy z affable.ai, kompleksową platformą marketingową opartą na sztucznej inteligencji.


Śledź, w jaki sposób twórcy, społeczności i marki wchodzą w interakcję z użytkownikami i zakłócają działania marketingowe, aby uzyskać dokładny i szybki wgląd w obecne i przyszłe trendy.

W tej 2-częściowej serii na temat KOL Seeding, Krishnan Iyer, współzałożyciel BeTagged, przedstawia nam szczegóły tego rozsiewu, kluczowych liderów opinii (KOL) oraz tego, jak marki wykorzystują go do szybkiego zwiększania swojej obecności online w szybki i ekonomiczny sposób.

Seeding lub dawanie produktów w bardzo prosty sposób to proces wysyłania darmowych produktów do KOL-ów.

Technicznie nie ma obowiązku w imieniu KOL podejmowania jakichkolwiek działań w zamian za otrzymane produkty. Nie ma pisemnej umowy, nie ma warunków użytkowania, nie ma transakcji handlowych per se.

Jednak wiele KOL, z którymi współpracowaliśmy, twierdzi, że czuje „moralny” obowiązek odwzajemnienia się w jakiś sposób – zwykle jest to treść stworzona przez KOL przedstawiająca produkt i umieszczana w ich uchwytach w mediach społecznościowych wraz z produktem lub marką wspomina.

Dlaczego marki robią KOL seeding?

Oni też są ludźmi, tak jak ty czy ja, i mają wyraźne preferencje co do marek i produktów, które konsumują w ramach swojego codziennego życia.

Kiedy tak się dzieje, marki są w stanie skalować swój zasięg i zaangażowanie wśród docelowych odbiorców za pośrednictwem tych KOL.

Dla kogo będzie działać? I jak?

Teraz marki, które mają już silną pozycję na rynku, będą oczywiście miały przewagę. Mogą łatwo dotrzeć do KOL-ów, a nawet zwykłych użytkowników, którzy organicznie tagują markę i wysyłać im bezpłatne produkty, aby zyskać większą popularność.

Jeśli jednak marka jest stosunkowo nowa, może wymagać cięższej pracy. Tutaj pojawia się aspekt wartości i wolumenu. W przypadku mniejszych marek lub marek, które są stosunkowo nieznane, wskazane jest najpierw zidentyfikowanie mikro- i nano KOL, które już publikują treści dotyczące kategorii, upewnienie się, że nie publikują treści o konkurencyjnych markach i następnie podejdź do nich w celu zawarcia umowy handlowej.

Zdecydowanie zalecamy markom otwarcie mówić o swoich oczekiwaniach. Jasno określ, co chcesz w zamian od KOL, w zamian za produkty. I zrób z tego przyzwoitą umowę. Nie oczekuj, że KOL, bez względu na to, jak mały, zrobi darmowy post w zamian za tubkę kremu przeciwsłonecznego. Odzwierciedla wartość, jaką przywiązujesz do własnej marki.

Zalety siewu KOL

Marka musi wysłać produkty do 100 twórców, zanim znajdzie 50 twórców, którzy będą naprawdę identyfikować się z Twoją marką i produktem. Potraktuj to jako swój wydatek marketingowy.

Dzięki temu procesowi czas, który musisz poświęcić na rozwijanie relacji jeden na jeden z każdym influencerem, jest znacznie krótszy.

Buduj silne relacje z KOL-ami na dużą skalę. Kto nie lubi dostawać prezentów? Ale rób to mądrze. Wysyłając darmowe produkty do KOL, nie mów tylko o tym, czego oczekujesz w zamian. Zacznij od prawdziwego uznania dla treści KOL i wysiłków w budowaniu ich zasobów w mediach społecznościowych.

Dzięki temu KOL będzie wiedział, że poświęciłeś czas na przejrzenie długiej listy ręcznie wybieranych produktów do kampanii podarunkowej. Szanse na przekształcenie tego w długotrwały związek są większe.

Nie ma gwarancji zawartości. Postawmy sprawę jasno. Nawet jeśli marka wyraźnie określi swoje oczekiwania w zamian za bezpłatne produkty, KOL „nie ma obowiązku” publikowania treści dla marki.

Nawet jeśli jest treść, nie ma gwarancji, że będzie dobra. Niektóre KOL-y mogą publikować pewne treści, ponieważ czują się do tego moralnie zobowiązane, ale jeśli naprawdę nie mają do tego serca, pojawi się to w ich treści.

KOL seeding jest czasami postrzegany jako nieetyczna praktyka. Większe KOL-y mówią o tym, że te „bez zobowiązań” transakcje mogą nie być tak niewinne, jak się wydaje. Mówią, że marketerzy wykorzystują psychologiczną zasadę wzajemności na swoją korzyść.

Które rodzaje KOL-ów najlepiej reagują na prezenty produktowe?

Z reguły KOL-y z mniejszą liczbą obserwujących zwykle dobrze reagują. Micro/Nano KOL-y szukają sposobów i środków, aby zdobyć przyczółek w niezwykle konkurencyjnej branży Influencer Marketingu, a tego rodzaju umowy dadzą im lepszą okazję do bycia zauważonym, a następnie pomogą im w zawieraniu umów handlowych, które zapłacą im gotówką.

Twórcy, którzy mają ponad 100 000 obserwujących, są zwykle bardzo zajęci i raczej nie wezmą pod uwagę niczego, co nie oferuje zapłaty. Jednak nigdy nie zaszkodzi spróbować skontaktować się z twórcą, jeśli naprawdę jesteś zainteresowany współpracą z nim i chcesz, aby wypróbował Twoje produkty. Najgorsze, co mogą powiedzieć, to „nie”. Nie tkwij w swoim podejściu. Poznaj z nimi aranżację hybrydową.

Strategie zasiewania KOL dla marek

Chociaż seeding KOL jest skutecznym i opłacalnym sposobem na dotarcie do influencerów i budowanie marki, musi być wykonany dobrze. W naszym następnym artykule z tej dwuczęściowej serii przyjrzymy się niektórym wypróbowanym i przetestowanym strategiom dla Twojej marki, aby wykorzystać moc KOL Seeding.


Źródło